Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Väntrum Model Y
Bästa bil jag haft!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Hej, jag vet inte vart jag ska posta detta eller om jag ska starta en ny tråd, men jag testar här.
Jag lade en beställning på en Model Y den 17/2 men vill ha leverans i Maj. SAMMA dag blev jag matchad med en bil. Men tackade nej till den. Fick sedan göra om beställningen till en Model Y LR med 20" för att få Maj som leverans.
iaf, jag gjorde allt som jag kan göra på hemsidan, sökte om lån via DNB och allt är godkännt sedan 17/2.
Den 24/2 får jag ett mail från Tesla där de skriver:
Såhär ser mitt konto ut. Är det såhär de ska se ut? För vad jag förstår så fixar man de sista vid/precis innan upphämtning av bilen? Eller är jag helt ute och cyklar?
Jag lade en beställning på en Model Y den 17/2 men vill ha leverans i Maj. SAMMA dag blev jag matchad med en bil. Men tackade nej till den. Fick sedan göra om beställningen till en Model Y LR med 20" för att få Maj som leverans.
iaf, jag gjorde allt som jag kan göra på hemsidan, sökte om lån via DNB och allt är godkännt sedan 17/2.
men alla steg är klara sedan 1 vecka tillbaka... eller är det ett standard text de skickar ut?Vad händer nu?
Finansiering
För att bekräfta din beställning måste du slutföra alla steg på ditt Tesla-konto inom 24h. Detta gör du genom att logga in på vår webbsida i det högra hörnet under ”Konto”. Under ”Hantera” på din bil i ditt konto kan du sedan välja finansieringsmetod. Alla steg behöver vara ifyllda för att vi skall kunna bekräfta din beställning, ev försening av slutförda steg kan påverka leveranstiden. Ev kontantinsats skall vara betald 7 dagar innan upphämtning.
Signering
Finansierar du genom en Tesla-partner sker signering av ditt finansieringsavtal via mobilt BankID i samband med upphämtningen.
Tesla-konto
Tesla-kontot uppdateras regelbundet med information kring din beställning,
uppskattat datum för upphämtning och viktiga dokument.
Upphämtning
Vid upphämtning kommer bilen stå utomhus och du kan förvänta dig att processen tar omkring 10 minuter.
Såhär ser mitt konto ut. Är det såhär de ska se ut? För vad jag förstår så fixar man de sista vid/precis innan upphämtning av bilen? Eller är jag helt ute och cyklar?
Jobb byte nu på Tisdag och därmed bilbyte, kört en fullsmetad PS2 DM i 2000mil grymt nöjd med den bilen men lite för liten och törstig så la in en beställning den 11 Feb på en MY P. Övertygad om att jag kommer bli grymt nöjd men misstänker att Y inte kommer ha samma kassaskåps känsla som PS2 och personligen älskade jag utseendet på PS2, MY not so much men det är ju inne i bilen man nyttjar den. Har faktiskt inte ens provkört en Tesla
men är väldigt pepp och hoppas de får Berlin igång snart..

Polestar 4 DM -25
-
Hoppas du har möjlighet att vänta till i sommar.myth10 skrev:Jobb byte nu på Tisdag och därmed bilbyte, kört en fullsmetad PS2 DM i 2000mil grymt nöjd med den bilen men lite för liten och törstig så la in en beställning den 11 Feb på en MY P. Övertygad om att jag kommer bli grymt nöjd men misstänker att Y inte kommer ha samma kassaskåps känsla som PS2 och personligen älskade jag utseendet på PS2, MY not so much men det är ju inne i bilen man nyttjar den. Har faktiskt inte ens provkört en Teslamen är väldigt pepp och hoppas de får Berlin igång snart..
Egentligen inte, men allt går att lösa och räknar inte med leverans innan Maj.. Vore egentligen optimalt att vänta till Juli med bättre förmånsvärde, funderar på att korttids leasa något under tiden.Model Y Performance skrev:Hoppas du har möjlighet att vänta till i sommar.myth10 skrev:Jobb byte nu på Tisdag och därmed bilbyte, kört en fullsmetad PS2 DM i 2000mil grymt nöjd med den bilen men lite för liten och törstig så la in en beställning den 11 Feb på en MY P. Övertygad om att jag kommer bli grymt nöjd men misstänker att Y inte kommer ha samma kassaskåps känsla som PS2 och personligen älskade jag utseendet på PS2, MY not so much men det är ju inne i bilen man nyttjar den. Har faktiskt inte ens provkört en Teslamen är väldigt pepp och hoppas de får Berlin igång snart..
Polestar 4 DM -25
Du är inte klar med finansieringen. Finns en länk till banken som är svår att hitta. Leta efter understrukna ordet ”här”. Klicka på ”här” så kommer du till banken där det fyller i lånedetaljer.Tollow skrev:Hej, jag vet inte vart jag ska posta detta eller om jag ska starta en ny tråd, men jag testar här.
men alla steg är klara sedan 1 vecka tillbaka... eller är det ett standard text de skickar ut?Vad händer nu?
Finansiering
För att bekräfta din beställning måste du slutföra alla steg på ditt Tesla-konto inom 24h. Detta gör du genom att logga in på vår webbsida i det högra hörnet under ”Konto”. Under ”Hantera” på din bil i ditt konto kan du sedan välja finansieringsmetod. Alla steg behöver vara ifyllda för att vi skall kunna bekräfta din beställning, ev försening av slutförda steg kan påverka leveranstiden. Ev kontantinsats skall vara betald 7 dagar innan upphämtning.
Signering
Finansierar du genom en Tesla-partner sker signering av ditt finansieringsavtal via mobilt BankID i samband med upphämtningen.
Tesla-konto
Tesla-kontot uppdateras regelbundet med information kring din beställning,
uppskattat datum för upphämtning och viktiga dokument.
Upphämtning
Vid upphämtning kommer bilen stå utomhus och du kan förvänta dig att processen tar omkring 10 minuter.
Jag höll på att missa detta själv…
<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Trycker jag på "här" så får jag denna bilden:Du är inte klar med finansieringen. Finns en länk till banken som är svår att hitta. Leta efter understrukna ordet ”här”. Klicka på ”här” så kommer du till banken där det fyller i lånedetaljer.
Är man fucked nu? Ska man kanske ta och ringa Tesla?
Ser inte så positivt ut…Tollow skrev:Trycker jag på "här" så får jag denna bilden:Du är inte klar med finansieringen. Finns en länk till banken som är svår att hitta. Leta efter understrukna ordet ”här”. Klicka på ”här” så kommer du till banken där det fyller i lånedetaljer.
Är man fucked nu? Ska man kanske ta och ringa Tesla?

<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
Hämtade ut min Model Y i Göteborg under gårdagen.
Körde i 5 minuter innan ett rejält stenskott kom
Har nu en spricka som går längs med vindrutan i ögonhöjd, ca 50cm lång...
Grädde på moset - ingen spolarvätska påfylld... oproffsigt?
Hoppa ni andra får bättre första upplevelse!
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Vilken enorm otur, sprickan alltså. Det skall ju inte gå egentligen.Nilsson+T skrev:Hämtade ut min Model Y i Göteborg under gårdagen.
Angående spolarvätskan är ju det en mindre detaljen det ju just sånna missade detaljer som gör att känslan blir mindre premium.
Model Y LR -22
Detta hände mig också efter att jag väntat i 6 månader på min MB E 350 som jag special beställt. Väntade till att hämta ut den i April för att slippa värsta gruset. Han åka 7 min så pang stenskott trotts att jag höll avstånd. Den träffade det svarta i nedre kant vilket automatiskt betyder att dom inte reparerar och kort därefter hade jag en långspricka på hela nedre delen. Som tur var så var det på de svarta så man såg det inte ifrån insidan av bilen men likförbannat trist.Nilsson+T skrev:Hämtade ut min Model Y i Göteborg under gårdagen.
Har du tryckt ordentligt på spolarknappen? Jag svor jag med, men tryckte hårdare och visst fanns det spolarvätska.Nilsson+T skrev:Hämtade ut min Model Y i Göteborg under gårdagen.
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
Har nu blivit länkad till en bil med preliminär upphämtning 15-18/3.
Dock inte får chassinummer eller slutfaktura än.
Jag såg någon guide hur man kunde hitta VIN-numret på teslakontot genom att kika i koden, men det verkar inte fungera längre?
När fick ni slutfaktura och/eller info om chassinummer i förhållande till ett utlämningsdatum?
Jag såg någon guide hur man kunde hitta VIN-numret på teslakontot genom att kika i koden, men det verkar inte fungera längre?
När fick ni slutfaktura och/eller info om chassinummer i förhållande till ett utlämningsdatum?
Mer än en månad innan. Men jag betalade också bilen för några veckor sedan. Kanske har det med det att göra.
Fick mitt Vin på mail från Tesla.S20 skrev:Har nu blivit länkad till en bil med preliminär upphämtning 15-18/3.
Så - då har min bil lagt till i Southampton precis. Undra hur den skall komma vidare nu... och hur skall den hinna hem till mig på under två veckor.
Går båten möjligen vidare till Zeebrugge imorrn?
Om din bil är på Grand Pioneer så ska den köra vidare till Zeebrugge och vara framme på onsdag den 2/3.pejvic skrev:Så - då har min bil lagt till i Southampton precis. Undra hur den skall komma vidare nu... och hur skall den hinna hem till mig på under två veckor.
Hur spårar ni era bilar? Jag har blivit ihop kopplad med en bil, men vet inget mer.
Tack!pugge skrev:Om din bil är på Grand Pioneer så ska den köra vidare till Zeebrugge och vara framme på onsdag den 2/3.pejvic skrev:Så - då har min bil lagt till i Southampton precis. Undra hur den skall komma vidare nu... och hur skall den hinna hem till mig på under två veckor.
Jag frågade min Advisor och fick svar att min är på RCC Amsterdam som är söder om Sicilien just nu. Ska anlända i Zeebrugge den 6/3. Har preliminär leverans 14-28 mars. Beställde den 14/2.Pelle74 skrev:Hur spårar ni era bilar? Jag har blivit ihop kopplad med en bil, men vet inget mer.

pugge skrev:Jag frågade min Advisor och fick svar att min är på RCC Amsterdam som är söder om Sicilien just nu. Ska anlända i Zeebrugge den 6/3. Har preliminär leverans 14-28 mars. Beställde den 14/2.Pelle74 skrev:Hur spårar ni era bilar? Jag har blivit ihop kopplad med en bil, men vet inget mer.
Beställde min 1 vecka efter dig, kanske kommer med samma båt då
Beställde samma datum. Vet dock inte vilken båt men har leverans 19-29 mars. Har fått vin men kan inte se vilken båt. Bör vara samma som dig kanske?pugge skrev:Jag frågade min Advisor och fick svar att min är på RCC Amsterdam som är söder om Sicilien just nu. Ska anlända i Zeebrugge den 6/3. Har preliminär leverans 14-28 mars. Beställde den 14/2.Pelle74 skrev:Hur spårar ni era bilar? Jag har blivit ihop kopplad med en bil, men vet inget mer.
Jag har också leveransdatum 14-28 mars, så jag har lagt in följande adress som bokmärkeTiimpan skrev:Beställde samma datum. Vet dock inte vilken båt men har leverans 19-29 mars. Har fått vin men kan inte se vilken båt. Bör vara samma som dig kanske?pugge skrev:Jag frågade min Advisor och fick svar att min är på RCC Amsterdam som är söder om Sicilien just nu. Ska anlända i Zeebrugge den 6/3. Har preliminär leverans 14-28 mars. Beställde den 14/2.Pelle74 skrev:Hur spårar ni era bilar? Jag har blivit ihop kopplad med en bil, men vet inget mer.

Tack för infon.
https://www.vesselfinder.com/vessels/RC ... -311000103
Hur vet du vilken båt det är?jocke888 skrev:Jag har också leveransdatum 14-28 mars, så jag har lagt in följande adress som bokmärkeTiimpan skrev:Beställde samma datum. Vet dock inte vilken båt men har leverans 19-29 mars. Har fått vin men kan inte se vilken båt. Bör vara samma som dig kanske?pugge skrev:Jag frågade min Advisor och fick svar att min är på RCC Amsterdam som är söder om Sicilien just nu. Ska anlända i Zeebrugge den 6/3. Har preliminär leverans 14-28 mars. Beställde den 14/2.Pelle74 skrev:Hur spårar ni era bilar? Jag har blivit ihop kopplad med en bil, men vet inget mer.
Tack för infon.
https://www.vesselfinder.com/vessels/RC ... -311000103
Model Y 2022 black/black
Idag har jag hittat Regnummer och data på car.info på min LR, leveransspann 10-18 mars enligt SMS från här om dagen!
1-15 mars står det fortfarande i mitt Tesla-konto dock, så får väl se vad det blir!