Tack för tipset. Men nån större skillnad de senaste 3 åren kan jag inte se. På 5 år skiljer det lite dock. 86 vs 78% eller nåt sånt. Jag kommer nog gå över. Är lite drygt med den där begränsningen.josve skrev:Ett tips är att köpa en bredare indexfond, Avanza Zero följer bara SIX30RX. Titta Exempelvis på SPP Aktiefond Sverige A SEK. Då slipper du dessutom bry dig om 25 tsk åt gången. Jämför gärna avkastningen också.MWall skrev:Om alla vore lika felfria på börsen som medlemmarna på detta forum så vore alla rika som troll.Maw skrev:Jag lämnade börsen för ca 3 veckor sedan
Hade ifs inga Tesla![]()
Själv ligger jag inne med hälften. Har säkert tappat en del pengar. Köper Avanza Zero med ojämna mellanrum. Man får ju bara köpa för 25 tusen åt gången. Tänkte satsa på det framöver. Är trött på att gå sämre än index.
(Att Avanza Zero inte har någon avgift kan du bortse ifrån. Det är för övrigt Sveriges bästa marknadsföringsknep de senaste 20 åren. Många tror fortfarande att Avanza Zero är ”bra” för att den är gratis…)

Mitt problem med aktier, och i livet i stort egentligen, är att jag inte har något vidare tålamod. Och det gör att jag satsar alldeles för mycket på riskabla aktier (och är sen på bollen).