För mig står nu belopp kvar att betala och lite BG/Swift nummer och noteringen ’att betala vid leverans’
Ingen slutfaktura/pdf ännu. (Valt kontant/privat finansiering)
Ett steg närmare mål.
Står samma för mig. Vit/svart mars
Men inte förväntad leverans?
Jag som helst säljer min nuvarande bil någon dag innan uthämtning ? Då jag bara har en parkering och tycker det är onödig att ligga ute med 400k extra? Kommer jag bli tvungen att betala in det för att få leverans datum?
Senast redigerad av Azz, redigerad totalt 1 gånger.
Nu ändrades min MYP vit/svart (Mars 2022) till att jag uppmanas att betala.
Inte för att de betyder att leverans närmar sig, men alltid kul att de går framåt
Samma konfiguration (vit/svart Mars 2022) med betalningsinfo även för mig. Hoppas detta är ett gott tecken. Ska bli väldigt spännande att se när de första svart/svarta börjar få upphämtningsdatum. Inte så många dagar kvar om de ska lyckas börja få ut några bilar i Sverige i mars…
Står samma för mig.
Men inte förväntad leverans?
Jag som helst säljer min nuvarande bil någon dag innan uthämtning ? Då jag bara har en parkering och tycker det är onödig att ligga ute med 400k extra? Kommer jag bli tvungen att betala in det för att få leverans datum?
Nej, inget leveransdatum än. Lär snart få veta hur kort inpå det sker från de som väntar svart/svarta MYP. Väntar själv på vit/svart.
Nej du behöver inte betala innan du får leveransdatum eller kort innan upphämtning.
Även jag är lite fundersam. La beställningen på en MYP 2022-03-10.
Har fått godkänt finansieringskontrakt via DNB skickat från en SA. Likväl står det så här på kontot. Vad betyder det? Något som inte stämmer?
Tesla Model Y Performance
Tesla Model 3 Performance - utbytt till ovan
Tesla Model S 75D- 2017 - såld
Har fått godkänt finansieringskontrakt via DNB skickat från en SA. Likväl står det så här på kontot. Vad betyder det? Något som inte stämmer?
Exakt samma för mig! Den andra cirkeln var bockad tidigare, men inte längre?
Exakt samma för mig! Den andra cirkeln var bockad tidigare, men inte längre?
Exakt så!
Ska maila och fråga..
Tesla Model Y Performance
Tesla Model 3 Performance - utbytt till ovan
Tesla Model S 75D- 2017 - såld
Samma här för en MYP V/S
Uppskattad leveranstid fortfarande mars.
Pratade med Tesla som dock sa att det är ej troligt men om ett par veckor tror han jag skulle få bilen.
Det enda som är nytt för min del är att mitt "beställningsavtal" försvunnit från mitt konto. Dock har jag varit klar med alla steg i över en månad nu och således kvar på "Förberedelse inför leverans".
Så här ser det ut på min beställning. Svart/Svart och står på kontot uppskattad leveranstid: April 2022
Vad är skillanden mellan bock 2 och 3? Behövde du göra något för att få bock3?
Jag beställde först en MYLR 7/3 och 23/3 ändrade jag min beställning till MYP. Jag har betalat kontantinsatsen så alla steg är klara förutom att få leverans.
Tror ni man kan avbeställa även om man har gjort slutbetalningen?
Behöver avboka om jag inte får leverans innan mitten på april. Jag inbillar mig att det kan vara en fördel att ha betalat, känns som att det kan bli snabba puckar när man väl blir matchad med en bil.
Tror ni man kan avbeställa även om man har gjort slutbetalningen?
Behöver avboka om jag inte får leverans innan mitten på april. Jag inbillar mig att det kan vara en fördel att ha betalat, känns som att det kan bli snabba puckar när man väl blir matchad med en bil.
Undrar samma sak. Också vad som gäller med låneavtal med DNB om det redan är upprättt.