Förvärmning av kameran

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Re: Förvärmning av kameran

Inlägg av drakbane »

Ingen "förvärmning" av kameran sågs nu imorse med - 12....

Edit: Lagt till bild
/Sony Z3 Dual
Isig framruta.jpg
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

mahulkp skrev:
Märkligt era bilder är helt inverterade mot hur det ser ut på min bil.
ImageUploadedByTapatalk1453066969.414206.jpg
Min bil har en avfrostad fläck på hela vindrutan. Framför kameran. Jag lämnade bilen igår kväll för vanlig uppladdning. Snöfall inatt (som yrde in i carporten) men kameran var snöfri.
Vinterpaket (och alla andra paket) men ingen värme på. Bara kabeln i.
(Jag försökte bifoga en bild men misslyckades. Bilden togs tidigare och låg bland övriga bilder. Ja, jag ser Tapatalk överallt men tänkte det skulle gå att bara infoga en jpg-fil. Tji!)
Model S P85D,
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Min avfrostar inte kameran när den står stilla har dock inte vinterpaket lilla teåden finns där och aktiveras när man slår på defrost
Kan det ha med vinterpaket att göra ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Jag har vinterpaketet men min kamera avfrostas inte.
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare

Inlägg av LeffeP »

ovelundkvist skrev:
Jag har vinterpaketet men min kamera avfrostas inte.
Även om du slår på bakrutedefroster och backspeglarna?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Oj oj oj..idag fick jag köra bilen till jobbet alldeles själv..som en..vanlig människa :O
Inte alls önskvärt... ;)

Då jag hämtade bilen för mindre än en vecka sedan är detta min första morgon då bilen har frost på sig (om än minimal).
Det är en 85D med Vinter/Köldpaketet

-2 var det ute (+0,1 inne i kupén...välisolerat?). Har än så länge ingen laddmöjlighet hemma så därför står den inte inkopplad på nätterna.

Satte som vanligt på värmen i bilen från appen, ca 5-10 minuter innan jag skulle ner. Temperatur i kupén ca 21 grader när jag satte mig. Härligt!

Drar ett drag med torkarna, konstaterar att dom drar bort den lilla frosten som är kvar på rutan med ett litet "sccwww" ljud. Perfekt. (Speciellt med tanke på att jag inte extrautrustat bilen med någon is-skrapa ännu)
Slår dock på värmen i bakrutan och värmningen i rutan (för torkarna) men när jag kommer ut på motorvägen upptäcker jag till min fasa att den inte hittar några linjer..den läser inga skyltar osv!
(Här tänkte jag parkera bilen och beställa taxi ;) )

Hör när jag kör torkarna igen att det skrapar till längst upp och minns då denna tråden!

Kör med värme både på bakruta och torkare, samt sprutar en del spolarvätska i hopp om att det skall släppa! Men när jag 30 minuter senare kommer till jobbet och kliver ut är det fortfarande is där upp! Enda delen på hela rutan är just runt kameran!

Så den verkar inte värma på min iallafall :(
Får fixa en skrapa till det där!

Någon som pratat med Teslaservice om detta och fått något svar om hur det ska / bör fungera?

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare

Inlägg av Peter Holm »

ovelundkvist skrev:
Har definitivt ingen (fungerande) värmeslinga i kameran på min 85D uttagen juni -15 med vinterpaket och .154. Glaset framför kameran är det enda som fortfarande är is på efter 60 min förvärmning.
Jag upplever något liknande men har lite för lite erfarenhet för att med bestämdhet påstå det.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Skriv svar