Dataroaming i bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sandalninjan
Teslaägare

Re: Dataroaming i bilen

Inlägg av Sandalninjan »

Andbro skrev:
Fungerade alltså inte.
Här är numret.

Sweden
Local: <a href="tel:0775 88 80 36">0775 88 80 36</a>
Tack! Får blir att ringa på måndag!
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Inlägg av Icerman »

Hur har det gått för er som haft problem? Har det löst sig eller har det krävt ett serviceärende?
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
The Gentleman
Teslaägare

Inlägg av The Gentleman »

Icerman skrev:
Hur har det gått för er som haft problem? Har det löst sig eller har det krävt ett serviceärende?
Jag ringde supporten igår kväll och efter en stunds pyssel så löste det sig och nu på morgonen funkade det bra. Nu ska jag bli uppringd av supporten i eftermiddag för att förhoppningsvis få tillbaka Spotify och radion, som inte var med när vi hämtade bilen och som jag informerades om då.
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jan21228

Inlägg av IcePic »

The Gentleman skrev:
Icerman skrev:
Jag ringde supporten igår kväll och efter en stunds pyssel så löste det sig och nu på morgonen funkade det bra. Nu ska jag bli uppringd av supporten i eftermiddag för att förhoppningsvis få tillbaka Spotify och radion, som inte var med när vi hämtade bilen och som jag informerades om då.
Efter div. uppdateringar verkade min sökmoj inte spela saker från spotify alls, så jag startade den manuellt och fick trycka "använd teslas spotify-konto" eller nåt i den stilen, och nu funkar det bra igen att köra röstkommandon för att söka fram och spela musik från Spotifys listor. Värt att prova.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Inlägg av Icerman »

Låter lite som att man skall ställa in sig på detta vid hämtning, rena lotteriet för jag antar att det även finns själar där ute där det funkat "out of the box"
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
Sandalninjan
Teslaägare

Inlägg av Sandalninjan »

Icerman skrev:
Jag ringde tesla igår, de sa att de behövde 1-2 timmar med Wi-Fi, vi kom överens om att de skulle göra det på fredag.
Idag efter jobbet fungerade 4g utan att bilen stått uppkopplad.
Hon på tesla sa att nästan alla som haft problemet var utlämnade från Malmö…
Användarvisningsbild
AndersL
Teslaägare

Inlägg av AndersL »

Icerman skrev:
Efter telefonsamtal till support och några timmar på wifi så fixades det.
Skriv svar