3G försvinner
Moderator: Redaktion
Re: 3G försvinner
Eller så fick Telia ordning på sitt nät lagom till att den tredje omstarten var klar.stakkabo skrev:Tre reboots gjorde att jag fick tillbaka 3G.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Min kollega har haft detta problem sen 7.0 vi står parkerade i samma garage men jag har täckning på min plats bara E ett streck men endå täckning. Min kollega har ingen täckning alls på sin plats och varje dag när han kommer upp från garaget med bilen så kommer hans uppkoppling inte igång utan han måste starta om stora skärmen, jag har ej dessa problem. Idag så bad Tesla mig att parkera på hans plats och då fick jag samma problem uppkopplingen kom ej igång så helt klart är det en bugg som gör att systemet måste startas om när bilen har stått utan täckning ett tag. Jag väntar på Teslas respons på detta. Återkopplar sen.
P85DL Grå
Precis SÅ är det jag menar. På nåt sätt är det ändå lite skönt att man inte är ensam (f'låt)Granathen skrev:Min kollega har haft detta problem sen 7.0 vi står parkerade i samma garage men jag har täckning på min plats bara E ett streck men endå täckning. Min kollega har ingen täckning alls på sin plats och varje dag när han kommer upp från garaget med bilen så kommer hans uppkoppling inte igång utan han måste starta om stora skärmen, jag har ej dessa problem. Idag så bad Tesla mig att parkera på hans plats och då fick jag samma problem uppkopplingen kom ej igång så helt klart är det en bugg som gör att systemet måste startas om när bilen har stått utan täckning ett tag. Jag väntar på Teslas respons på detta. Återkopplar sen.

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Jag som arbetar med telefoner minns att iPhone hade dessa problem med operatören 3
Precis samma sak om telefonen tappade nät så kom det inte av sig skälv utan man var tvungen att starta om telefonen
Problemet löstes efter att operatören 3 updaterade sina master
Så enkelt uttryckt så lirar inte teslas mjukvara med operatörens
Vem som får fixa felet återstår att se men nån av de måste updatera mjukvaran
I och med detta kan det vara så att det är bara sverige som är drabbad trötts att samtliga bilar har samma mjukvara innom EU
Så rimligen borde operatören se över mjukvaran i sina master
Precis samma sak om telefonen tappade nät så kom det inte av sig skälv utan man var tvungen att starta om telefonen
Problemet löstes efter att operatören 3 updaterade sina master
Så enkelt uttryckt så lirar inte teslas mjukvara med operatörens
Vem som får fixa felet återstår att se men nån av de måste updatera mjukvaran
I och med detta kan det vara så att det är bara sverige som är drabbad trötts att samtliga bilar har samma mjukvara innom EU
Så rimligen borde operatören se över mjukvaran i sina master
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
3:e gången gillt. Idag hände det igen. Samma garage (Citygaraget på St Olofsgatan i Uppsala). Finns ju några Uppsalabor här på forumet... Någon mer som upplevt "mitt" problem just där?
Min 3G uppkoppling försvann för första gången idag och jag fattade ingenting. Var utan i 5min och stängde då av wi-fi och sedan på igen, då dök 3G upp igen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag står ibland i citygaraget och har inte haft några problem.Ferro94 skrev:3:e gången gillt. Idag hände det igen. Samma garage (Citygaraget på St Olofsgatan i Uppsala). Finns ju några Uppsalabor här på forumet... Någon mer som upplevt "mitt" problem just där?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Var brukar du ställa dig? Jag står alltid på samma plats (första p-plan, direkt till höger efter nedfarten till understa p-plan). Stor och bred och utan risk för dörrupplagNiclas skrev:Jag står ibland i citygaraget och har inte haft några problem.Ferro94 skrev:3:e gången gillt. Idag hände det igen. Samma garage (Citygaraget på St Olofsgatan i Uppsala). Finns ju några Uppsalabor här på forumet... Någon mer som upplevt "mitt" problem just där?

Detta problem uppstår för mig 100% av gångerna jag kör ut ur mitt garage där det saknas täckning. En reboot hjälper ibland/sällan. Men, om jag stänger av Bluetooth på telefonen och rebootar så får jag alltid tillbaka 3G.
Samma för mig. Jag hade bilen på service förra veckan för detta, men det hjälpte tyvärr inte. Måste tillbaka dit ige. Jag har haft detta sedan 7.0 kom. Före dess, aldrig något problem.stakkabo skrev:Detta problem uppstår för mig 100% av gångerna jag kör ut ur mitt garage där det saknas täckning. En reboot hjälper ibland/sällan. Men, om jag stänger av Bluetooth på telefonen och rebootar så får jag alltid tillbaka 3G.