Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Leveranstiderna ökar
En vit M3 SR eller LR med 18 tum nu leverans november
Annan färg eller 19 tum leverans augusti
Vill Tesla styra så att man köper en dyrare bil?
M3 RWD -22
Svar ja.ANLI skrev:Leveranstiderna ökar
C981 skrev:Haha och då får du ändå din ett kvartal tidigare än du trott?PatCat skrev:Börjar få skavsår i tummen efter alla uppdateringar i Tesla appen för att se om det blivit några uppdateringar. Vore ju sååå härligt att få sms och faktura![]()
![]()
Har börjat kika runt på olika typer av uppdatering/tuning/facelifts men det lutar till att det förblir original med foilering. Tiden står still när man väntar på något gott och då väntar man alltid för länge
![]()
Vad blir det för foliering?

Härligt! Tog också vit men hade nog tänkt behålla den vit. Blir dock sugen när man ser vissa wraps. Speciellt dem som är "satin" dvs halvmatta. Kolla in denna röda t.ex.! https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-6408926PatCat skrev:C981 skrev:Haha och då får du ändå din ett kvartal tidigare än du trott?PatCat skrev:Börjar få skavsår i tummen efter alla uppdateringar i Tesla appen för att se om det blivit några uppdateringar. Vore ju sååå härligt att få sms och faktura![]()
![]()
Har börjat kika runt på olika typer av uppdatering/tuning/facelifts men det lutar till att det förblir original med foilering. Tiden står still när man väntar på något gott och då väntar man alltid för länge
![]()
Vad blir det för foliering?japp
Så jag ska ju absolut inte klaga. Tvärtom är jag helnöjd. Tänkte köpa röd från början men med prisskillnaden för röd så ombestämde vi oss och köpte vit för att lägga en slant på folie som dessutom skyddar lacken. Ska faktiskt åka över till foliegrabbarna imorgon och botanisera i färger. Hade tänkt röd från början men nu ska vi kika, känna och klämma. Har du fått leveransdatum eller sköt du på det?
Även satin grey är grymt snyggt (lite samma stuk som dem som har grå med skyddsfilm över).
Jag har datum 18 Feb - 4 Mars i Appen och 1 - 8 Mars i SMS:et. Enligt advisor är SMS:et med viss buffert för försening så kommer säkert tidigare. Och ja jag tänkte hämta ut den denna gång

Hittade den här artikeln ;
https://driveteslacanada.ca/model-3/lat ... in-europe/
Där stod det;
”They also include a feature that has not yet made its way to Fremont, double pane glass for the rear windows. (h/t: @tesla_adri)”
Kan ni som hämtar snart hålla utkik efter det här? Vi får återkommande rykten om ser det här ska finnas i de nya bilarna - men många SA verkar tillbakavisa.
Där stod det;
”They also include a feature that has not yet made its way to Fremont, double pane glass for the rear windows. (h/t: @tesla_adri)”
Kan ni som hämtar snart hålla utkik efter det här? Vi får återkommande rykten om ser det här ska finnas i de nya bilarna - men många SA verkar tillbakavisa.
Problemet är att källan till det skrev "Laminated rear windows for the model Y." Även om det är bra för att få ner ljudet på en 3a är det nog mer viktigt på Y som lär ta in bra med vägljud från bagaget förutom sidorutorna.Richie skrev:Hittade den här artikeln ;
Där stod det;
Antar att alla säljarna har fullt upp med kommande kvartalsslut och leveranser, men jag upplever det som väldigt svårt att få svar eller återkoppling ifrån ”min” säljare.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Dom är oftast inte så bra på mail tycker jag, men chatten på hemsidan brukar gå snabbt, eller ring din säljare. För mig har det alltid funkat bra och har fått snabb hjälp när jag velat byta till lagerbil tex.JOhlsson skrev:Antar att alla säljarna har fullt upp med kommande kvartalsslut och leveranser, men jag upplever det som väldigt svårt att få svar eller återkoppling ifrån ”min” säljare.
Idag fick jag upp information (i mitt teslakonto) avseende minskad räckvidd pga nya bildatorer i min bil. Har fått slutfakfura med prel upphämtning 25/2, men fortfarande inte fått ett sms…
Samma här ;]PeTe94 skrev:Idag fick jag upp information (i mitt teslakonto) avseende minskad räckvidd pga nya bildatorer i min bil. Har fått slutfakfura med prel upphämtning 25/2, men fortfarande inte fått ett sms…
Dom är oftast snabba att svara innan du lagt beställning.JOhlsson skrev:Antar att alla säljarna har fullt upp med kommande kvartalsslut och leveranser, men jag upplever det som väldigt svårt att få svar eller återkoppling ifrån ”min” säljare.
Efter det så är det inte samma respons.
Senast redigerad av Gadiel, redigerad totalt 1 gånger.
Precis, innan beställning var det mer fart. Dock fick jag aldrig återkoppling på om jag kunde få låna en bil över en söndag för att prova något längre.Gadiel skrev:Dom är oftast snabba att svara innan du lagt beställde.JOhlsson skrev:Antar att alla säljarna har fullt upp med kommande kvartalsslut och leveranser, men jag upplever det som väldigt svårt att få svar eller återkoppling ifrån ”min” säljare.
Efter det så är det inte samma respons.
Nu efteråt är det i princip tyst som du skriver.
Vid min förra beställning så upplevde jag inte alls samma tystnad som nu.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Jag fick provköra en T3P från fredag em till lördag morgon. Jag hade redan innan bestämt mig för en P men kände att det var viktigt att få lite längre tid för att testa, känna, klämma och ladda. Hade försökt att få provköra en P sedan december men Tesla hade inga för provkörning innan sista veckan i januari och därav dröjde jag med beställningen.
Att ha bilen över en dag var övertygande och jag beställde direkt när jag lämnade tillbaka bilen.
Min säljare har varit fantastisk i kommunikation och svarar alltid snabbt på de få frågor jag har haft. Antar att man ska ha lite tur och komma i kontakt med ”rätt” person.
Att ha bilen över en dag var övertygande och jag beställde direkt när jag lämnade tillbaka bilen.
Min säljare har varit fantastisk i kommunikation och svarar alltid snabbt på de få frågor jag har haft. Antar att man ska ha lite tur och komma i kontakt med ”rätt” person.
Vad är det ni ska göra med reg-numret?C981 skrev:Snyggt (och tack för tipset haha). Så du kunde få ut ditt reg.nr?Dexter86 skrev:Blev framkopplad direkt
Registrering av bil måste man säga som ärande
Annars hamnar man helt fel haha
Märkning på faktura för vinterdäck exempelvisFredrik j skrev:Vad är det ni ska göra med reg-numret?C981 skrev:Snyggt (och tack för tipset haha). Så du kunde få ut ditt reg.nr?Dexter86 skrev:Blev framkopplad direkt
Kan vara bra o ha däck o fälg klara såhär dags på året innan man får leverans
Då ska vi hämta i samma tid. Ska också hämta min på tesla i malmö fredag den 4/3 kl 16.00Femulen skrev:Så var det bokat och klart för hämtning i Malmö den 4/3 kl 16:00.
Hämtar en silvergrå modell 3 LR med drag. Beställdes den 21/12 i Stockholm, utan vinterdäck för jag var inställd på maj månad som många andra. Men det får gå! Min första Tesla!
Finns det en shop i Malmö där man kan köpa mattor?
Vadå, har du aldrig varit på ett registration number reveal party!?Fredrik j skrev:Vad är det ni ska göra med reg-numret?C981 skrev:Snyggt (och tack för tipset haha). Så du kunde få ut ditt reg.nr?Dexter86 skrev:Blev framkopplad direkt

Min Sales Advisor har varit grym faktiskt (eller ja, om bilen kommer som han lovat
)
Det var en period strax efter min order då han var på semester och båda hans assistenter tydligen var sjuka i covid som det kändes som att de var lika långsamma (efter order) som alla säger. Men efter det så har jag fått svar inom timmar varje gång jag frågat något. Är definitivt nöjd!

Det var en period strax efter min order då han var på semester och båda hans assistenter tydligen var sjuka i covid som det kändes som att de var lika långsamma (efter order) som alla säger. Men efter det så har jag fått svar inom timmar varje gång jag frågat något. Är definitivt nöjd!
Häftigt! Då ses vi alltså! Jag ska ha med mig mitt barnbarn, 16 år, som kommer resande från Stockholm enkom för detta. Han längtar lika mycket som jag så jag fick köpa tågbiljett till honom.zaros skrev:Då ska vi hämta i samma tid. Ska också hämta min på tesla i malmö fredag den 4/3 kl 16.00Femulen skrev:Så var det bokat och klart för hämtning i Malmö den 4/3 kl 16:00.
Hämtar en silvergrå modell 3 LR med drag. Beställdes den 21/12 i Stockholm, utan vinterdäck för jag var inställd på maj månad som många andra. Men det får gå! Min första Tesla!
Finns det en shop i Malmö där man kan köpa mattor?
Idag fick jag också godkänna den nya datorn via mitt konto.
Ja man har en uppskattad lev. februari. Men inte ens ett Vin i källkoden.
Knappast troligt att man får en bil i februari då.
Speciellt då man ser att folk fått datum in i mars nu t.o.m..
Tröttsamt…
Tröttsamt…
Testa att kontakta din sales assistant och fråga om VIN.Gadiel skrev:Ja man har en uppskattad lev. februari. Men inte ens ett Vin i källkoden.
Tröttsamt…
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Ja det ska jag ta och göra, tack för tipset.juristen skrev:Testa att kontakta din sales assistant och fråga om VIN.Gadiel skrev:Ja man har en uppskattad lev. februari. Men inte ens ett Vin i källkoden.
Tröttsamt…
För jag borde ju faktiskt ha ett vin vid det här laget.
Är ju halvvägs in i februari nu.
Kikat på en Model 3 för att ersätta min BMW diesel sista tiden. Såg att beräknad leverans gick från Maj till November, bara under de senaste dagarna.
Hur kommer det sig?
Hur kommer det sig?
- OncleCofter
- Teslaägare
PeTe94 skrev:Idag fick jag upp information (i mitt teslakonto) avseende minskad räckvidd pga nya bildatorer i min bil. Har fått slutfakfura med prel upphämtning 25/2, men fortfarande inte fått ett sms…
Fick också upp den informationen om ändring av räckvidd pga bildatorn idag. Dock ingen slutfaktura ännu.
Även jag fick äntligen godkänna ändrad räckvidd idag, så då känns det lugnt med att man får Ryzen samt Li-ion 12v batteriet.
Hämtning på torsdag, nu är man som ett barn dagarna innan julafton. Å då hade jag ändå inte tänkt hämta bilen förrän i maj från början
Dock har jag inga vinterdäck så bilen får en lugn start här hemma. Den ska dock få lackskydd. Är det någon som satt sig in i de olika keramiska lackskydden och dess för och nackdelar?
Hämtning på torsdag, nu är man som ett barn dagarna innan julafton. Å då hade jag ändå inte tänkt hämta bilen förrän i maj från början

Dock har jag inga vinterdäck så bilen får en lugn start här hemma. Den ska dock få lackskydd. Är det någon som satt sig in i de olika keramiska lackskydden och dess för och nackdelar?