Som sagt i tidigare tråd. Beställde den 29/1 min T3-P.
Hade Maj som leveransdatum. Uppdaterad idag till Feb 28-Mars 14.
Idag kunde jag söka fram och hitta rätt på VIN koden.
Det går framåt
Snabba ryck!
Jag vågade inte beställa performance då jag var rädd att få leverans för sent och att det då skulle bli efter eventuellt tak på 700k införs. Men verkar som att performance är det man skulle tagit om man ville ha sin bil snabbt Grattis!
Är det någon med en röd bil som har fått leveransdatum?
Jag har inte sett någpn som skrivit det, varken här eller på Facebook. Mailade min SA också om hur läget ser ut idag, hopas på svar under morgondagen om det.
Ja jag har inte sett något om det heller. Lite märkligt kan man tycka
Vi beställde den 15/1 en T3sr röd med svart interiör och aero hjul.
Hade först leveransdatum i maj men nu har den ändrats till 04 mars - 14 mars.
Dock inget vin men har önskad leverans i slutet på juni.
Är det någon med en röd bil som har fått leveransdatum?
Jag har inte sett någpn som skrivit det, varken här eller på Facebook. Mailade min SA också om hur läget ser ut idag, hopas på svar under morgondagen om det.
Ja jag har inte sett något om det heller. Lite märkligt kan man tycka
Vi beställde den 15/1 en T3sr röd med svart interiör och aero hjul.
Hade först leveransdatum i maj men nu har den ändrats till 04 mars - 14 mars.
Dock inget vin men har önskad leverans i slutet på juni.
Har sett att del som försöker skjuta upp leveransen blir av med tilldelningen och får en ny tilldelning med senarelagt datum. Verkar lite riskabelt om man vill ha bilen innan sommaren och inte missa miljöbonusen. Grattis till bilen, var inne på en röd själv innan vi beställde en vit.
Min SA svara att ja ev kan få en ny matchning nu för Mars men går inte att garantera.
Med andra ord, hej Juni om ja har tur
Vad har du för spec? Finns det något i specen du kan tänka dig att tumma på?
Vit LR med dragkrok, måste ha dragkrok så den går inte att tumma på
Jag förstår. Imorse gick bland svart LR gick att få redan i Mars men var då utan dragkrok vad jag vet. Misstänker att just dragkrok är ovanligt att dem specar på bilar som skickas utöver beställningar, så vore väl om någon annan avbokade eller nekade delivery. Men det sistnämnda kanske gör att man själv inte är så intresserad av samma anledning.
Vill väldigt gärna ha bilen men blev lovad leverans i slutet av juni vilket är perfekt för mig då vi skall lämna tillbaka en leasingbil den 1 juli. Så är väl inte jätteglad nu (konstigt nog )
Sköt nu min leverans till maj/juni så hoppas att någon annan med samma spec i tråden får den tidigare istället
Jo men d skeva är att vissa blir matchade två ggr, och andra som har samma spec o beställt tidigare inte ens fått datum typ, eller ens blivit matchade en gång
Jo men d skeva är att vissa blir matchade två ggr, och andra som har samma spec o beställt tidigare inte ens fått datum typ, eller ens blivit matchade en gång
Ja det verkar vara väldigt rörigt behind the scenes. Tur i oturen för de som inte bokat dock, då det ofta går att fiska sig till en som är under transport med kort varsel.
Jag började kolla på Model 3 i höstas och hade möjligheten att köpa en vit/vit utan leveranstid men avstod då jag ville ha vit/svart. Sedan ångrade jag mig och avstod 2ggr att köpa vit/svart då jag istället ville ha vit/vit haha. Nu har jag en vit/vit på ingång men hade jag inte haft det hade jag fiskat efter bilar under transport för leverans i Mars.
Avvaktade något pga ovan inlägg då jag inte vill kasta bensin på elden.
För mig iaf glädjande nog så beställdes en ny igår och fick leveranstid enligt hemsidan i maj. Idag ändrades det till mars.
Haha säg inget till Jonte han kommer snart bli våldsam
Jag fick vänta längre förra gången då tajmade jag helt fel......
Segt! Hade du en spec som var satt i sten? För i vintras fanns det en hel drös med bilar i överskott. Speciellt long ranges fanns det gott om för omedelbar leverans. Jag som specifikt ville ha en vit/vit SR+ lyckades inte dock. Fanns vit/svart men kände att jag hellre väntade då (får elbilsplats 1 mars så bättre timing nu dessutom).
För mig iaf glädjande nog så beställdes en ny igår och fick leveranstid enligt hemsidan i maj. Idag ändrades det till mars.
Segt! Hade du en spec som var satt i sten? För i vintras fanns det en hel drös med bilar i överskott. Speciellt long ranges fanns det gott om för omedelbar leverans. Jag som specifikt ville ha en vit/vit SR+ lyckades inte dock. Fanns vit/svart men kände att jag hellre väntade då (får elbilsplats 1 mars så bättre timing nu dessutom).
Beställde en vit/svart SR+ i slutet av 2019 men missade matchningsrejset precis.
Beställde en vit/svart SR+ i slutet av 2019 men missade matchningsrejset precis.
Nu beställde jag en grå/svart P.
Grå/svart P, vilken kombination, grattis!
Vet inte hur situationen var 2019 men säkert värre än nu. Nu vekar dem spotta ut bilar på löpande band (well, bokstavligen vad dem gör..).
Inte minst LR och till viss del P verkar dem ha satsat på att få ut nu.
Misstänker att många SR+ vit/svart går till Hertz, så dem verkar det vara svårare att komma över med kort varsel.
Haha, snyggt Martin!
Fortfarande utan vinterdäck? Tänkte du som jag hoppas på att vädergudarna hinner smälta isen tills dess och rulla hem Tässlan sakta men säkert med sommarpjuck på?
Haha, snyggt Martin!
Fortfarande utan vinterdäck? Tänkte du som jag hoppas på att vädergudarna hinner smälta isen tills dess och rulla hem Tässlan sakta men säkert med sommarpjuck på?
Räknar också iskallt med att det är barmark och vårkänsla när bilen kommer feb/mars
Haha, snyggt Martin!
Räknar också iskallt med att det är barmark och vårkänsla när bilen kommer feb/mars
Avundas er som har isen i magen (istället för på vägen)