Rhino69 skrev:Jag fick med en åtminstone 8m lång blå typ 2 kabel med bilen… samt vanliga standard uttagskabeln
Skaffade Easee, 8m metronkabel med teslaknapp, pulse lastbalansering och när min elektriker var o kollade, så byttes det gamla proppskåpet mot ett modernt och huvudsäkring blev 25A. 12500 kostade kalaset med box, pulsmätare, kabel, montering, borrning genom väggen etc.
Med Tibber appen full koll på när jag ska ladda. Toppade upp några kilowatt igår för 23öre/kWh mellan 13-15…
Kan köra full laddning och ändå en del av spisen igång så helnöjd. Hittills har ingen säkring löst ut så verkar funka klockrent (jo, förresten när jag hade 10,8kWh in i bilen och satte på ALLA plattor och ugn på fullt…

)
Ok.. Ja, jag läste bara här någonstans att den laddsladd man fick med bilen, var fyra meter och för kort.. Då hoppas jag att jag också får en lång..
Jag funderade ett tag på att gå över på tibber, men jag har månadspris och ligger på ca 2 kr/kWh över hela dygnet och månaden.. Så jag vet inte om det lönar sig.. Men det kanske det gör..
Löste din säkring trots lastbalansering och 25A?
Det lutar åt en easee för mig också, även om jag skulle vilja ha fast kabel..
Låser du fast din kabel i boxen när du inte laddar, eller hänger du in den varje gång?
Hur hindrar man andra från att ladda när man inte är hemma? Med RFID-bricka? Fick du med sådana till din box?
Jag står väldigt nära gatan där jag parkerar.. Så det är lätt att slinka in om jag inte är hemma..
Vad gör tesla-knappen på kabeln? Är det till laddluckan?
Tänkte mig något liknande bilden nedan..