Ludicrous Mode
Moderator: Redaktion
Re: Ludicrous Mode
Ingen som ringde Straubel innan eventet bara på chans att någon nytt skulle komma? 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag ringde just Dnbnor för att höra om detta skulle gå att baka in i leasingen. Spontana svaret var att man normalt inte gör så. Jag behövde inte börjar argumentera så mycket mer än med "Nu är ju inte Tesla normala sett till den traditionella bilbranschen..." så skulle han lyfta det med ansvarig säljare mot Tesla.
Det är ju knappast så att BMW skulle erbjuda kunder med gamla M5:an att få byta motor till den senaste generationen till ett bra pris...
Om fler ringer och frågar efter tjänsten så kanske den dyker upp.
Det är ju knappast så att BMW skulle erbjuda kunder med gamla M5:an att få byta motor till den senaste generationen till ett bra pris...

dstr skrev:Jag ringde just Dnbnor för att höra om detta skulle gå att baka in i leasingen. Spontana svaret var att man normalt inte gör så. Jag behövde inte börjar argumentera så mycket mer än med "Nu är ju inte Tesla normala sett till den traditionella bilbranschen..." så skulle han lyfta det med ansvarig säljare mot Tesla.
Med risk att få danni/skatteverket på mig

Om du har tjänstebil och bakar in detta i leasingen så kan får du ju bara dra halva momsen. Tar du den på en egen faktura så kan du dra hela...
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Min bil-budget medger inte riktigt den utgiften just nu... :/John skrev:Med risk att få danni/skatteverket på mig![]()
Om du har tjänstebil och bakar in detta i leasingen så kan får du ju bara dra halva momsen. Tar du den på en egen faktura så kan du dra hela...
Sen är ju frågan hur man bokföringstekniskt löser det om man låter företaget stå för kostnaden - men den sovande björnen ska vi kanske inte väcka?
Bokföringsmässigt så är det nog att se som en vanlig "bilservice" eller köp av "vinterdäck"......
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- TeslaMartin
- Teslaägare
Lade också beställning samma eller någon dag efter Ludricous erbjudandet kom ut - har dock inte hört något ännu
Men kan ju ana att de prioriterar mer frekventa kunder som ligger högre upp i kontaktlistan än mig själv som bara gjort mig påmind någon gång under året till Tesla.

Det är ingen service och det är inget tillbehör (däck). I praktiken så trimmar du en bil som företaget inte äger. Lite som att låta företaget betala trimning av din privatägda bil. Berätta gärna hur man konterar det.Leo skrev:Bokföringsmässigt så är det nog att se som en vanlig "bilservice" eller köp av "vinterdäck"......

...och man får ju inte trimma leasingbilar, men just detta har Dnbnor iaf sanktionerat.

Egentligen så blev det två frågor kring detta. 1: Kan vi finansiera uppgraderingen? 2: får du som hyreskund uppgradera bilen enligt gällande villkor? För det är inte alltid helt självklart, om man tex jämför med chipstrimning och liknande som inte är tillåtet. Svaret blev då att vi inte kan finansiera uppgraderingen på befintligt leasingavtal. Men om du vill uppgradera bilen så är det helt ok med oss, men du får själv ordna med finansiering kring detta i så fall.
Men det är en intressant frågeställning. Som du sa, Tesla är ingen traditionell bil! Vi tar med oss detta så får vi se om vi i framtiden kanske kliver ur dom traditionella bilspåren, och kan erbjuda uppgradering utav lånen/hyrorna också.
Lite konstigt svar du fått då de garanterat inte haft några problem att finansiera leasingen om du kryssat i valen från början vid en nybeställning!
Som sagt var Tesla är ju inte riktigt som andra. Men i mitt fall hade jag nog inte tänkt på att det var ett leasingbolag inblandat, vilket då ställer till det så klart.
Men å andra sidan jag och många andra leasar bilar och köper t ex vinterdäck separat och betalar direkt med mitt företags pengar. Då bokför jag det som vanlig kostnad på bilen. Rätt eller fel, inte riktigt säker på det men inte något konstigt att köpa saker till en leasad bil i skatteverkets ögon om man gör enligt skatteverkets regler. Dock äger ju mitt bolag då det jag köpt medans bilen i övrigt är leasad. Men med en uppgradering med vad det kostar så blir det ju lite annorlunda, särskilt om man vill få en leasing på det. Då är man ju i händerna på leasingbolagets regler.
Som sagt var Tesla är ju inte riktigt som andra. Men i mitt fall hade jag nog inte tänkt på att det var ett leasingbolag inblandat, vilket då ställer till det så klart.
Men å andra sidan jag och många andra leasar bilar och köper t ex vinterdäck separat och betalar direkt med mitt företags pengar. Då bokför jag det som vanlig kostnad på bilen. Rätt eller fel, inte riktigt säker på det men inte något konstigt att köpa saker till en leasad bil i skatteverkets ögon om man gör enligt skatteverkets regler. Dock äger ju mitt bolag då det jag köpt medans bilen i övrigt är leasad. Men med en uppgradering med vad det kostar så blir det ju lite annorlunda, särskilt om man vill få en leasing på det. Då är man ju i händerna på leasingbolagets regler.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Det verkar lite slumpmässigt. Segelflygaren som är svåger med Elon är alltid först men sedan verka det vara slumpgenerator...TeslaMartin skrev:Lade också beställning samma eller någon dag efter Ludricous erbjudandet kom ut - har dock inte hört något ännuMen kan ju ana att de prioriterar mer frekventa kunder som ligger högre upp i kontaktlistan än mig själv som bara gjort mig påmind någon gång under året till Tesla.

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Undrar hur det blir med typgodkännande etc när man boostar bilens prestanda såhär?
Btw- jag högg också direkt och anmälde mig som intresserad men har inte fått någon propå än om uppgradering. Är dock inte helt säker på om jag ska göra det. Ännu.
Btw- jag högg också direkt och anmälde mig som intresserad men har inte fått någon propå än om uppgradering. Är dock inte helt säker på om jag ska göra det. Ännu.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- TeslaMartin
- Teslaägare
hybris skrev:Det verkar lite slumpmässigt. Segelflygaren som är svåger med Elon är alltid först men sedan verka det vara slumpgenerator...TeslaMartin skrev:Lade också beställning samma eller någon dag efter Ludricous erbjudandet kom ut - har dock inte hört något ännuMen kan ju ana att de prioriterar mer frekventa kunder som ligger högre upp i kontaktlistan än mig själv som bara gjort mig påmind någon gång under året till Tesla.
ÄNTLIGEN, nu är det bokat

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
TeslaMartin skrev:hybris skrev:Det verkar lite slumpmässigt. Segelflygaren som är svåger med Elon är alltid först men sedan verka det vara slumpgenerator...TeslaMartin skrev:Lade också beställning samma eller någon dag efter Ludricous erbjudandet kom ut - har dock inte hört något ännuMen kan ju ana att de prioriterar mer frekventa kunder som ligger högre upp i kontaktlistan än mig själv som bara gjort mig påmind någon gång under året till Tesla.
ÄNTLIGEN, nu är det bokat(Efter direktkontakt med SC)
Vilket datum?
Du är övertygad men vi andra är inte det!Segelflygaren skrev:Jag menade förstås vilket datum i februari!hybris skrev:Samma dag som Elon lanserade P90. Minns inte datumet men har kvar mailet. Om du mailade innan är du Elons fru!
För övrigt, så är jag helt säker på att jag inte är Elons fru![]()
Om jag varit det, så hade jag förstås inte åkt runt i en "gammal" 85:a

Bilen lanserades väl med 701hk? Vi fick runt 460. Ny höjer man till 490? Det finns nog lite att ta av.Kilowatt skrev:Undrar hur det blir med typgodkännande etc när man boostar bilens prestanda såhär?
Något jag snubblade över på nätet när jag googlade kring Ludicrous var att nya "säkringen" borde vara god för 1800A.

490hk och 0-100 på 3s i en 2.2 tons bil är hyfsat bra... 

Köp en Dodge Hellcat så får du 700hk och en långsammare bil... 

Verkar helt klart värt uppgraderingen:
En Hellcat gör ju en hög tia på strippen. Har någon lyckats köra en tia med P90DL?hybris skrev:Köp en Dodge Hellcat så får du 700hk och en långsammare bil...
med standarddäcken verkar de förlora hela tiden...
Gissar att hellcat förlorat vid rödljuset 90% av gångerna IRL... För mycket att allt måste vara perfekt för att den skall vinna. På strippen kör de ju med slicks deassutom. Gissar att en P85DL med launchmode, fetare sulor och slicks kommer greja den tiden. Vi lör nog se försök i sommar.
P90DL verkar vara rätt långt ifrån.hybris skrev:Gissar att hellcat förlorat vid rödljuset 90% av gångerna IRL... För mycket att allt måste vara perfekt för att den skall vinna. På strippen kör de ju med slicks deassutom. Gissar att en P85DL med launchmode, fetare sulor och slicks kommer greja den tiden. Vi lör nog se försök i sommar.
http://www.dragtimes.com/blog/tesla-mod ... -mile-test
Tror vi får lite fler volym på tester i sommar. Ganska säker på att Tesla kört den på 10.9s annars skulle de inte våga göra fel igen. Men den som lever får väl se,
Danskarna lär nog vakna igen? 

Varför kör inte folk med launchmode i sina tester? Har sett tider mellan 2.6-2.8s till 60 mph. Men som du säger inga tider under 11 på strippen. Kanske behövs ytterligare update för strippentiden? Personligen är strippen skit samma för,jag kommer aldrig köra där med bilen.
- Peter Karlskrona
- Teslaägare
Svårt att prova med vinterväglag... Jag hade ju dessutom R2 sunk på den...