Support/Servicecenter

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BJK
Teslaägare

Support/Servicecenter

Inlägg av BJK »

Hade en bil som inte ville ladda igår kväll trodde at det berodde på att det var kallt -20. Den drog ström från väggen om man satte på värme då kunde den förbruka upp till 6kW.
Satte den på schemalagd laddning i garaget med start 0300, dock ingen laddning under natten.
Ringde Tesla support vid 0745, men den ville inte ladda. De föreslog att jag skulle testa typ2 laddning för att se om den laddade gjorde så ingen laddning. Ringde support igen.
Då jag bor nära norska gränsen är servicecenter Nord i Oslo det närmaste, supporten mejlade dem och sade att jag kom. Var där kl1030 de hade fullt upp men skulle ta in bilen och felsöka, kl12 hade de gjort det. En säkringsbox behövde bytas. Den hade de inte hemma men Service centret på Sköyen hade den. De åkte och hämtade boxen jag fick min bil kl 16 laddad till 80%
Trevlig personal lånebil under dagen i Oslo. Bra service men bilen ska inte gå sönder efter 20dagar.

Passade på att köpa norskladdkabel och en rödadapter, nu får den svenska kabeln vara min laddstation i garaget.