Är nu säker på att bilen varit på Grand Pioneer-båten som dockade i ZG strax efter 16:00 idag.
Nu ska M3:an åka tåg/lastbil genom europa till Trosta, I guess

Moderator: Redaktion
Jag fick samma sms vid 17-snåret också. Min är på Grand Pioneer, men den ligger ju fortfarande en bit ut till havs och verkar vänta på att få läggs till kaj. Hoppas den kan lägga till snabbt och sen få dumpa av alla bilar åt ossME3 skrev:Fick detta strax innan 17:00.
Är nu säker på att bilen varit på Grand Pioneer-båten som dockade i ZG strax efter 16:00 idag.
Min beställning mitten av januari hade estimering i juni. 2v senare uppdaterades det till marskarl120 skrev:Idag tryckte jag på knappen. Beställde en vit long range med uppgraderade fälgar.
Beräknad leveranstid augusti. Hur mycket ska man lita på den?
Gissningsvis och med lite tur så går det snabbare. Jag beställde en M3 med stadardfälgar den 8/2, då stod det augusti som leverans och slog över till november någon dag senare. Några dagar efter beställning stod det dock andra halvan av mars på kontot och efter en vecka eller så hittade jag VIN för bilen i kontosidans källkod.karl120 skrev:Idag tryckte jag på knappen. Beställde en vit long range med uppgraderade fälgar.
Beställde en grå model 3 performance 13 februari. Beräknad leverans i maj. En vecka senare fick jag meddelande om en beräknad leverans är 13-27 mars.karl120 skrev:Idag tryckte jag på knappen. Beställde en vit long range med uppgraderade fälgar.
Och igår kom SMSet jag väntat på, om att boka en preliminär tid för leveransDanielOrneling skrev:Jag fick samma sms vid 17-snåret också. Min är på Grand Pioneer, men den ligger ju fortfarande en bit ut till havs och verkar vänta på att få läggs till kaj. Hoppas den kan lägga till snabbt och sen få dumpa av alla bilar åt ossME3 skrev:Fick detta strax innan 17:00.
Oh, din lyckans ost! Min bil är ju också på Grand Pioneer – vart är mitt SMS?!DanielOrneling skrev:Och igår kom SMSet jag väntat på, om att boka en preliminär tid för leveransDanielOrneling skrev:Jag fick samma sms vid 17-snåret också. Min är på Grand Pioneer, men den ligger ju fortfarande en bit ut till havs och verkar vänta på att få läggs till kaj. Hoppas den kan lägga till snabbt och sen få dumpa av alla bilar åt ossME3 skrev:Fick detta strax innan 17:00.
Ja vi får väl se, den ska gärna komma in till kaj också, annars kan man ju se i stjärnorna efter det datumetME3 skrev:Oh, din lyckans ost! Min bil är ju också på Grand Pioneer – vart är mitt SMS?!DanielOrneling skrev:Och igår kom SMSet jag väntat på, om att boka en preliminär tid för leveransDanielOrneling skrev:Jag fick samma sms vid 17-snåret också. Min är på Grand Pioneer, men den ligger ju fortfarande en bit ut till havs och verkar vänta på att få läggs till kaj. Hoppas den kan lägga till snabbt och sen få dumpa av alla bilar åt ossME3 skrev:Fick detta strax innan 17:00.
Ja, jag ser det! Väntar med spänning... Undrar varför hon inte dockat än? Kanske ont om plats?DanielOrneling skrev:Ja vi får väl se, den ska gärna komma in till kaj också, annars kan man ju se i stjärnorna efter det datumetME3 skrev:Oh, din lyckans ost! Min bil är ju också på Grand Pioneer – vart är mitt SMS?!DanielOrneling skrev:Och igår kom SMSet jag väntat på, om att boka en preliminär tid för leveransDanielOrneling skrev:Jag fick samma sms vid 17-snåret också. Min är på Grand Pioneer, men den ligger ju fortfarande en bit ut till havs och verkar vänta på att få läggs till kaj. Hoppas den kan lägga till snabbt och sen få dumpa av alla bilar åt ossME3 skrev:Fick detta strax innan 17:00.
Nu ska M3:an åka tåg/lastbil genom europa till Trosta, I guess![]()
Nu har den legat ankrad en bit ut till havs i väntan på att få lägga till i drygt 2 dygn.
MSC Immacolata som kom fram ungefär samtidigt har legat vid kaj dessa två dygn, men den seglade iväg vid 9-tiden i morse så förhoppningsvis kan Grand Pioneer ta dess plats nu istället.ME3 skrev:Ja, jag ser det! Väntar med spänning... Undrar varför hon inte dockat än? Kanske ont om plats?
Hade samma fel i mitt SMSkrosussorken skrev:Betalade in handpenning igår kväll och idag fick jag sms om att jag blivit matchad med en bil. Leverans 16/3-27/2. Antar de skrivit fel att det ska vara 16-27 mars. Kul att det börjar röra på sig.
Samma här, fick sms idag om leverans 21/3 - 27/2holden skrev:Hade samma fel i mitt SMSkrosussorken skrev:Betalade in handpenning igår kväll och idag fick jag sms om att jag blivit matchad med en bil. Leverans 16/3-27/2. Antar de skrivit fel att det ska vara 16-27 mars. Kul att det börjar röra på sig.
"Avpausade" nu min beställning i samråd med min SA. Hoppas på träff i juniMartin E-tron skrev:Jag hade nog avpausat i mars redan, glöm inte att Tesla lotteriet kan VEM SOM HELST vinna före digelvisp skrev:Hmm, en fundering/fråga. Min lev är pausad till 1 april. Vill gärna ha min bil till 1 juli. Hur går båtarna? När är det safe att ta bort pausningen så att möljligheten till lev är runt juni/juli? Vill inte stå utan bil över sommaren. Är medveten att även om jag avpausar "rätt tid" så kan jag ändå bli utan bil i juli...![]()
Jag sa nej till första matchen, ringde tillbaka 30 min senare för att ändra mig, då var bilen borta, sa åt SA att öppna upp beställningen, fick träff dagen efter igen.
I hennes ord dagen efter " Det e fan heellttt sjukt att du fick träff igen", på detta så har folk bokat 2 månader INNAN mig och är utan träff....
Och nu är Grand Pioneer på väg in mot hamnen äntligenDanielOrneling skrev:MSC Immacolata som kom fram ungefär samtidigt har legat vid kaj dessa två dygn, men den seglade iväg vid 9-tiden i morse så förhoppningsvis kan Grand Pioneer ta dess plats nu istället.ME3 skrev:Ja, jag ser det! Väntar med spänning... Undrar varför hon inte dockat än? Kanske ont om plats?
Hon har dockat, och förmodligen hunnit lasta av våra kärror! Men blir det svårare… att hitta och följa lastbilen!DanielOrneling skrev:Och nu är Grand Pioneer på väg in mot hamnen äntligenDanielOrneling skrev:MSC Immacolata som kom fram ungefär samtidigt har legat vid kaj dessa två dygn, men den seglade iväg vid 9-tiden i morse så förhoppningsvis kan Grand Pioneer ta dess plats nu istället.ME3 skrev:Ja, jag ser det! Väntar med spänning... Undrar varför hon inte dockat än? Kanske ont om plats?
Finns en grym tråd här:mwine skrev:Hur vet ni vilka båtar som levererar Teslor till Europa? Det är ju en mängd fartyg som kör bilar om man kollar Vessel finder.