Ni som har denna combo hur schemalägger ni laddning, gör ni allt via tesla-app/bil och låter boxen vara och bara mata ström.
Ser att man även kan ställa schema för boxen.
När ni lämnar hemmet, stänger ni av boxen eller låter ni den vara. Hur säkerställer ni att ingen annan laddar? Med RFID-bricka?
Easee och Tesla
Moderator: Redaktion
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Re: Easee och Tesla
Har kört denna kombo i snart 2 år - kör med låst kabel i boxen och schema inställt 19-07. Startar varje gång via Easee-appen manuellt och då inväntar den schemat. Tryck en gång till för override och ladda direkt vid behov.Icerman skrev:Ni som har denna combo hur schemalägger ni laddning, gör ni allt via tesla-app/bil och låter boxen vara och bara mata ström.
När ni lämnar hemmet, stänger ni av boxen eller låter ni den vara. Hur säkerställer ni att ingen annan laddar? Med RFID-bricka?
Låter i övrigt boxen vara, och den är låst till mig som användare.
2023 M3P vit/vit
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Re: Easee och Tesla
Tusen tack för svar! Innebär detta att du aldrig schemalägger med teslaapp eller på skärm i bil?steffe68 skrev:Har kört denna kombo i snart 2 år - kör med låst kabel i boxen och schema inställt 19-07. Startar varje gång via Easee-appen manuellt och då inväntar den schemat. Tryck en gång till för override och ladda direkt vid behov.Icerman skrev:Ni som har denna combo hur schemalägger ni laddning, gör ni allt via tesla-app/bil och låter boxen vara och bara mata ström.
Låter i övrigt boxen vara, och den är låst till mig som användare.
Att den är låst till dig innebär det att det inte räcker att stoppa in kabel i bil för att få den att ladda utan man måste ha tillgång till app.
Skall hämta min MY i eftermiddag och är lite nojig hur det skall gå att ladda när jag kommer hem, har elektrikern kopplat rätt

Model Y LR -22