Beställa M3 med drag.Hjälp.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
arnep6410
Teslaägare

Beställa M3 med drag.Hjälp.

Inlägg av arnep6410 »

Hej. Är på g att beställa en M3 LR , och har funderingar kring hela proceduren att beställa dragkrok t bilen.
Är det ff möjligt till M3 och måste man i så fall ringa Tesla innan man lägger beställningen eller hur fungerar det?
Finns säkert en tråd om detta men svårt att hitta info , så om någon kan hjälpa till och sprida lite ljus över det hela så är jag mycket tacksam.
Ångrar förövrigt att jag i höstas inte bytte t M3 utan det vart en V60 CC D4 , och det var inte med facit i hand så himla bra , men sent ska syndaren vakna... :(
M3 LR 22
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare

Re: Beställa M3 med drag.Hjälp.

Inlägg av ME3 »

arnep6410 skrev:
Hej. Är på g att beställa en M3 LR , och har funderingar kring hela proceduren att beställa dragkrok t bilen.
Är det ff möjligt till M3 och måste man i så fall ringa Tesla innan man lägger beställningen eller hur fungerar det?
Finns säkert en tråd om detta men svårt att hitta info , så om någon kan hjälpa till och sprida lite ljus över det hela så är jag mycket tacksam.
Ångrar förövrigt att jag i höstas inte bytte t M3 utan det vart en V60 CC D4 , och det var inte med facit i hand så himla bra , men sent ska syndaren vakna... :(
Du får beställa utan drag på webben, och sen kontakta Tesla så lägger dom till det på din order.
Annars kan du säkert få hjälp med beställningen via chatten (Teslas sajt) så fixar dom det direkt.
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
arnep6410
Teslaägare

Inlägg av arnep6410 »

OK , då ska jag kolla upp det direkt.Tack!
M3 LR 22
Användarvisningsbild
Pellelito
Teslaägare

Inlägg av Pellelito »

arnep6410 skrev:
Japp, dragkroken finns off-menu, så den ringer man in eller om man är i butik. Du kan ringa in din beställning och fixa det samtidigt, eller lägga beställning först och sedan ringa, så de har en order att knyta den till.
Vänta inte för länge efter beställningen bara, då finns risk att man tappar sin plats i kön (Worst case)

Lycka till med din beställning!
Svart S70 -15 AP1 *Såld*
Vit 3:a LR
Fattig är bara den som räknar sina pengar :-D
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Inlägg av J_Pettersson »

Offtopic, vad är kostnaden för att lägga till dragkrok när man lägger beställning på Tesla till M3?
Användarvisningsbild
DanielOrneling
Teslaägare
Referralkod: ts.la/daniel114610

Inlägg av DanielOrneling »

J_Pettersson skrev:
Offtopic, vad är kostnaden för att lägga till dragkrok när man lägger beställning på Tesla till M3?

14000kr.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

Tips - klicka på beställ snabbt. Om man skall ha en standard nu så är det leverans i februari 2023, alltså ett år framåt.
Kanske händer det snart med LR också.

Man betalar bara 1000kr och när man får tilldelning så är det bara att säga nej så skjuts det fram.
I slutändan riskerar man max 1000kr så det är dumt att vänta att lägga en order om man nu kan tänka sig att byta till en Model 3.
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare

Inlägg av Jjonas »

pejvic skrev:
Tips - klicka på beställ snabbt. Om man skall ha en standard nu så är det leverans i februari 2023, alltså ett år framåt.

Man betalar bara 1000kr och när man får tilldelning så är det bara att säga nej så skjuts det fram.
I slutändan riskerar man max 1000kr så det är dumt att vänta att lägga en order om man nu kan tänka sig att byta till en Model 3.
Fast det stämmer ju inte enl. hemsidan. Längst leveranstid nu är november på vita och svarta RWD. Röd, blå och grå går att få i augusti.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

Har du klickat i hjulen som ingår då?
Jag tror du kollar med 19-tummarna
DD5D1ACF-2C96-438D-AB2D-D046F1CC05F4.png
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Du kan få köpa min vita LR med drag om typ 2 veckor :-)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare

Inlägg av Jjonas »

pejvic skrev:
Har du klickat i hjulen som ingår då?
Jag tror du kollar med 19-tummarna
Aha, fullt möjligt. 8-)
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
arnep6410
Teslaägare

Inlägg av arnep6410 »

Då var en M3 beställd . Leverans i November prel...suck :o . Nu ska jag lägga till drag...och det var ju inte så glasklart...så hjälp igen...var hittar jag rätt telefonnummer eller aktivera någon typ av chatt.?? Har Teslakonto+ appen...och letat och klickat men inte hittat rätt...någon som kan hjälpa en lite förvirrad man :oops: ? Det vart en LR m 18’ och gråmetallic,svart inredning. :D
M3 LR 22
Användarvisningsbild
Saebe
Teslaägare

Inlägg av Saebe »

arnep6410 skrev:
Då var en M3 beställd . Leverans i November prel...suck :o . Nu ska jag lägga till drag...och det var ju inte så glasklart...så hjälp igen...var hittar jag rätt telefonnummer eller aktivera någon typ av chatt.?? Har Teslakonto+ appen...och letat och klickat men inte hittat rätt...någon som kan hjälpa en lite förvirrad man :oops: ? Det vart en LR m 18’ och gråmetallic,svart inredning. :D

För min del skickade jag bara ett mail till adressen som finns angiven på deras hemsida, dvs "stad"_sales@tesla.com. Fick svar med bekräftelse arbetsdagen efter, och kunde se det uppdaterat på min beställning någon timme efter det.

Kan såklart variera lite beroende på hur mycket de har att göra. Ser man på väntrums-tråden så lär det vara några hektiska veckor för dem, med leveranserna i närtid.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

arnep6410 skrev:
I "MENY" längst upp till höger på hemsidan finns valet "Hitta oss". Trycker du på det så får du upp en karta på Nordamerika. Dra i den tills du får syn på Europa. Sen kan du t.ex. trycka på allt utom "Butiker och gallerier" för att avmarkera det som du trycker på (i övre vänstra hörnet). Då blir det till slut bara "Butiker och gallerier" kvar på kartan som små röda prickar. Sen trycker du bara på den Butik du vill komma i kontakt med.

Här är t.ex. numret till Stockholm Segeltorp:

+46 (0)8-446 838 72

Här är deras e-postadress:

stockholmsales@tesla.com

Har för mig chatt-fönstret 'endast' är synligt på hemsidan vardagar under kontorstid, men kan ha fel ang. det...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
arnep6410
Teslaägare

Inlägg av arnep6410 »

Tack för all hjälp ! Har mailat nu :D . Såg att leverans flyttats fram till slutet av Mars...hmmm. Tror ni att det ändras med tanke på dragkroksbeställning?

mvh..
M3 LR 22
Användarvisningsbild
Sebbeh
Teslaägare

Inlägg av Sebbeh »

pejvic skrev:

Kan man alltid skjuta fram genom att bara säga nej. För som sagt är det långa leveranstider. Så skulle vilja beställa snart. Men egentligen skulle jag tidigast vilja ha bilen i höst så om man skulle råka få tilldelning i vår så kan man fortfarande skjuta fram den utan kostnad då?
Tesla Model Y LR -24
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

arnep6410 skrev:
Bli inte förvånad om du får den redan nu i mars eller åtminstone i maj/juni :)
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Skriv svar