Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Jag väntar på en vit Y LR, med svart inredning och 20-tums-fälgar..
Jag har fått ok på på min finansiering hos DNB, men det har jag bara fått via mail.. Behöver jag göra något för att koppla ihop min finansiering med min bilbeställning?
Jag gjorde beställningen på teslas hemsida och klickade vidare på lånken "ansök om lån" (eller något liknande) och kom till DNB:s sida.
Vet tesla om att jag fått ok på finansiering på något sätt, eller måste jag aktivt göra något mer?
Jag har fått ok på på min finansiering hos DNB, men det har jag bara fått via mail.. Behöver jag göra något för att koppla ihop min finansiering med min bilbeställning?
Jag gjorde beställningen på teslas hemsida och klickade vidare på lånken "ansök om lån" (eller något liknande) och kom till DNB:s sida.
Vet tesla om att jag fått ok på finansiering på något sätt, eller måste jag aktivt göra något mer?
Har exakt samma spec som dig och sökte också lån via DNB i samband med beställningen. Loggar du in på tesla så ser du vad som är klart och inte innan upphämtning. Jag betalade in handpenningen i veckan och har nu fått okej på alla delar innan upphämtning. Nu väntar jag bara på att få ett sms så jag kan boka tid för upphämtning i Norrköping.Ilduce77 skrev:Jag väntar på en vit Y LR, med svart inredning och 20-tums-fälgar..
Peja83 skrev:Har exakt samma spec som dig och sökte också lån via DNB i samband med beställningen. Loggar du in på tesla så ser du vad som är klart och inte innan upphämtning. Jag betalade in handpenningen i veckan och har nu fått okej på alla delar innan upphämtning. Nu väntar jag bara på att få ett sms så jag kan boka tid för upphämtning i Norrköping.Ilduce77 skrev:Jag väntar på en vit Y LR, med svart inredning och 20-tums-fälgar..
Tackar!
Där hittade jag det och att ansökan var godkänd..

Då är det väl bara i vänta på datum för leverans. Enligt en säljare/rådgivare, eller vad de nu är, skulle handpenning betalas in 7 dagar innan leverans..
Mitt köp var ett spontanköp, men det känns mer och mer rätt..

Såg att de specificerat upp bilens summa för sig och long range för sig.
Där har de kanske möjlighet att justera för att hålla bilens summa under 700.000 kr och inom bonusnivån..?
Där har de kanske möjlighet att justera för att hålla bilens summa under 700.000 kr och inom bonusnivån..?
den tror och hoppas jag inte skv går påIlduce77 skrev:Såg att de specificerat upp bilens summa för sig och long range för sig.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
- EnannanJon
- Teslaägare
Det vore ju bra om de gick på det. En elbil istället för fossilmissil är ju att föredra oavsett vad den kostar.tobiaslej skrev:den tror och hoppas jag inte skv går påIlduce77 skrev:Såg att de specificerat upp bilens summa för sig och long range för sig.
Taktiken att lägga halva bilen som ”utrustning” för att få ner priset i skatteverkets lista får vi väl utgå redan har provats. Det är ju inte en frågeställning specifikt för elbilar utan principen går ju att applicera på vilken bil som helst.
Jag tror dom underkänner ett sånt försök.
Jag tror dom underkänner ett sånt försök.
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Är liknande uppdelning på MYPIlduce77 skrev:Såg att de specificerat upp bilens summa för sig och long range för sig.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Hallå!
Hämtar ut min bil imorgon. Inte fått avtal från DNB varken via mail eller sms än.
När brukar det skickas ut?
Gäller privatlån.
Hämtar ut min bil imorgon. Inte fått avtal från DNB varken via mail eller sms än.
När brukar det skickas ut?
Gäller privatlån.
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
För länge sen. Ring Dnb tidigt imorrn 08-473 47 10
Jag har en fråga om någon vet, en bekant har köpt en Y P med leverans i april.
han är i USA exakt hela april. Kommer detta att gå att lösa så man kan hämta i Maj?
Han frågade om jag kan hämta men har för mig att det inte går? Någon som vet?
Jag har en fråga om någon vet, en bekant har köpt en Y P med leverans i april.
han är i USA exakt hela april. Kommer detta att gå att lösa så man kan hämta i Maj?
Han frågade om jag kan hämta men har för mig att det inte går? Någon som vet?
Han får väl ordna med fullmakt så någon polare/bekant kan hämta.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Ja jag kan ju hämta, men trodde inte det gick? Det går alltså?Old_O skrev:Han får väl ordna med fullmakt så någon polare/bekant kan hämta.
Nej nu har jag tröttnat. Väntar, väntar och väntar på info om när model y med 7-sits ska komma till europa. Aldrig någon info om det, vi vet ju inte ens om det någonsin kommer. Har varit extremt taggad på tesla, men nu släpper jag tesla och väntar in kia ev9. Som planeras komma 2023.
- 7 sitsig
- större bil
- samma acceleration
- längre räckvidd
- supersnabb laddning
- Highway Driving Pilot
- och massa skoj
Dessutom verkar det ju som att tesla kommer låta alla ladda på deras laddare.
Ser ingen anledning att välja tesla då?!
Synpunkter??
- 7 sitsig
- större bil
- samma acceleration
- längre räckvidd
- supersnabb laddning
- Highway Driving Pilot
- och massa skoj
Synpunkter??
Jag vet inte men, planeras komma 2023, låter lika vagt som teslas lanseringar.0scar skrev:Nej nu har jag tröttnat. Väntar, väntar och väntar på info om när model y med 7-sits ska komma till europa. Aldrig någon info om det, vi vet ju inte ens om det någonsin kommer. Har varit extremt taggad på tesla, men nu släpper jag tesla och väntar in kia ev9. Som planeras komma 2023.
- 7 sitsig
- större bil
- samma acceleration
- längre räckvidd
- supersnabb laddning
- Highway Driving Pilot
- och massa skoj
Synpunkter??
Att den planeras lanseras 2023, innebär kanske inte att den finns att tillgå i några kvantiteter i Sverige.
Model Y LR.
Model S70D
Längre räckvidd stämmer men det är 7 km vi diskuterar om nu siffrorna från Kia håller sig till slutvarianten. Sen vet vi också att Tesla är väldigt bra på att göra strömlinjeformade bilar så även om Kian skulle ha något längre räckvidd på pappret så är det inte säkert den har det i verkligheten på motorvägen.0scar skrev:Nej nu har jag tröttnat. Väntar, väntar och väntar på info om när model y med 7-sits ska komma till europa. Aldrig någon info om det, vi vet ju inte ens om det någonsin kommer. Har varit extremt taggad på tesla, men nu släpper jag tesla och väntar in kia ev9. Som planeras komma 2023.
- 7 sitsig
- större bil
- samma acceleration
- längre räckvidd
- supersnabb laddning
- Highway Driving Pilot
- och massa skoj
Synpunkter??
Sen vem vet vad Tesla har för räckvidd om ett år?
Tesla ligger efter med laddningen men de har ökat laddningen i USA så kanske kommer i Europa också snart.
Lansering nästa år ja, men frågan är när leveranserna börjar?
pejvic skrev:Ja jag kan ju hämta, men trodde inte det gick? Det går alltså?Old_O skrev:Han får väl ordna med fullmakt så någon polare/bekant kan hämta.

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Ni som hämtat nyligen. Vad är det för längd på medföljande type 2 kabel?
Model Y LR -22
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
För kort.Icerman skrev:Ni som hämtat nyligen. Vad är det för längd på medföljande type 2 kabel?

4 meter tror jag. Jag skall köpa en 7,5 meters också.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Icerman
- Teslaägare
Tack, ja då blir det att komplettera med en längre. Skulle såklart beställt samtidigt som jag fick boxen installerad. Är huvudet dumt får plånboken lida.mikebike skrev:För kort.Icerman skrev:Ni som hämtat nyligen. Vad är det för längd på medföljande type 2 kabel?![]()
Ingen i Gbg-trakten som precis skall köpa box och installation och som vill köpa en extra type 2

Model Y LR -22
-
Precis.vigge50 skrev:Längre räckvidd stämmer men det är 7 km vi diskuterar om nu siffrorna från Kia håller sig till slutvarianten. Sen vet vi också att Tesla är väldigt bra på att göra strömlinjeformade bilar så även om Kian skulle ha något längre räckvidd på pappret så är det inte säkert den har det i verkligheten på motorvägen.0scar skrev:Nej nu har jag tröttnat /.../ nu släpper jag tesla och väntar in kia ev9. Som planeras komma 2023. /.../
- längre räckvidd /.../
Synpunkter??
Sen vem vet vad Tesla har för räckvidd om ett år? /...
Längre räckvidd enligt vilket test då? WLTP? Genomsnittshastigheten i WLTP är 46,5 km/h(!) Utifrån de bilder jag sett på Kia EV9 så ser den ut att ha ungefär lika lågt luftmotstånd som en tegelsten. Gissar på att Model Y kommer ha märkbart bättre räckvidd i hastigheter runt 100-120 km/h...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Supersnabb laddning verkar ju vara en sanning med modifikation när det gäller EV6 och I5, väldigt många är missnöjda med de farter de får i verkligheten på laddningen om man läser i respektive facebookgrupp.
Reser man inte långt så är det ingen issue förstås, men jag tror det är klokt att skruva ner förväntningarna.
Reser man inte långt så är det ingen issue förstås, men jag tror det är klokt att skruva ner förväntningarna.
Model Y LR AWD 2022
Inte alltid med får avdrag på sladden? Lägger haj till den i varukorgen hos skårebo tex så blir d ord prisIcerman skrev:Tack, ja då blir det att komplettera med en längre. Skulle såklart beställt samtidigt som jag fick boxen installerad. Är huvudet dumt får plånboken lida.mikebike skrev:För kort.Icerman skrev:Ni som hämtat nyligen. Vad är det för längd på medföljande type 2 kabel?![]()
Ingen i Gbg-trakten som precis skall köpa box och installation och som vill köpa en extra type 2
- Icerman
- Teslaägare
Fick som svar av skårebo att alla tillbehör som beställs i samband med installation är berättigade till avdraget.Dexter86 skrev:Inte alltid med får avdrag på sladden? Lägger haj till den i varukorgen hos skårebo tex så blir d ord prisIcerman skrev:Tack, ja då blir det att komplettera med en längre. Skulle såklart beställt samtidigt som jag fick boxen installerad. Är huvudet dumt får plånboken lida.mikebike skrev:För kort.Icerman skrev:Ni som hämtat nyligen. Vad är det för längd på medföljande type 2 kabel?![]()
Model Y LR -22