Honkan skrev:Har beställt en LR men funderar på att byta till performance då det skiljer väldigt lite i pris, ni som beställt i närtid, vet ni om det kommer från Berlin ? Blir det med 4080 batterierna ?
Ha det fint!
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Känns som detta med elbils bonusen är det som avgör, om 700 000 gränsen förlängs så kommer jag kanske vänta in nytt batteri och en Berlin men klubbas förslaget så vill man ju bara ha en bil innan 1 Juli oavsett om det är performance eller LR.
Tack för alla svar!
Tack för alla svar!
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
-
Kan man se någon stans mer precist vilka skillnaderna är om man beställer en MYP vs MY LR?
Alltså utöver vad som står på hemsidan vid beställningen (fälgar, sportchassi, vinge). Hade även varit kul vad skillnaden från en "Kina LR" och "Berlin P" blir. När vi provkörde pratade säljaren något om att det skulle vara nytt ljud i bilarna från Berlin, finns det mer som man vet eller det ryktas om?
Alltså utöver vad som står på hemsidan vid beställningen (fälgar, sportchassi, vinge). Hade även varit kul vad skillnaden från en "Kina LR" och "Berlin P" blir. När vi provkörde pratade säljaren något om att det skulle vara nytt ljud i bilarna från Berlin, finns det mer som man vet eller det ryktas om?
MYP -24
M3LR -21
MYP -22
BYD atto 3
M3LR -21
BYD atto 3
intrest3 skrev:Kan man se någon stans mer precist vilka skillnaderna är om man beställer en MYP vs MY LR?
Det som står på hemsidan är just det som är skillnaden på long och performence. Dom ska ta bort en högtalare. Tror inte det är specifikt för Berlin bilarna utan för alla 2022 som görs. Blir nog ingen hörbar skillnad skulle jag tro. det ska bli lättare att tweaka och optimera ljudet i framtiden säger dom men skulle gissa det är mer för att spara pengar

Model Y performance
Läste en post på Facebook där någon saxade från twitter om vilken ordning olika färger skulle produceras och blå (som jag beställt) var såklart sist i juli… om regeringen beslutar att införa taket om 700k och blå produceras i juli blir det ett dyrt val av färg.
Enligt samma post skulle grå produceras i april (eller om det var maj).
Samtidigt är man bra sugen på att ringa SA och fråga om det finns en LR i blått nu i slutet på Q3.
Hatar att vänta
Samtidigt är man bra sugen på att ringa SA och fråga om det finns en LR i blått nu i slutet på Q3.
Hatar att vänta

Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Det är ju så pass enkelt som att gå in på Teslas beställningssida, välja en ’P’ och klicka sig igenom färgvalen för att se vilken ordning dom kommer att spottas ut från fabriken. Om du ska byta, byt nu!Jontez skrev:Läste en post på Facebook där någon saxade från twitter om vilken ordning olika färger skulle produceras och blå (som jag beställt) var såklart sist i juli… om regeringen beslutar att införa taket om 700k och blå produceras i juli blir det ett dyrt val av färg.
Hatar att vänta
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Och vad hände med alla nya fantastiska färger som skulle komma i och med världens modernaste lackeringsanläggning?Jontez skrev:Läste en post på Facebook där någon saxade från twitter om vilken ordning olika färger skulle produceras och blå (som jag beställt) var såklart sist i juli… om regeringen beslutar att införa taket om 700k och blå produceras i juli blir det ett dyrt val av färg.
Hatar att vänta
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
De där tiderna tror jag inte på. Loggar jag in på mint konto så står det fortfarande maj 2022 vilket de var när jag beställde.Old_O skrev:Det är ju så pass enkelt som att gå in på Teslas beställningssida, välja en ’P’ och klicka sig igenom färgvalen för att se vilken ordning dom kommer att spottas ut från fabriken. Om du ska byta, byt nu!
Enklast hade varit att veta att bonustaket inte blir av.
En utväg är också att kolla efter avbokade bilar framåt maj/juni och plocka en då
Jo, tidsangivelser inloggad på ditt konto känns såklart orimligt. Jag menar dock ordningen Berlin ska producera bilar. April för en Svart eller Vit känns inte helt orimligt just nu. Idag ska väl 30 levereras direkt från Fabriken (Delivery Day).Jontez skrev:En utväg är också att kolla efter avbokade bilar framåt maj/juni och plocka en då
Absolut, plocka en avbokad bil borde vara görbart om man håller lite koll. Borde finnas en del som tröttnat på att vänta.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Ringer sin Sales advisor är nog lättaste vägen.Ilduce77 skrev:Var hittar man dessa avbokade bilar?
Förr kunde de ligga under "Bilar i lager" när det gällde Model 3. Verkar inte vara så med Model Y
Ja precis, har suttit och läst på TFF (tyskt forum) och några därifrån som ska hämta idag. Finns lite live-sändningar på youtube med. Tycker den svarta är riktigt snygg faktiskt. Ska ta mig en funderare men som sagt, kan ju invänta april och maj för att se om det kommer mer info om Deep blue och annars ringa och försöka få tag på en svart/svart om det visar sig att blå dröjer till juli.Old_O skrev:Jo, tidsangivelser inloggad på ditt konto känns såklart orimligt. Jag menar dock ordningen Berlin ska producera bilar. April för en Svart eller Vit känns inte helt orimligt just nu. Idag ska väl 30 levereras direkt från Fabriken (Delivery Day).Jontez skrev:En utväg är också att kolla efter avbokade bilar framåt maj/juni och plocka en då
Absolut, plocka en avbokad bil borde vara görbart om man håller lite koll. Borde finnas en del som tröttnat på att vänta.
Ångrar lite att jag sålde min m3 redan i slutet på januari (fick ett bra bud så vågade inte chansa och behålla)
Hatthylla och lastöglor på Berlin tillverkade Model Y
https://twitter.com/tesla_adri/status/1 ... tAxL0sA-CA
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
eDrive skrev:Hatthylla och lastöglor på Berlin tillverkade Model Y https://twitter.com/tesla_adri/status/1 ... tAxL0sA-CA
Väldigt trevlig nyhet
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Såg på Teslas instagram från Giga Berlin.. 30 svarta YP rullade ut.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Nu är det nära ändring från LR till Performance
har kollat på försäkring på Model 3 performance och verkar inte skilja så mycket, har ni någon aning om försäkringspremien ??

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Beställ, blunda och lös det sen.. du kommer inte ångra dig för några hundralappar på försäkringen.Honkan skrev:Nu är det nära ändring från LR till Performancehar kollat på försäkring på Model 3 performance och verkar inte skilja så mycket, har ni någon aning om försäkringspremien ??
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
- jonasjonas
- Teslaägare
Ändrade från LR till P idag. Ska bli spännande 

Model 3 LR -20
BMW i3 -22
Model Y Performance - beställd
BMW i3 -22
Model Y Performance - beställd
Vilka färger väljer ni?
Svart är ju asläcker och avsevärt mer glansig om man vårdar den och på rätt sätt, men oerhört mycket känsligare för det mesta
Svart är ju asläcker och avsevärt mer glansig om man vårdar den och på rätt sätt, men oerhört mycket känsligare för det mesta
La in en till beställning nu.. MYP, förra veckan en MYLR 20'
Om tysklands bilarna kommer med hatthyllan och krokar i baggaget är relevant.
Sen har de tydligen 3 modes. Chill, Normal och Sport så behöver inte bli åksjuk varje dag
Om tysklands bilarna kommer med hatthyllan och krokar i baggaget är relevant.
Sen har de tydligen 3 modes. Chill, Normal och Sport så behöver inte bli åksjuk varje dag

MYLR-24
Model P ska det bytas till nu men blir en vit
hur fasen ändrar jag beställning ???

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022