Programvaruuppdatering
Moderator: Redaktion
Programvaruuppdatering
Fick info om 8.2 uppdateringen, kopplade upp på Wi-Fi hos mina föräldrar men signalen är inte alltid as het
Den kom typ halvvägs sen tappade den connection sen kopplade upp sig igen osv
Nu står den och snurrar i appen på hämtar 50% , men i bilen står det att den är uppdaterad
Hur vet jag om den e uppdaterad eller inte? Utgår ifrån att den inte är det för den står o snurrar i appen
Startat om med knapparna och pedalen för att se om den dyker upp igen i bilen men verkar inte så
Den kom typ halvvägs sen tappade den connection sen kopplade upp sig igen osv
Nu står den och snurrar i appen på hämtar 50% , men i bilen står det att den är uppdaterad
Hur vet jag om den e uppdaterad eller inte? Utgår ifrån att den inte är det för den står o snurrar i appen
Startat om med knapparna och pedalen för att se om den dyker upp igen i bilen men verkar inte så
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Programvaruuppdatering
Min har också fastnat, inget händer trots kopplat till wifi.
0 B/s
0 B/s
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag har fått igenom uppdateringen och nu ska den laddas in i bildatorn i natt. Uppdateringen stoppade (som det verkade) två gånger under hämtningen - men fortsatte själv.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Alla uppdateringar stannar vid ca 50% och tar 10-60 min paus. Det är så det ska vara. Låt bilen vara och stressa inte fram uppdateringen.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
- mikebike
- Teslaägare
Jag startade om skärmen och uppladdningen försvann från bilens skärm.EnTraktor skrev:Alla uppdateringar stannar vid ca 50% och tar 10-60 min paus. Det är så det ska vara. Låt bilen vara och stressa inte fram uppdateringen.
I appen står det fortfarande 50%
-
- Referralkod: ts.la/urban417448
Min fastnade också på 50%. Startade om skärmen och nu säger bilen att jag ligger på senaste version men appen säger fortfarande hämtar på 50% .
- mikebike
- Teslaägare
Nu har det försvunnit från appen också. 

-
Det gjorde det för mig också en stund. Men i mitt fall beror strulet nog på att jag har taskig wifi på uppfarten. Satte mig i bilen och gjorde internetdelning från mobilen, då laddade den ner resten och nu är den uppgraderad.mikebike skrev:Nu har det försvunnit från appen också.
- mikebike
- Teslaägare
Jag har inte försökt använda mitt hemma wifi, endast via telefonen. Men jag kanske inte var ute och körde tillräckligt länge?Soyakorv skrev:Det gjorde det för mig också en stund. Men i mitt fall beror strulet nog på att jag har taskig wifi på uppfarten. Satte mig i bilen och gjorde internetdelning från mobilen, då laddade den ner resten och nu är den uppgraderad.mikebike skrev:Nu har det försvunnit från appen också.
-
Det tog kanske 2-3 min från att den hade fastnat på 50% tills den laddat ner allt via telefonen istället. Men det känns som att det är lite lotteri då den stannar och startar ladda ner flera gånger under den tiden.mikebike skrev:Jag har inte försökt använda mitt hemma wifi, endast via telefonen. Men jag kanske inte var ute och körde tillräckligt länge?Soyakorv skrev:Det gjorde det för mig också en stund. Men i mitt fall beror strulet nog på att jag har taskig wifi på uppfarten. Satte mig i bilen och gjorde internetdelning från mobilen, då laddade den ner resten och nu är den uppgraderad.mikebike skrev:Nu har det försvunnit från appen också.