Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 641
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av CrazyGang »

Angående privatleasing så finns det en teoretisk risk att månadskostnaden kan gå upp markant om vi inte får ett mer robust bonus/malus med bred politisk förankring och långsiktigt hållbar finansiering.

I sämsta fall ryker bonus helt efter valet och leasingbolagen kommer då justera upp leasingavgiften motsvarande de 70’ som den uteblivna bonusen motsvarar. Det kan bli en mindre trevlig överraskning för många isf.
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11673
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av martinot »

daniel_k3 skrev:
Tjena!

Så kom äntligen Smset :) upphämtning den 24/3
Nu börjar dock funderingar på bilbyte nr2 :D

Tidigare bestod hushållet av:
Volvo V90 CC (privatbil)
Mercedes A250e (företagsleasing)

A-klassen åker imorgon för att lämna plats åt Teslan.
Men, vi har inte behov av två så stora bilar. Så, nu tittar vi på mindre alternariv istället för volvon.

I denna tråden får ni som har fler än en bil gärna berätta hur er garageuppfart ser ut :) Det bästa hade såklart varit en vit M3 bredvid MY, men vi letar efter något i klassen 250tkr. (EL alt. Laddhybrid)
Tänkte först föreslå M3 när jag såg rubriken. :D

Men som en liten och lokal pendlarelbil så skulle jag kika på tex. en Fiat 500.

https://www.fiat.se/model/500e-overview/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2429
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av NiklasTesla »

daniel_k3 skrev:
Tjena!

Så kom äntligen Smset :) upphämtning den 24/3
Nu börjar dock funderingar på bilbyte nr2 :D

Tidigare bestod hushållet av:
Volvo V90 CC (privatbil)
Mercedes A250e (företagsleasing)

A-klassen åker imorgon för att lämna plats åt Teslan.
Men, vi har inte behov av två så stora bilar. Så, nu tittar vi på mindre alternariv istället för volvon.

I denna tråden får ni som har fler än en bil gärna berätta hur er garageuppfart ser ut :) Det bästa hade såklart varit en vit M3 bredvid MY, men vi letar efter något i klassen 250tkr. (EL alt. Laddhybrid)
Honda E då den har 230V uttag i bilen där du kan ta ström från batteriet vid strömavbrott (perfekt preppingbil som dessutom är jäkligt fräck designmässigt). Du kan förmodligen klara dig flera dygn utan el med en Honda E och en snål LFV-pump och ändå ha värme och el i huset.

MVH
SwedishAdvocate
Inlägg: 5632
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Niklas hann före med Honda E. Den har ju mjuka former precis som en MY och faller ju många i smaken designmässigt.

Annars finns ju även Hyundais original-Ioniq (den 100% eldrivna versionen alltså). Den har ju rätt bra räckvidd även i högre hastigheter pga lågt luftmotstånd. Särskilt med det större batteriet (tror den finns med minst två olika batterier...). Men som jag minns det så kommer den långt även med det mindre batteriet eftersom den är så energisnål. Gissar på att den även är rätt bra ur säkerhetssynpunkt pga av sin storlek och rejäla deformationszoner...

Bild
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 3 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5632
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av SwedishAdvocate »

daniel_k3 skrev:
.../ Det viktigaste för ”Hon som bestämmer” är nog att den matchar model Y i design och färg. Så, vit är att föredra, då behöver jag ev bara foliera taket om panorama saknas… ja, ni förstår nivån här,..

1. Andrabilen behöver klara ish 10mil om dagen, året runt.
2. Utrymme, 2 personer och litet bagage räcker
3. Säkerhet - Viktigt, IOM att ny körkortsinnehavare ska framföra fordonet från tid till annan..
4. TCO, månadskostnad. Runt 3papp? Kollat på ID3/Born privatleasing, men är generellt skeptiskt inställd till upplägget.
5. Är en spontan och känslostyrd person, min 6mån Max 3 år.
6. Automat är KRAV, klart standard på EV, men om det landar på bensin (vilket jag inte kommer tillåta) finns det ju en uppsjö manuella.

Låt oss säga att just nu är vi i spannet köp Audi TT 2018 2.0 bensin till mini Electric privatleasing.
Rätt kul 'kravspec.'... ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av dd88 »

Ska bilen rulla 10 mil per dag så hade jag inte kollat på en hybrid.

Frugan plockade ut en 330e som pendlarbil, 3.5 ärliga mil klarar den på batteri, förbrukning sen fabrik ligger just nu på 0.18 liter per mil.

Ska man köra långt så drar förbrukningen iväg med de flesta hybrider.

Annars så är det en perfekt andrabil som ger mig möjlighet att plocka ut valfri bil när behov väl uppstår utan att behöva tänka på några praktiska behov som fyrhjulsdrift och dragkrok. Förstår inte att vi inte tänkte om tidigare.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 24 feb 2020 10:43

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av Jontez »

Vi har en Kia ceed sw plug-in-hybrid som kommer rulla vid sidan av MY. Den har på 1,5 år bara gått 500 mil men jag är ganska missnöjd med den angående förbrukning och drift. Förbrukningen nu under vintern ligger på 0,45 trots att man kör el-läget. Anledningen till det är att bensinmotorn hoppar igång för att värma kupén och ingen förvärmning finns.
Sambon kör 4km till jobbet vilket resulterar i att motorn går för att värma bilen hela vägen till jobbet när det är kallt ute.
Nästa bil måste bli en bil som går att förvärma ordentligt på el. Hade det gått med denna hade den varit kanon då den är rätt billig trots att vi valde den topputrustade.
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1234
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av Hertsh »

Vi började med en i3S för 4 år sedan och sen en Model X för 3 år sedan. Har aldrig haft bil längre än 3 år tidigare men nu behåller vi båda ett tag till.

Finns inget bättre alternativ till någon av dem ännu, förutom möjligen då en i3S med det lite större nyare batteriet som kom 2019-2020, men det har vi inte behov av.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10432
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av Legato »

daniel_k3 skrev:
CrazyGang skrev:
Lite mer vägledning kring behovet vore bra.

- Hur långa sträckor kör andrabilen? Vilken typ av körning (landsväg/stad/motorväg osv)?
- Hur mycket utrymme behöver ni?
- Hur viktigt är hög säkerhet för er?
- Vilken TCO/månadskostnad är ni beredda att betala?
- Hur länge planerar ni behålla bilen?
Sant.
Det viktigaste för ”Hon som bestämmer” är nog att den matchar model Y i design och färg. Så, vit är att föredra, då behöver jag ev bara foliera taket om panorama saknas… ja, ni förstår nivån här,..

1. Andrabilen behöver klara ish 10mil om dagen, året runt.
2. Utrymme, 2 personer och litet bagage räcker
3. Säkerhet - Viktigt, IOM att ny körkortsinnehavare ska framföra fordonet från tid till annan..
4. TCO, månadskostnad. Runt 3papp? Kollat på ID3/Born privatleasing, men är generellt skeptiskt inställd till upplägget.
5. Är en spontan och känslostyrd person, min 6mån Max 3 år.
6. Automat är KRAV, klart standard på EV, men om det landar på bensin (vilket jag inte kommer tillåta) finns det ju en uppsjö manuella.

Låt oss säga att just nu är vi i spannet köp Audi TT 2018 2.0 bensin till mini Electric privatleasing.
Honda E har jag och den är ett fantastiskt bra alternativ om du (som du skriver) klarar dig med 10 mils räckvidd.

Hög säkerhet, bra kvalitetskänsla, otroligt smidig och kul att köra samt fylld av kul teknik!
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av PoloPrinsen »

Jontez skrev:
Vi har en Kia ceed sw plug-in-hybrid som kommer rulla vid sidan av MY. Den har på 1,5 år bara gått 500 mil men jag är ganska missnöjd med den angående förbrukning och drift. Förbrukningen nu under vintern ligger på 0,45 trots att man kör el-läget. Anledningen till det är att bensinmotorn hoppar igång för att värma kupén och ingen förvärmning finns.
Sambon kör 4km till jobbet vilket resulterar i att motorn går för att värma bilen hela vägen till jobbet när det är kallt ute.
Nästa bil måste bli en bil som går att förvärma ordentligt på el. Hade det gått med denna hade den varit kanon då den är rätt billig trots att vi valde den topputrustade.
Separat kupevärmare med en egen timer skulle förmodligen göra att bilen både är bekvämt varm, isfri och ej i behov av ICE mototorn som en kupevärnare under kortare färder.
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 24 feb 2020 10:43

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av Jontez »

PoloPrinsen skrev:
Jontez skrev:
Vi har en Kia ceed sw plug-in-hybrid som kommer rulla vid sidan av MY. Den har på 1,5 år bara gått 500 mil men jag är ganska missnöjd med den angående förbrukning och drift. Förbrukningen nu under vintern ligger på 0,45 trots att man kör el-läget. Anledningen till det är att bensinmotorn hoppar igång för att värma kupén och ingen förvärmning finns.
Sambon kör 4km till jobbet vilket resulterar i att motorn går för att värma bilen hela vägen till jobbet när det är kallt ute.
Nästa bil måste bli en bil som går att förvärma ordentligt på el. Hade det gått med denna hade den varit kanon då den är rätt billig trots att vi valde den topputrustade.

Separat kupevärmare med en egen timer skulle förmodligen göra att bilen både är bekvämt varm, isfri och ej i behov av ICE mototorn som en kupevärnare under kortare färder.
Mvh PP.
Ja jag har för mig att det var tillval med motorvärmare och jag tyckte det var lite lustigt.

Hade dock varit drygt att behöva koppla in 2 kablar i bilen varje kväll. Orimligt dåligt
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11673
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
daniel_k3 skrev:

Låt oss säga att just nu är vi i spannet köp Audi TT 2018 2.0 bensin till mini Electric privatleasing.
Honda E har jag och den är ett fantastiskt bra alternativ om du (som du skriver) klarar dig med 10 mils räckvidd.

Hög säkerhet, bra kvalitetskänsla, otroligt smidig och kul att köra samt fylld av kul teknik!
Jo, dessutom riktigt bra pris på privatleasing just nu för både Honda E och Fiat 500. Bägge två får att få för 3000/mån på kampanj (fram till 31/3).

https://www.honda.se/cars/owners/privatleasing.html

https://www.fiat.se/promotions/fiatprivatleasing/

Tror bägge borde kunna vara intressanta alternativ för TS att kika vidare på som möjliga alternativ till TS förslag på Mini Electric.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11673
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av martinot »

En bra översikt och jämförelse av de tre småbilskombattanterna, och deras olika +/-

MINI v's Fiat 500 v's Honda e - Electric superminis go head-to-head



M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
daniel_k3
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 feb 2022 17:25

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av daniel_k3 »

Supertack för all input. Får nog spana in Hondan. Vi har ju till och med en återförsäljare här i lilla Laholm :)

Ingen som direkt verkar vara för Minicoopern?
Får ta och kolla filmen och bilda mig en uppfattning
Allaaan
Inlägg: 16
Blev medlem: 20 dec 2021 01:03

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av Allaaan »

Kia E-niro? 45 mils räckvidd (64kwh batteri), privatleasing 1500mil/år från 3350:-/mån!

Har haft min några månader nu och även i basutförande är den otroligt välutrustad. Automatiskt avbländande helljus, 11tums skärm med navigator, självstyrning, adaptiv farthållare etc.
Om man kan tänka sig betala 3000:- månad för en liten honda med 15 mils räckvidd är det inte många kronor upp.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11673
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av martinot »

daniel_k3 skrev:
Supertack för all input. Får nog spana in Hondan. Vi har ju till och med en återförsäljare här i lilla Laholm :)

Ingen som direkt verkar vara för Minicoopern?
Får ta och kolla filmen och bilda mig en uppfattning
Svårt val!

För körglädje så verkar ju Mini vara det givna valet.

Samtidigt så är den mycket tristare teknik/designmässigt, och där är ju Honda E det givna valet.

För rena elbilsegenskaper som låg förbrukning, hög laddeffekt och längsta räckvidd så är 500 givet.

Alla tre är grymma på olika sätt, vet inte heller vilken jag skulle valt! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
juristen
Teslaägare
Inlägg: 863
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av juristen »

Ingen som föreslagit Peugeot e-208?

Leasing från 2495 kr/mån i 24 mån och tot 2000 mil.
Liten bil men hyfsat stor invändigt fram och praktiskt bagage med kombilucka.
Inte supermodern inredning, men funktionellt.
Rolig att köra.
50kwh batteri (45w tillgängligt) ger goda marginaler, rätt bra fart på laddningen också - upp till 100 kw och vettig kurva.
Senast redigerad av juristen, redigerad totalt 1 gånger.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
falmarkspeter
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 09 jan 2022 22:52

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av falmarkspeter »

Jag sticker ut hakan och säger en dieseldriven caddy med dragkrok eller liknande. Oerhört praktisk oöm bil de (få) gånger man behöver lasta eller dra något. Och förhoppningsvis ska den inte gå så många bil per år.

Men det rådet är kanske inte specifikt som komplement till just TMY, utan rent generellt. Brorsan ville ha en billig elbil som bruksbil och valde att leasa en Opel Corsa-e för 2700 kr /månad. Ingen dragkrok, men för att dra släpvagn har han kvar sin "gammel-bil"...
Senast redigerad av falmarkspeter, redigerad totalt 1 gånger.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5632
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av SwedishAdvocate »

martinot skrev:
daniel_k3 skrev:
Supertack för all input. Får nog spana in Hondan. Vi har ju till och med en återförsäljare här i lilla Laholm :)

Ingen som direkt verkar vara för Minicoopern?
Får ta och kolla filmen och bilda mig en uppfattning
Svårt val!

För körglädje så verkar ju Mini vara det givna valet.

Samtidigt så är den mycket tristare teknik/designmässigt, och där är ju Honda E det givna valet. /...
En aspekt som jag skulle kunna tänka mig skulle kunna tala emot Hondan är avsaknaden av riktiga backspeglar. Särskilt som bilen kommer användas av en ny bilförare som du ju bryr dig väldigt mycket om... Har personligen inte kört bilar med kameror istället för riktiga speglar så vet inte själv riktigt hur stor skillnaden är...

Och som precis föreslagits ovan så har ju även Peugeot och Opel två rätt fräsiga nya alternativ...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10432
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av Legato »

SwedishAdvocate skrev:
martinot skrev:
daniel_k3 skrev:
Supertack för all input. Får nog spana in Hondan. Vi har ju till och med en återförsäljare här i lilla Laholm :)

Ingen som direkt verkar vara för Minicoopern?
Får ta och kolla filmen och bilda mig en uppfattning
Svårt val!

För körglädje så verkar ju Mini vara det givna valet.

Samtidigt så är den mycket tristare teknik/designmässigt, och där är ju Honda E det givna valet. /...
En aspekt som jag skulle kunna tänka mig skulle kunna tala emot Hondan är avsaknaden av riktiga backspeglar. Särskilt som bilen kommer användas av en ny bilförare som du ju bryr dig väldigt mycket om... Har personligen inte kört bilar med kameror istället för riktiga speglar så vet inte själv riktigt hur stor skillnaden är...

Och som precis föreslagits ovan så har ju även Peugeot och Opel två rätt fräsiga nya alternativ...

Varför då? Hondans kameraspeglar (till skillnad från e-trons) är mycket bättre än konventionella speglar.

För övrigt gäller det bara sidospeglarna att det ej finns konventionella. Vill man ha sämre/konventionell backspegel i kupén så vrider man bara på spegeln.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Nils944
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 08 nov 2021 21:10

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av Nils944 »

Vi har en Leaf som min fru kör. Den används ganska mycket (vill inte slita på MY). Kanske inte lika rolig som Honda-e eller Mini, men den är billig att äga och ganska bra räckvidd för klassen (typ 290 km som bäst om jag minns rätt). Valde den för att vi vill ha en pålitlig elbil, och Leaf har funnits i ca 10 år.
Model Y LR 2021
VW ID.3 2021
Nissan Leaf 2019
SwedishAdvocate
Inlägg: 5632
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Nils944 skrev:
Vi har en Leaf som min fru kör. Den används ganska mycket (vill inte slita på MY). Kanske inte lika rolig som Honda-e eller Mini, men den är billig att äga och ganska bra räckvidd för klassen (typ 290 km som bäst om jag minns rätt). Valde den för att vi vill ha en pålitlig elbil, och Leaf har funnits i ca 10 år.
Vill minnas att Leaf åtminstone i början fick rätt hård kritik för bristande rostskydd. Men det kanske har förbättrats sen dess. När Leaf kom kikade Vi Bilägare på rostskyddet på Leaf. Finns att köpa på deras hemsida. Vet dock inte om den tidningen fortsatt med dessa granskningar sen dess... Men om de fortsatt finns det kanske en granskning även av en av de nyare årsmodellerna...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5632
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Legato skrev:
SwedishAdvocate skrev:
En aspekt som jag skulle kunna tänka mig skulle kunna tala emot Hondan är avsaknaden av riktiga backspeglar. Särskilt som bilen kommer användas av en ny bilförare som du ju bryr dig väldigt mycket om... Har personligen inte kört bilar med kameror istället för riktiga speglar så vet inte själv riktigt hur stor skillnaden är...

Och som precis föreslagits ovan så har ju även Peugeot och Opel två rätt fräsiga nya alternativ...
Varför då? Hondans kameraspeglar (till skillnad från e-trons) är mycket bättre än konventionella speglar.

För övrigt gäller det bara sidospeglarna att det ej finns konventionella. Vill man ha sämre/konventionell backspegel i kupén så vrider man bara på spegeln.
Har som sagt inte testat en Honda E. Men om det här var mitt val att göra, så skulle det här vara en av grejerna med bilen som jag skulle kolla extra noga på.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
daniel_k3
Inlägg: 20
Blev medlem: 13 feb 2022 17:25

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av daniel_k3 »

Det landade i en i3 till slut.
Frun tycker fortfarande den är ”världens fulaste bil”
Jag är lite ambivalent, jag kan hålla med om att det inte är den snyggaste, men tycker ändå om den futuristiska designen.

Vit 2018 94ah med 3000mil på klockan
Tack o lov kör riddermark hem den, hade varit drygt att åka 60 mil med en bil som enligt wltp ska klara 240km, och utan tillgång till teslas nätverk..

En idé mr Elon, alla teslaägare med andrabil av annat märke borde kunna få möjligheten att använda superchargernätverket!!
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3686
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Vilken andrabil kompletterar en MY bäst?

Inlägg av jonasl »

I3 var ju klart före sin tid och är det fortfarande på många sätt med sitt kompositchassi. Bra val! Den kommer aldrig rosta.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar