Har noterat sedan jag fick 7.1 att mina problem med autopiloten och imma på kameran i kyla har försvunnit.
I morse när jag gick ut för att skotta snö förstod jag varför. Bilen förvärmer numera kameran automatiskt. Jag hade bilen inpluggad men varken laddning eller HVAC påslaget. Bilen var helt utkyld då den stått ute i -7C hela natten
Ännu ett exempel på hur grymt det är med förbättringar OTA.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Hmmm, min framruta var tvärt om i morse efter att jag förvärmt cupén, rutan helt isfri överallt utom där kameran sitter, där fick jag skrapa....
Så är det för mig också. Jag har inte vinterpaketet. Det är väldigt påtagligt att inte den värmer där för mig. Varje morgon funkar inte automatiskt helljus eller annat som använder kameran.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Hmmm, min framruta var tvärt om i morse efter att jag förvärmt cupén, rutan helt isfri överallt utom där kameran sitter, där fick jag skrapa....
Så är det för mig också. Jag har inte vinterpaketet. Det är väldigt påtagligt att inte den värmer där för mig. Varje morgon funkar inte automatiskt helljus eller annat som använder kameran.
Det här måste vi ju kunna lista ut.. avvisning av kameran kan väl inte vara kopplat till om man har vinterpaketet eller inte? Det vore ju tokigt om de som köpt autopilotpaketet men inte vinterpaketet får en autopilot som vinglar runt som yra höns vintertid.
Min kamera avfrostas när jag förvärmer och bilen har inte vinterpaket
Om jag förstod TS korrekt så hade han inte förvärmt bilen alls, utan såg att kameran smälte snön när han slängde en blick på sin bil? Det skulle kunna tänkas vara för summon-funktionen som någon smarting kom på tidigare... Om du ska kunna kalla på bilen så måste ju kameran vid varje given tidpunkt vara snöfri.
Tror inte det är smart precontioning då HVAC inte var på. Bilen var helt kall i övrigt och ingen smält snö i övrigt.
Har du version 2.9.154 eller 2.9.172? Jag har den tidigare och när jag skulle åka iväg idag slog jag som vanligt på ACn en stund innan. När jag kom ut till bilen var hela rutan snöfri förutom där kameran sitter... Min bil har också vinterpaket är för övrigt tillverkad i mars.
Utan värmning ser rutan ut så här
10 min med eldefrost och full värme på rutan.
Skall prova utan eldefrost imorgon se om det är skillnad.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Tror inte det är smart precontioning då HVAC inte var på. Bilen var helt kall i övrigt och ingen smält snö i övrigt.
Har du version 2.9.154 eller 2.9.172? Jag har den tidigare och när jag skulle åka iväg idag slog jag som vanligt på ACn en stund innan. När jag kom ut till bilen var hela rutan snöfri förutom där kameran sitter... Min bil har också vinterpaket är för övrigt tillverkad i mars.
Skumt detta. Jag har 2.9.154. Tillverkad i feb 2015.
Skumt detta. Jag har 2.9.154. Tillverkad i feb 2015.
Det kanske är någon anställd på Tesla Motors som manuellt styrt avfrostningen av din kamera för att de ville se ut? Bilen kanske står parkerad mot grannfruns sovrumsfönster?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Nu har jag varit ute och kastat snö på kameran så får vi se imorgon hur den ser ut.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.