Vad är syftet med uppdateringen i appen? Det är ju riktigt halvdant gjort. Varför kan man bara se 31 senaste dagarna? Varför inte hela bilens livslängd som tredjeparts appar t ex scanmytesla levererar med antal laddade kWh för AC respektive DC?
Varför kan man inte mata in ett eget bränslepris för att kunna jämföra hur mycket man har sparat in?
Tycker Tesla släpper ut för mycket halvfärdigt med mottot att allt går att förbättra. Borde kosta mer att hela tiden göra om för att göra rätt. För ett så stort företag så ska man kunna bättre.
Laddningsstatistik
Moderator: Redaktion
Re: Laddningsstatistik
Nogo skrev:Vad är syftet med uppdateringen i appen? Det är ju riktigt halvdant gjort. Varför kan man bara se 31 senaste dagarna? Varför inte hela bilens livslängd som tredjeparts appar t ex scanmytesla levererar med antal laddade kWh för AC respektive DC?
Varför kan man inte mata in ett eget bränslepris för att kunna jämföra hur mycket man har sparat in?
Tycker Tesla släpper ut för mycket halvfärdigt med mottot att allt går att förbättra. Borde kosta mer att hela tiden göra om för att göra rätt. För ett så stort företag så ska man kunna bättre.
Det kallas Agilt arbetssätt och är det som drar ned framförallt tid från idé till lansering, det du åberopar är mer av den traditionella vattenfallsmetoden där allt skall gås igenom i detalj innan man gör något vilket ökar tid från idé till leverans med säg 10x om det ens räcker, dessutom brukar det ändå inte resultera i något bra då du bestämmer dig på förhand om vad som är bra. Det agila arbetssättet gör ju istället att du hela tiden implementerar små förbättringar OCH har möjlighet att bli influerad av feedback och data om hur nya funktioner tas emot och används.
Datan är något som ingen annan än Tesla besitter i detta fall och oavsett hur högljudda någon el några är så kan dom verkligen se om en funktion används mer/mindre (tex) än vad någon enskild kan åberopa.
Det är vad som driver Teslas utveckling.
Det är alltid lätt att klaga på något man inte gillar, NÄR det väl är framför näsan på en själv, att få något att komma dit är det svåra, speciellt i en vattenfallsmiljö.
Re: Laddningsstatistik
Men ja det finns klart en hel del förbättringsområden, tex kan man ju inte välja Land - här finns det ju div varianter som Tesla skulle kunna ta till sig o implementera, tex automatiskt välja land o valuta utifrån ens Tesla konto el var bilen är inköpt osv.
Men återigen, det är avarterna som är det som tar tid att bena ut, tänk då vad det skulle ta o reda ut innan du lyfter ett finger hos en utvecklare...
Men återigen, det är avarterna som är det som tar tid att bena ut, tänk då vad det skulle ta o reda ut innan du lyfter ett finger hos en utvecklare...
Re: Laddningsstatistik
Jag vet inget om Teslas statistik i appen men agilt arbetssätt är absoluta inte samma sak som att släppa features av låg kvalitet, snarare tvärt om. I en app som Teslas borde det sessutom gå bra att rulla ut funktioner till en begränsad mängd användare på samma sätt som t ex Spotify gör och få feedback innan de släpps brett.tslaqqq skrev:Nogo skrev:Vad är syftet med uppdateringen i appen? Det är ju riktigt halvdant gjort. Varför kan man bara se 31 senaste dagarna? Varför inte hela bilens livslängd som tredjeparts appar t ex scanmytesla levererar med antal laddade kWh för AC respektive DC?
Varför kan man inte mata in ett eget bränslepris för att kunna jämföra hur mycket man har sparat in?
Tycker Tesla släpper ut för mycket halvfärdigt med mottot att allt går att förbättra. Borde kosta mer att hela tiden göra om för att göra rätt. För ett så stort företag så ska man kunna bättre.
Det kallas Agilt arbetssätt och är det som drar ned framförallt tid från idé till lansering, det du åberopar är mer av den traditionella vattenfallsmetoden där allt skall gås igenom i detalj innan man gör något vilket ökar tid från idé till leverans med säg 10x om det ens räcker, dessutom brukar det ändå inte resultera i något bra då du bestämmer dig på förhand om vad som är bra. Det agila arbetssättet gör ju istället att du hela tiden implementerar små förbättringar OCH har möjlighet att bli influerad av feedback och data om hur nya funktioner tas emot och används.
Datan är något som ingen annan än Tesla besitter i detta fall och oavsett hur högljudda någon el några är så kan dom verkligen se om en funktion används mer/mindre (tex) än vad någon enskild kan åberopa.
Det är vad som driver Teslas utveckling.
Det är alltid lätt att klaga på något man inte gillar, NÄR det väl är framför näsan på en själv, att få något att komma dit är det svåra, speciellt i en vattenfallsmiljö.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Laddningsstatistik
Beror på vad du menar med dålig kvalitet, buggar är ju något du bör hantera med automatiserad testning osv - bristfälliga funktioner är ju precis det du väljer att spela med när du jobbar Agilt, just i detta fall är det ju ganska uppenbart att dom verkligen skulle kunna (om dom velat?) släppt denna funktion enbart för USA, men dom har väl istället låtit det gå ut för att se vad folk gör med det hela, du har ju hela tiden en egen valfrihet att inte använda denna funktion vilket i sig skulle ge dom data av en icke användbar feature för vissa regioner osv.
Re: Laddningsstatistik
Förr brukar man kalla dessa för skojare men tydligen är detta det nya moderna att bara släppa något utan att tänka två gånger.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23