Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Jag reserverade min MYP 2020 vit med vit inredning.
Bytte till svart inredning förra veckan och fick igår meddelande om att välja leveransplats och finansiering.
Imorse vart kreditansökan beviljad. DNB, företagsleasing, finansiell.
Bytte till svart inredning förra veckan och fick igår meddelande om att välja leveransplats och finansiering.
Imorse vart kreditansökan beviljad. DNB, företagsleasing, finansiell.
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Vad har ni alla fått för preldatum?
Jag beställde 23/2 och prelleverans i April.
Jag beställde 23/2 och prelleverans i April.
Yes gjorde bokning 13/1 och fick sms i går men inget har hänt på mitt tesla kontolakke skrev:Är det någon fler som gjorde förbokning och fortfarande inte fått någon updatering?
Bokade i Mars 2020 och fick sms i går men kan inte välja finnansiering eller leveransplats.Pelle74 skrev:Yes gjorde bokning 13/1 och fick sms i går men inget har hänt på mitt tesla kontolakke skrev:Är det någon fler som gjorde förbokning och fortfarande inte fått någon updatering?
Kul att Tesla prioriterar de som bokar tidig

Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Reserverade en MYP vit/svart 21/2-22, beräknad leverans April.
2022-03-08
Som många andra fick jag mail igår morse om att välja upphämtningsplats(GBG) och typ av finansiering, gjorde detta vid 08 på morgonen.
Strax innan kl 13 så fick jag ett personligt mail ifrån Tesla "Stort grattis till beställningen av din Tesla", och vilka jag kunde höra av mig till om jag hade några frågor, gissar att detta är de SA jag fått "tilldelat"!?
2022-03-09
För en liten stund sedan fanns också slutbetalningen på mitt Tesla-konto.
Nu fattas bara ett definitivt leveransdatum av bilen, men måste säga att hittills är jag imponerad av hur smidigt och fort det har gått.
2022-03-08
Som många andra fick jag mail igår morse om att välja upphämtningsplats(GBG) och typ av finansiering, gjorde detta vid 08 på morgonen.
Strax innan kl 13 så fick jag ett personligt mail ifrån Tesla "Stort grattis till beställningen av din Tesla", och vilka jag kunde höra av mig till om jag hade några frågor, gissar att detta är de SA jag fått "tilldelat"!?
2022-03-09
För en liten stund sedan fanns också slutbetalningen på mitt Tesla-konto.
Nu fattas bara ett definitivt leveransdatum av bilen, men måste säga att hittills är jag imponerad av hur smidigt och fort det har gått.

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Har någon fått veta var bilen är tillverkad?
Alla verkar utgå att MYP kommer från Berlin...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Pelle74 skrev:Yes gjorde bokning 13/1 och fick sms i går men inget har hänt på mitt tesla kontolakke skrev:Är det någon fler som gjorde förbokning och fortfarande inte fått någon updatering?
Börjar ju bli riktigt irriterad

Model Y performance
Nej, ingen konkret fakta. Dock så har inga MYP levererats från Kina trots att dom tillverkas där sedan Q4 21. I övrigt har leveranstider av MYP sista tiden återspeglats av det som sker i Berlin. Exempelvis färgval vs vad som ska tillverkas initialt i Berlin. Nu även göra klart beställningar i samband med fabrikens tillstånd har kommit på plats.mikebike skrev:Har någon fått veta var bilen är tillverkad?
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Funderar alvarligt på att lägga en ny order, många av de som beställt i år ser ut att ha kommit längre i processen..lakke skrev:Pelle74 skrev:Yes gjorde bokning 13/1 och fick sms i går men inget har hänt på mitt tesla kontolakke skrev:Är det någon fler som gjorde förbokning och fortfarande inte fått någon updatering?
Börjar ju bli riktigt irriteradgör man en förbokning och betalar 15k kan man ju tycka man ska få bilen först också. Kanske bara jag som missuppfattat förbokning. Kanske egentligen är att man betalar för att få bilen sist

Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Precis Allt ska va återbetalbart. Tror dock ingen som gjort klart finansieringen fått vin än. Tror bara det står att dom hör av sig för att boka leverans och den beror på reservationsdatum eller beställningsdatum. Stämmer det ni som gjort klart finansieringen? Man kan ju hoppas även om vi inte gjort klart finansieringen så matchar dom bilarna sen efter beställningsordning.eDrive skrev:Funderar alvarligt på att lägga en ny order, många av de som beställt i år ser ut att ha kommit längre i processen..lakke skrev:Pelle74 skrev:Yes gjorde bokning 13/1 och fick sms i går men inget har hänt på mitt tesla kontolakke skrev:Är det någon fler som gjorde förbokning och fortfarande inte fått någon updatering?
Börjar ju bli riktigt irriteradgör man en förbokning och betalar 15k kan man ju tycka man ska få bilen först också. Kanske bara jag som missuppfattat förbokning. Kanske egentligen är att man betalar för att få bilen sist
och de 15K som betalades vid den tidigare order kan man få helt återbetald om jag inte minns fel
Model Y performance
Nä , VIN lär ingen ha ännu. Jag har gjort klart alla val och väntar på faktura. Den kan ju komma samtidigt som bilen ibland har jag märkt. Jag har inget datum kommunicerat:

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Jag fick besked via mail att Tesla har IT-strul, som gör att vissa av oss endast fått ett sms, och att det inte går att fortsätta processen.
"Vi jobbar på det och det kommer lösas inom kort!" hette det i morse.
har inte fått sms ensHRidge skrev:Jag fick besked via mail att Tesla har IT-strul, som gör att vissa av oss endast fått ett sms, och att det inte går att fortsätta processen.

Model Y performance
Är det verkligen så stort som 275/35-21 däck på MYP?Tellus skrev:Här ser du att hjulen är större på P.
Ändå har P lägre markfrigång enligt forum i US.
Pga sänkt fjädring som det står på hemsidan
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
Igår slutförde jag finansieringen på morgonen och idag så har jag nu fått möjligheten att betala in kontantinsatsen, via banköverföring.
Däremot ingen uppskattad leveranstid eller VIN!
Däremot ingen uppskattad leveranstid eller VIN!
Yes!!
Fick mail idag kl 05:13 att slutföra uppgifter om upphämtningsplats. Kunde även fylla i betalning och ev inbyte. Beställde en vit/svart 2022-01-13.

Sandman
Man kan ju hoppas att alla som fått fylla i senaste dagarna får samma leverans så att det inte blir orättvist för er som väntat länge.tobiaslej skrev:fick också mail imorse
beställde i somras
Fick snabb bekräftelse på finansieringen också.
Sandman
Nja. Däcksprofilen är vald så att ytterdiametern ska bli så lika som möjligt.Tellus skrev:Performance har sänkt fjädring på både 3 och Y.
Skulle den inte ha det så vore performance högre pga total hjuldiameter
Det skilljer som mest några mm i diameter dvs kanske 2mm på radien.
235/45-18 (LR) = diam. 669mm
235/40-19 ( LR alternativ) = 671mm
235/35-20 (P) = 672.5 mm
Påverkan på bilens höjd är halva skillnaden, dvs inte mer än 2mm.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Fick också mailet nu på morgonen.
- allt godkänt och klart.
Svart/vit.
Svart/vit.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Beställde 13/1-22 och fick mailet i morse om leveransplats och betalning. SVART/SVART
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Performance Y har dock sänkt fjädring och model 3P. Hjuldiametern bak på performance är 726mm (275/35-21) vs 712mm (255/40-20) på LR, dvs 7mm högre. Ändå är performance bilen 1 cm till 2,8 cm lägre enligt forumsidor och folk som mätt.AAKEE skrev:Nja. Däcksprofilen är vald så att ytterdiametern ska bli så lika som möjligt.Tellus skrev:Performance har sänkt fjädring på både 3 och Y.
Skulle den inte ha det så vore performance högre pga total hjuldiameter
Det skilljer som mest några mm i diameter dvs kanske 2mm på radien.
235/45-18 (LR) = diam. 669mm
235/40-19 ( LR alternativ) = 671mm
235/35-20 (P) = 672.5 mm
Påverkan på bilens höjd är halva skillnaden, dvs inte mer än 2mm.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... -y.231285/
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 2 gång.
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Samma här och jag har också beställt svart/vit. Helt klart den bästa kombon!Frippanecci skrev:Fick också mailet nu på morgonen.
Svart/vit.
När beställde du?
Svart Model Y Performance
La beställningen igår, godkänd och klar med DNB samma dag
Snabba puckar nu från Tesla ?

Snabba puckar nu från Tesla ?
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Model X Blå Perfomance -19