Ja jag vet inte vad han gjorde. Pratade med firman idag och de började prata om att det kan vara fel på laddboxen. Jag nämnde att elektrikern som var här kanske har kopplat fel eller liknande men det bedyrade han att det kunde vara så.
Visst kan det vara fel på boxen (tex. kontaktorn), men om du har haft en elektriker som både sålt och installerat boxen, så borde ju elektrikern testat/mätt upp att den var OK innan hen lämnande. De får de ju ta ansvar och byta ut den på direkten.
Be att de testar/mäter upp den när de är klara. Ta även en extra laddcheck med din egna bil innan de lämnar nästa gång.
Jag har precis fått lära mig att 22 kW på laddboxar är ofta bara en siffra på ett papper som måste finnas där för att man ska kunna få vara med i upphandlingarna sedan om det bara fungerar I några få procent av användarfallen bryr man sig inte om. Så offentliga platser eller garage är det ofta så att en 22 kW laddbox inte kan lämna ifrån sig 22 kW då den blir för varm eller som andra säger måste dela strömmen med andra.
Så jag skulle inte lägga så stor vikt på det om det inte är så att du har det hemma och ett körmönster som kräver det.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ja jag vet inte vad han gjorde. Pratade med firman idag och de började prata om att det kan vara fel på laddboxen. Jag nämnde att elektrikern som var här kanske har kopplat fel eller liknande men det bedyrade han att det kunde vara så.
Jag har en easee-box inkopplad på trefas. Två gånger har den strulat och laddat på bara en fas. Första gången hade två säkringar i husets central löst ut. Andra gången var säkringarna hela, då testade jag att starta om boxen från appen och då kom alla tre faser igång.
Jag har en easee-box inkopplad på trefas. Två gånger har den strulat och laddat på bara en fas. Första gången hade två säkringar i husets central löst ut. Andra gången var säkringarna hela, då testade jag att starta om boxen från appen och då kom alla tre faser igång.
Var ute och kollade i elskåpet nu men det ser okej ut där. Har testat att starta om appen och även att tvinga laddboxen att endast ladda med 3-fas utan att lyckas. Börjar bli lite less
Var ute och kollade i elskåpet nu men det ser okej ut där. Har testat att starta om appen och även att tvinga laddboxen att endast ladda med 3-fas utan att lyckas. Börjar bli lite less
Har elektrikern varit och checkat installation och boxen?
Det är deras ansvar, och inte ditt, att det är rättkopplat och att prylarna som de sålt och installerat fungerar.
Har elektrikern varit och checkat installation och boxen?
Det är deras ansvar, och inte ditt, att det är rättkopplat och att prylarna som de sålt och installerat fungerar.
Pratade med dem i fredags så de ska kolla på det imorgon eller på tisdag. Ja de får ju fixa så det funkar, det har jag ju betalat för.