Tesla Wall Connector till MG ZS EV?

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danielcroona
Teslaägare

Tesla Wall Connector till MG ZS EV?

Inlägg av danielcroona »

Hej!

Jag har en Tesla Model 3 och en Tesla Wall Connector sedan ett drygt år.

Överväger att skaffa en MG ZS EV som andrabil. Jag läste ett test av bilen på Tesla Club Sweden https://teslaclubsweden.se/mg-zs-ev-provkord/

Där står det:
När jag laddade med Teslas laddbox fick jag låsa bilen och trycka på reset-knappen på laddaren för att få igång laddningen
Är det någon mer här som har dessa bilar och kan verifiera att det fungerar bra att ladda på det här sättet?

Tar gärna emot synpunkter överlag angående att skaffa en MG ZS EV som andrabil, om ni har några erfarenheter av det.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Tesla Wall Connector till MG ZS EV?

Inlägg av mati »

Har ingen erfarenhet med just MG, men överlag så kan Tesla WC tydligen vara lite kräsen när det kommer till andra bilar än Tesla. Min Ioniq 5 går att ladda med Wall Connectorn, men det fungerar långt ifrån bra. Man kan absolut inte lita på att bilen verkligen är laddad på morgonen. Vet inte om det är Wall Connectorn eller bilen som spökar. Med vår e-Golf har jag däremot aldrig stött på problem med WC:n. Det verkar alltså vara lite olika.

MG verkar ju vara bra bilar, om man inte har ett problem med att det är en kinesisk bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar