Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Med sportfälgar så är det fortfarande augusti också 

Väntar på Juniper P
Tesla Model 3 LR vit/vit med drag -22
När la du din beställning? Har du fått ett spann på datum i februari, eller står det bara februari, punkt?Gadiel skrev:Vid beställning av en LR nu på hemsidan så gäller leverans i november..
Jag hoppas att det inte blir nåt strul med min inneliggande beställning.
Jag såg ju att det finns de som hade leverans i december som fortfarande inte blivit matchade.
Jag har bara preliminärt februari i appen
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Det står ”uppsk.lev februari”. Inget mer än såME3 skrev:När la du din beställning? Har du fått ett spann på datum i februari, eller står det bara februari, punkt?Gadiel skrev:Vid beställning av en LR nu på hemsidan så gäller leverans i november..
Jag hoppas att det inte blir nåt strul med min inneliggande beställning.
Jag såg ju att det finns de som hade leverans i december som fortfarande inte blivit matchade.
Jag har bara preliminärt februari i appen
Beställde 30/11
Senast redigerad av Gadiel, redigerad totalt 1 gånger.
Ja så är det säkert. Jag tittar bara på den specen jag är intresserad av.Tera skrev:Med sportfälgar så är det fortfarande augusti också
Kanske får ändra mina krav

Till alla er proffs!Jarvis skrev:Ett steg närmre leverans?
Om man svarar nej på SMS:et, då tar de bort matchningen med bilen och hamnar ur listan på denna batch?
Vet man när nästa batch kommer? Slutet av nästa kvartal (maj/juni)?
Jag tror inte man ska bry sig så mycket om uppskattad leveranstid. Det verkar stämma dåligt. Jag undrar om Tesla försöker styra oss mot dyrare alternativ genom att ange längre leveranstider för t.ex. 18" hjul...Gadiel skrev:Ja så är det säkert. Jag tittar bara på den specen jag är intresserad av.Tera skrev:Med sportfälgar så är det fortfarande augusti också
Vad jag kan se så är tidigast angivna M3-leverans augusti oavsett färg och fälg. Vit färg kommer i november. Och jag som tänkte avbryta min order på en ID4 med högst oklar leveransprognos när jag i morse såg att det gick att få en M3 i vår… (vill ha bilen till semestern)Tclars skrev:Jag tror inte man ska bry sig så mycket om uppskattad leveranstid. Det verkar stämma dåligt. Jag undrar om Tesla försöker styra oss mot dyrare alternativ genom att ange längre leveranstider för t.ex. 18" hjul...Gadiel skrev:Ja så är det säkert. Jag tittar bara på den specen jag är intresserad av.Tera skrev:Med sportfälgar så är det fortfarande augusti också
Bara hålla utkik på Bilar i lager på deras hemsidasimin skrev:Vad jag kan se så är tidigast angivna M3-leverans augusti oavsett färg och fälg. Vit färg kommer i november. Och jag som tänkte avbryta min order på en ID4 med högst oklar leveransprognos när jag i morse såg att det gick att få en M3 i vår… (vill ha bilen till semestern)Tclars skrev:Jag tror inte man ska bry sig så mycket om uppskattad leveranstid. Det verkar stämma dåligt. Jag undrar om Tesla försöker styra oss mot dyrare alternativ genom att ange längre leveranstider för t.ex. 18" hjul...Gadiel skrev:Ja så är det säkert. Jag tittar bara på den specen jag är intresserad av.Tera skrev:Med sportfälgar så är det fortfarande augusti också
Dyker upp bilar där (och ryker lika fort) vid varje kvartalsleverans
För en vit LR med aerofälgar så gäller november. Det är den specen jag har en beställning på.simin skrev:Vad jag kan se så är tidigast angivna M3-leverans augusti oavsett färg och fälg. Vit färg kommer i november. Och jag som tänkte avbryta min order på en ID4 med högst oklar leveransprognos när jag i morse såg att det gick att få en M3 i vår… (vill ha bilen till semestern)Tclars skrev:Jag tror inte man ska bry sig så mycket om uppskattad leveranstid. Det verkar stämma dåligt. Jag undrar om Tesla försöker styra oss mot dyrare alternativ genom att ange längre leveranstider för t.ex. 18" hjul...Gadiel skrev:Ja så är det säkert. Jag tittar bara på den specen jag är intresserad av.Tera skrev:Med sportfälgar så är det fortfarande augusti också
Jag skulle vilja säga att om man svarar NEJ så trillar man ur listan och hamnar i nästa batch, vilket är Q2 Maj/Juni. Jag kan ha fel och man vet aldrig med TeslaPatteng skrev:Till alla er proffs!Jarvis skrev:Ett steg närmre leverans?
Om man svarar nej på SMS:et, då tar de bort matchningen med bilen och hamnar ur listan på denna batch?

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, jag tackade nej två gånger till Model Y och får min (uppdaterade) bil nästa fredag.Jarvis skrev:Jag skulle vilja säga att om man svarar NEJ så trillar man ur listan och hamnar i nästa batch, vilket är Q2 Maj/Juni. Jag kan ha fel och man vet aldrig med TeslaPatteng skrev:Till alla er proffs!Jarvis skrev:Ett steg närmre leverans?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Vad har du beställt? Jag vill helst ha den så sent in i Mars som möjligt för att slippa skifta däck. Så tanken är att rulla vidare på sommardäcken och be till vädergudarna att det inte råder vinterväglagPatCat skrev:Jag vill också ha ett sånt smsJarvis skrev:Ett steg närmre leverans?

Tack! Hade prel leverans i augusti så i början av mars blir lite för tidig för mig!mikebike skrev:Ja, jag tackade nej två gånger till Model Y och får min (uppdaterade) bil nästa fredag.Jarvis skrev:Jag skulle vilja säga att om man svarar NEJ så trillar man ur listan och hamnar i nästa batch, vilket är Q2 Maj/Juni. Jag kan ha fel och man vet aldrig med TeslaPatteng skrev:Till alla er proffs!Jarvis skrev:Ett steg närmre leverans?
Helt sjukt!! Vi beställde på nyår och fick Juni. Men inte hört ett knyst sedan dess … suck. Basic LRPatteng skrev:Nu fick jag ett SMS. Beställde 27/1 och hade prel leverens i augusti.
Ville ha den tidigast juli så kommer nog tacka nej om vi inte blir av med våran nuvarande bil väldigt snabbt...
RWD Vit/Svart
Ja jag börjar bli riktigt irriterad då man ser folk som beställt 2 månader efter som får sina levererade snart.Richie skrev:Helt sjukt!! Vi beställde på nyår och fick Juni. Men inte hört ett knyst sedan dess … suck. Basic LRPatteng skrev:Nu fick jag ett SMS. Beställde 27/1 och hade prel leverens i augusti.
Ville ha den tidigast juli så kommer nog tacka nej om vi inte blir av med våran nuvarande bil väldigt snabbt...
RWD Vit/Svart
Helt jävla otroligt
Det roliga är ju att när jag beställde i december så var det en månad längre leverans på LR Vit än alla andra färger. Nu sitter jag här med min beställning på en blå och ser vita som beställt i januari bli matchade, verkar även komma många gråa nu. Ändrar jag till grå lär jag väl hamna sist i den där hittepåkön som Tesla kör med, så jag får väl vänta snällt till maj på min bil helt enkelt.
Är det någon som har koll på om algoritmen matchar oss automatiskt eller om det är en trött SA som får upp matchningsförslag och får göra det? Tänker att vi som ramlat mellan stolarna nu kanske fått en sämre SA helt enkelt.
Är det någon som har koll på om algoritmen matchar oss automatiskt eller om det är en trött SA som får upp matchningsförslag och får göra det? Tänker att vi som ramlat mellan stolarna nu kanske fått en sämre SA helt enkelt.
Beställ en svartBosseBil skrev:Det roliga är ju att när jag beställde i december så var det en månad längre leverans på LR Vit än alla andra färger. Nu sitter jag här med min beställning på en blå och ser vita som beställt i januari bli matchade, verkar även komma många gråa nu. Ändrar jag till grå lär jag väl hamna sist i den där hittepåkön som Tesla kör med, så jag får väl vänta snällt till maj på min bil helt enkelt.

M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Ja det vore intressant att veta om det vår SA som försöker hitta en matchning eller om det går automatiskt.BosseBil skrev:Det roliga är ju att när jag beställde i december så var det en månad längre leverans på LR Vit än alla andra färger. Nu sitter jag här med min beställning på en blå och ser vita som beställt i januari bli matchade, verkar även komma många gråa nu. Ändrar jag till grå lär jag väl hamna sist i den där hittepåkön som Tesla kör med, så jag får väl vänta snällt till maj på min bil helt enkelt.
För det verkar ju vara ett stort skämt detta lotteri.
Men kan en SA påverka på något sätt?Dexter86 skrev:Det går per automatik, ingen som sitter och matchar detta manuellt
HAHAHAHA!!! BOKSTAVLIGT TALAT 5 minuter efter att jag skrivit min post ovan har vi fått uppdaterat leveransdatum. 14-28 mars. Malmö. Vit/svart interiör LR. Ingen VINNR än. Sjukaste.Richie skrev:Helt sjukt!! Vi beställde på nyår och fick Juni. Men inte hört ett knyst sedan dess … suck. Basic LRPatteng skrev:Nu fick jag ett SMS. Beställde 27/1 och hade prel leverens i augusti.
RWD Vit/Svart
Men grattis, helt sjuktRichie skrev:HAHAHAHA!!! BOKSTAVLIGT TALAT 5 minuter efter att jag skrivit min post ovan har vi fått uppdaterat leveransdatum. 14-28 mars. Malmö. Vit/svart interiör LR. Ingen VINNR än. Sjukaste.Richie skrev:Helt sjukt!! Vi beställde på nyår och fick Juni. Men inte hört ett knyst sedan dess … suck. Basic LRPatteng skrev:Nu fick jag ett SMS. Beställde 27/1 och hade prel leverens i augusti.
RWD Vit/Svart

Beställde precis nu. Fick 19feb-5 mars som preliminärt datum
grå perf.
grå perf.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver