Jonte73 skrev:Ja vilken jäkla tomteverkstad Teslas ”leveransavd” verkar vara…
Ser nu att ett flertal som beställt sina P upp till över en månad efter mig som har fått lev.datum.
Helt otroligt

Förstår att du vill ha din bil så fort som möjligt så detta är nog inte det du vill höra, men som förklaring till olika/"orättvisa" leveranstider.
Man kan inte jämföra sin egen leveranstid med andra som har andra färgval (exteriört/interiört), val av däck mm. Man hamnar helt enkelt i olika köer beroende på val av konfiguration.
Tesla tillverkar heller inte bilarna direkt efter beställning utan efter en beräknad efterfrågan. Dvs konfigurationer som är mer populär tillverkar de fler av.
Tyvärr i ditt fal tror jag att just Röd (vilket jag tror va det du hade beställt) är en av färgerna som de tillverkar minst antal av så kan nog tyvärr ta lite längre tid att få en matchning på den konfigurationen.
Försökt hitta statistik på hur många bilar av varje färg som produceras och det enda jag hittade är från registrerade bilar i Norge (
https://teslastats.no/). Där dominerar Vit, Svart och Grå framför blå och Röd.
Hoppas du får ditt leveransdatum snart i vilket fal. Väntan från lagd beställning är olidlig