Moderator: Redaktion
Men inte “Och vi har ett internt ärende på detta - har uppdaterat det med att ytterligare en stackare åkte dit och slösade bort sin tid. Vi skall fixa, sorry!!”frallanfrallan skrev:Skrev en utförlig buggrapport till Tesla och fick följande till svar![]()
Japp, hela världen ska rätta sig efter USA:s standard för postadresser. Varför tar de bara inte bort den där kontrollen? Skulle förmodligen inte innebära att de får särskilt många felskrivna adresser utan tvärtom skulle fler lyckas skriva in sin adress. Jag minns nu att även jag fick fejka en adress när jag skulle lägga ett serviceärende. Den accepterade öht inte min adress och jag har inget "po" i den. Dessutom saknar vi gatunummer eftersom jag bor på landet.frallanfrallan skrev:Skrev en utförlig buggrapport till Tesla och fick följande till svar![]()
Jerker skrev:När Internet var ungt och Habo kommun skulle skaffa sig en officiell webbsida visade det sig att kommunen Håbo hade hunnit före och lagt beslag på domänen habo.se! Habo kommun har nu adressen habokommun.se. Det är inte lätt när det är svårt...
bonath skrev:Jerker skrev:När Internet var ungt och Habo kommun skulle skaffa sig en officiell webbsida visade det sig att kommunen Håbo hade hunnit före och lagt beslag på domänen habo.se! Habo kommun har nu adressen habokommun.se. Det är inte lätt när det är svårt...
Man tänker osökt Hörbys adress???![]()
https://www.horby.se/
De där har såklart varit i både tidningar och nyheter här i Skåne, gammal nyhet.. Men ja de ger kanske inte riktigt de vibbar som kommunen vill ha..Jerker skrev:bonath skrev:Jerker skrev:När Internet var ungt och Habo kommun skulle skaffa sig en officiell webbsida visade det sig att kommunen Håbo hade hunnit före och lagt beslag på domänen habo.se! Habo kommun har nu adressen habokommun.se. Det är inte lätt när det är svårt...
https://www.horby.se/![]()
![]()
![]()
Det hade jag inte tänkt på!
De kanske ska ta efter Höör och lägga till ett ö?chaffis75 skrev:De där har såklart varit i både tidningar och nyheter här i Skåne, gammal nyhet.. Men ja de ger kanske inte riktigt de vibbar som kommunen vill ha..Jerker skrev:bonath skrev:Jerker skrev:När Internet var ungt och Habo kommun skulle skaffa sig en officiell webbsida visade det sig att kommunen Håbo hade hunnit före och lagt beslag på domänen habo.se! Habo kommun har nu adressen habokommun.se. Det är inte lätt när det är svårt...
https://www.horby.se/![]()
![]()
![]()
Det hade jag inte tänkt på!
Håbo/Habo var väldigt rörigt. Ett tag i början så tillhörde habo.se den ena kommunen (kommer inte ihåg vilken av dem) medan centralskolan.habo.se var en skola i den andra kommunen. Båda hade registrerats samtidigt hos SUNET (tror jag det var som hanterade .se på den tiden) och ingen hade insett att det handlade om två olika kommuner.Jerker skrev:Postnummer är bra, särskilt i dessa tider många försändelser från utlandet, och särskilt om det finns prickar i ortnamnet. Fråga t.ex. dem som bor i Habo i Västergötland och Håbo i Uppland!Problemet med webbsidor kvarstår dock. När Internet var ungt och Habo kommun skulle skaffa sig en officiell webbsida visade det sig att kommunen Håbo hade hunnit före och lagt beslag på domänen habo.se! Habo kommun har nu adressen habokommun.se. Det är inte lätt när det är svårt...
Stripe68 skrev:Ibland fick de förklara för en stackars långtradarchaffis att han var 35 mil fel.
För ganska många år sedan skrevs det i tidningarna om det stackars utländska paret som var på besök i Sverige och beställde tågbiljetter till "Venice" men hamnade i Vännäs.Jerker skrev:Jag har en liknande historia. Utanför Norrköping finns en landsbygdsförsamling som heter Tingstad. En lantbrukare som bor där såg en dag en stor långtradare komma körandes utanför hans gård. En stund senare kom den tillbaka och sen kom den en gång till. Då gick han ut och stoppade den och undrade om han kunde hjälpa till. Det var en dansk bil och chaufför och han sa att han letade efter Tingstad snickeri. Lantbrukaren som hade bott där i hela sitt liv kände inte till nåt snickeri så han bad att få se fraktsedeln. Där stod det "Tingstad Snickeri, Kungsbacka"! Han hade kommit iland i Göteborg med färjan, tagit upp kartboken och i registret slagit upp Tingstad och körde de 35 milen i onödan, som till slut blev 70 mil...