På väg till Tänndalen så började plötsligt bilen rutta om från Sveg SuC till Åsarnas. Fick meddelande om att det tillfälligt stängts av. Har någon varit med om liknande?
Vi ringde Tesla (vid 23 tiden) och de kunde se att bilen fått fel indikering från SuC nätet. Men i det nätet såg de inga larm.
Vi chansade och förstås var de igång. Men vad skulle hänt om det inte var så.
SuC kopplas bort! !
Moderator: Redaktion
SuC kopplas bort! !
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: SuC kopplas bort! !
Jepp var med om liknade fast då var det faktiskt en hel SuC-station låg nere i Tyskland kring jul (det är en speciell överstryken symbol för det i skärmen på bilen om en SuC inte fungerar men för oss visades den inte).clecab skrev:På väg till Tänndalen så började plötsligt bilen rutta om från Sveg SuC till Åsarnas. Fick meddelande om att det tillfälligt stängts av. Har någon varit med om liknande?
Vi ringde Tesla (vid 23 tiden) och de kunde se att bilen fått fel indikering från SuC nätet. Men i det nätet såg de inga larm.
Tack och lov fanns en annan laddare nära och snäll Holländare som lätt mig toppa där med sitt laddkort så vi kunde ta oss till nästa SuC då Tesla inte skickat ut info till alla bilar i närheten att stationen låg nere. Holländaren hade precis ringt Tesla innan vi kom fram så sedan när vi båda laddade på andra laddaren så ändrades symbolen på Skärmen i våra bilar till att markera hela SuC-laddplatsen som ur funktion.
MVH
- Gustafsson
- Teslaägare
Man bör ha med sig en reservdunk typ. Detta i form av en tre-fas UMC + typ 2 sladd. Jag åker inte långt utan dessa nedpackade.
Då kan man iaf ladda i princip var som helst om det riktigt kniper. Inte kul, men det går ändå så man slipper bärgas. Med trefas får man iaf 4-7 mil i timmen beroende på modell så man tar sig till en snabbladdare. Jag har i antiken (2015) fått låna ett schuko uttag i en carport på norska landsbygden för att ta mig ett par mil till närmaste snabbladdare (50 kW Chademo).
Blev f.ö. bjuden på kaffe och kakor av den trevliga tanten som ägde huset…
Då kan man iaf ladda i princip var som helst om det riktigt kniper. Inte kul, men det går ändå så man slipper bärgas. Med trefas får man iaf 4-7 mil i timmen beroende på modell så man tar sig till en snabbladdare. Jag har i antiken (2015) fått låna ett schuko uttag i en carport på norska landsbygden för att ta mig ett par mil till närmaste snabbladdare (50 kW Chademo).
Blev f.ö. bjuden på kaffe och kakor av den trevliga tanten som ägde huset…
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Håller med. Har alltid en ca 10 meters 3-fas mobil EVSE liggandes i frunken på alla elbilar.Gustafsson skrev:Man bör ha med sig en reservdunk typ. Detta i form av en tre-fas UMC + typ 2 sladd. Jag åker inte långt utan dessa nedpackade.
Då kan man iaf ladda i princip var som helst om det riktigt kniper. Inte kul, men det går ändå så man slipper bärgas. Med trefas får man iaf 4-7 mil i timmen beroende på modell så man tar sig till en snabbladdare.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
När vi navigerade mot Söderhamn så fick vi samma felmeddelande och jag betvivlar att den låg nere…NiklasTesla skrev:Jepp var med om liknade fast då var det faktiskt en hel SuC-station låg nere i Tyskland kring jul (det är en speciell överstryken symbol för det i skärmen på bilen om en SuC inte fungerar men för oss visades den inte).clecab skrev:På väg till Tänndalen så började plötsligt bilen rutta om från Sveg SuC till Åsarnas. Fick meddelande om att det tillfälligt stängts av. Har någon varit med om liknande?
Tack och lov fanns en annan laddare nära och snäll Holländare som lätt mig toppa där med sitt laddkort så vi kunde ta oss till nästa SuC då Tesla inte skickat ut info till alla bilar i närheten att stationen låg nere. Holländaren hade precis ringt Tesla innan vi kom fram så sedan när vi båda laddade på andra laddaren så ändrades symbolen på Skärmen i våra bilar till att markera hela SuC-laddplatsen som ur funktion.
MVH
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19