Kolla testerna som redan ör gjorda. Exakt samma tider mer eller mindre... p85DL var tom snabbare i en test. Men det är nog snarare förare, bil och situation. De tester jag läst verkar batteriet vara skit samma gällande prestandaskillnad.
0-100 ska ju vara samma enl Tesla, dock inte 402m.
På amerikanska hemsidan står det att uppgraderingen bara ger 0.2 på 0-100 och 0.2 på 402m. Alltså är det bara vid 30-60mph man får en boost.
När Elon sa att det skulle kunna retro-fittas på p85d så förutsatte jag att jag skulle kunna få en 10-sekunders bil. Har försökt få svart på vitt av Tesla vilken 402-tid jag kommer att få, utan resultat. Känns som dom luras igen.
This upgrade represents an estimated 10% increase in power over the already insane P85D, provides for a 0.2 second improvement over both the 0-60 mph and the quarter mile time, from your current vehicle performance.
edit2: 0-100 blir ju inte heller samma - det diffar ju 0.3 sek på p85d och p90dl vid 0-60mph.
Senast redigerad av dstr, redigerad totalt 1 gånger.
Jag fick möjlighet att testa en P90DL förra veckan. Skillnaden jmf med min P85D i 75 km/H och uppåt var påtaglig! Dvs de hastigheter man vanligtvis befinner sig i när man vill göra en omkörning. Nu längtar jag mer än någonsin på att de ska ringa och boka in en tid för L
Låter najs!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Grejar 90DL 10s kommer P85DL göra det också. Jag tror inte på att 85-90 batteri gör någon skillnad där. Sedan att ingen av dem gör det kan säkert vara sant.
Såg någon som kört på 2.6s med launchcontrol men troligen FUD...
Har inte sett siffror på acceleration tex från 110 km/h. L mode borde vara klart snabbare där.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Men om det nu är 0,6s skillnad på 402m då tror ju jag att det är mer än bara batteriet som skiljer, någon hört några rykten?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har frågat och de säger att det är samma som 90. Något mummel om mer uthållighet med 90 etc. Men fakta och mötningar är enda sättet. Vad de skriver är ointressant trodde jag du lört dig. Dessutom i shoppen...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Håller med om att mäta det under samma förhållanden är det enda rätta för att få ett pålitligt svar, därför skrev jag OM när jag jämförde siffrorna eftersom det bara var en mätning mot ett par siffror ifrån Tesla.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
läge för konsumentupplysning när det är gjort och vägarna är torra, min bil har 19" med 245 runt om, har du det eller 21" staggered, jag ställer upp för ett jämförande test, om inte jag får ett samtal innan dess
läge för konsumentupplysning när det är gjort och vägarna är torra, min bil har 19" med 245 runt om, har du det eller 21" staggered, jag ställer upp för ett jämförande test, om inte jag får ett samtal innan dess
Ja brukar inte du vara lite tidigare än alla andra
Ja brukar inte du vara lite tidigare än alla andra
Du är inte den enda som reagerar på att han blev först... man behöver inte allt för stor foliehatt för att se en koppling här.
Jag beställde direkt när uppdateringen kom ut. Jag vill minnas att jag var in och propsade på att dom skulle ordna en lista. Men det är rätt att jag försöker vara tidig. Min P85D levererades den 12/3, så även där var jag tidigt ute.
Mitt förslag till er andra är: Beställ direkt, för att få leverans så snabbt som möjligt
Jag beställde direkt när uppdateringen kom ut. Jag vill minnas att jag var in och propsade på att dom skulle ordna en lista. Men det är rätt att jag försöker vara tidig. Min P85D levererades den 12/3, så även där var jag tidigt ute.
Mitt förslag till er andra är: Beställ direkt, för att få leverans så snabbt som möjligt
Jag fick bilen dagen efter dig, så jag kanske får min tid imorgon?
Är lite osäker på hur tidigt jag ringde för att anmäla mitt intresse, men jag har hunnit få två samtal från Tesla där dom frågat om jag fortfarande är intresserad.