Tesla vindruta.. Är det originaldel?!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rallolah
Teslaägare

Tesla vindruta.. Är det originaldel?!

Inlägg av rallolah »

Hej på alla!

Jag kommer att behöva byta vindruta på min MS/20 på grund av en spricka. Carglass erbjöd mig gratis utbyte och kalibrering av AP-kamera men vindrutan kommer inte att vara originalet från Tesla.

Jag pratade med Tesla och jag kommer att få betala självrisken men min fråga är kommer Tesla att beställa en originalvindruta som den jag fick i bilen eller kommer de att beställa en vindruta från den lokala marknaden och installera den på min bil?

Någon som har tidigare erfarenhet av detta?!

Tack!
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Tesla vindruta.. Är det originaldel?!

Inlägg av bjornnilsson »

Jag har bytt alla mina rutor hos Carglass.

Jag vet inte om jag svarar på din fråga nu, men har man tur så får man där en ny "Tesla-vindruta". Jag har fått det ett par gånger när jag bytt. Det känns ju lite roligare att ha original-märkningen med ett Tesla "T" i högra hörnet på rutan. Men det finns inga garantier, man kan lika gärna få en eftermarknadsruta (dvs en ruta som inte är märkt som originalrutan). Antar att funktionen är densamma dock.

Just nu så saknas det enligt Carglass rutor för MS så ett tips är att ringa Carglass och ställa dig i kö på deras intresselista. Det kostar inget och du kan avboka ifall du inte är intresserad längre.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Skriv svar