Har du fått det bekräftat av Tesla? Jag beställde en Vit LR dagarna innan dig men ingen uppdatering sedan jag la beställningen.okjellberger skrev:Då får även jag ansluta till tråden och hänga med er andra en stund.
Jag beställde en Model Y LR (Midnight Silver Metallic) med vinterdäck den 24e januari.
Enligt Tesla ska den troligen komma i mars.
Jag fick ett inbyteserbjudande på min 3 LR som jag inte kunde tacka nej till och då blev en Y LR helt plötsligt riktigt intressant.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
-
Nu fick jag äntligen meddelande om att betala resterande belopp!
Leverans 18/2-4/3 Göteborg.
Det meddelandet får man ganska så tidigtharisthesherif skrev:Nu fick jag äntligen meddelande om att betala resterande belopp!
Stått på mitt konto sedan någon dag efter beställning
Ska in 7 dagar innan leverans
Det där är nog olika hur snabbt man får det. Jag beställde i november och fick det meddelandet först i januari.Dexter86 skrev:Det meddelandet får man ganska så tidigtharisthesherif skrev:Nu fick jag äntligen meddelande om att betala resterande belopp!
-
Jaha men stod även datumen på beräknad leverans? Det har det inte gjort hos mig?Dexter86 skrev:Det meddelandet får man ganska så tidigtharisthesherif skrev:Nu fick jag äntligen meddelande om att betala resterande belopp!
Kanske är olika jag minns fasiken inte nuharisthesherif skrev:Jaha men stod även datumen på beräknad leverans? Det har det inte gjort hos mig?Dexter86 skrev:Det meddelandet får man ganska så tidigtharisthesherif skrev:Nu fick jag äntligen meddelande om att betala resterande belopp!
Betala ditt resterande belopp före leverans tror jag kom efter man klickat igenom adress osv osv
Sen tror jag datumet 09-24feb kom någonstans i samma veva där med
-
Okej förstår. Fick slutfakturan inlagt bland dokumenten nu också där det står förväntat upphämtningsdatum 26/2. Brukar dessa upphämtningsdatum stämma tro?Dexter86 skrev:Kanske är olika jag minns fasiken inte nuharisthesherif skrev:Jaha men stod även datumen på beräknad leverans? Det har det inte gjort hos mig?Dexter86 skrev:Det meddelandet får man ganska så tidigtharisthesherif skrev:Nu fick jag äntligen meddelande om att betala resterande belopp!
Betala ditt resterande belopp före leverans tror jag kom efter man klickat igenom adress osv osv
Sen tror jag datumet 09-24feb kom någonstans i samma veva där med
Det blev samma för mig. Kastade ut 2 krokar om min LR. Fick svar på 10 minuter kl 22:30 på kvällen och ganska snabbt var vi överens om pris och skrev avtal. Bilen hämtades dagen där på, så nu får jag åka smuts-bil tills Y kommerokjellberger skrev:Då får även jag ansluta till tråden och hänga med er andra en stund.
Jag beställde en Model Y LR (Midnight Silver Metallic) med vinterdäck den 24e januari.
Jag fick ett inbyteserbjudande på min 3 LR som jag inte kunde tacka nej till och då blev en Y LR helt plötsligt riktigt intressant.
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
Verkar som att LR just nu fraktas från Shanghai till er. Läste något om det . Verkar som dom vill speeda upp leveranserna. Har själv beställt en Performance och har inte fått något mer än förmodad lev i mars. Förmodligen för att MYP till Europa är planerat att komma från Berlin enl Tesla .
Då väntar man här också.. bra surr här!
Beställde MY LR vit, svart inredning för snart två veckor sedan. Är i steget ”vi håller på att upprätta din faktura” det står uppskattad leverans feb 2022 inget annat. Väntar på de där smset som en del av er har fått. Inväntar leverans i Stockholm.
Vi håller tummarna att de bli en kärra i februari..
Beställde MY LR vit, svart inredning för snart två veckor sedan. Är i steget ”vi håller på att upprätta din faktura” det står uppskattad leverans feb 2022 inget annat. Väntar på de där smset som en del av er har fått. Inväntar leverans i Stockholm.
Vi håller tummarna att de bli en kärra i februari..
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Har svårt att tro att någon LR på denna sida halvårsskiftet kommer vara Berlintillverkad. Räknar inte med att kommer vara det - men ärligt talat tror jag endast det är gigacasting som kommer skilja och det spelar marginell roll för mig som förare. Tror inte heller det kommer påverka andrahandsvärdet på bilen.
Model Y LR AWD 2022
Jag med, (Malmö). Högg första bästa tidenDexter86 skrev:Fick sms om att boka upphämtning!
D näääääära nu!!!!!!!

M3 SR+, 2020. Såld.
Beställd vit MY LR (2/12 2021). Hämtas 16 feb -22
Du som tog 10.00? Hahasparicho skrev:Jag med, (Malmö). Högg första bästa tidenDexter86 skrev:Fick sms om att boka upphämtning!
D näääääära nu!!!!!!!
Nix, 09.20!Dexter86 skrev:Du som tog 10.00? Hahasparicho skrev:Jag med, (Malmö). Högg första bästa tidenDexter86 skrev:Fick sms om att boka upphämtning!
D näääääära nu!!!!!!!

M3 SR+, 2020. Såld.
Upphämtning av min Y den 16/2 på FM i Malmö
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
-
Satan va kul! Vad fick ni för preliminär tidsperiod för upphämtning innan? (Stämde er nu inbokade tid överens med beskedet ni fått innan?)sparicho skrev:Nix, 09.20!Dexter86 skrev:Du som tog 10.00? Hahasparicho skrev:Jag med, (Malmö). Högg första bästa tidenDexter86 skrev:Fick sms om att boka upphämtning!
D näääääära nu!!!!!!!

Tror det stod 14-23 feb, och 17 feb på slutfakturan. Så helt enligt tidsplan!haristhesherif skrev:Satan va kul! Vad fick ni för preliminär tidsperiod för upphämtning innan? (Stämde er nu inbokade tid överens med beskedet ni fått innan?)sparicho skrev:Nix, 09.20!Dexter86 skrev:Du som tog 10.00? Hahasparicho skrev:Jag med, (Malmö). Högg första bästa tidenDexter86 skrev:Fick sms om att boka upphämtning!
D näääääära nu!!!!!!!
M3 SR+, 2020. Såld.
-
Nix, 09.20!
[/quote]
Satan va kul! Vad fick ni för preliminär tidsperiod för upphämtning innan? (Stämde er nu inbokade tid överens med beskedet ni fått innan?)
[/quote]
Tror det stod 14-23 feb, och 17 feb på slutfakturan. Så helt enligt tidsplan![/quote]
Fan va gött! Blir det den 17:e nu då?

Satan va kul! Vad fick ni för preliminär tidsperiod för upphämtning innan? (Stämde er nu inbokade tid överens med beskedet ni fått innan?)

Tror det stod 14-23 feb, och 17 feb på slutfakturan. Så helt enligt tidsplan![/quote]
Fan va gött! Blir det den 17:e nu då?

- okjellberger
- Teslaägare
Yes, pratat med två olika personer på deras försäljningsavdelning i Göteborg som bekräftade att allt ser bra ut och att den bör dyka upp i mars. Om det stämmer får tiden utvisa.MattiasG skrev:Har du fått det bekräftat av Tesla? Jag beställde en Vit LR dagarna innan dig men ingen uppdatering sedan jag la beställningen.okjellberger skrev:Då får även jag ansluta till tråden och hänga med er andra en stund.
Jag fick ett erbjudande om att byta in min befintliga M3 LR 2020 för strax under 500ksek inkl. moms. Den har gått drygt 2000 mil och är väldgit fin i lacken samt stenskottsfolierad fram + trösklar mm. Enligt Tesla tog de dock inte hänsyn till folieringen vid budet. Sett till vad DNB vill ha för att lösa ut bilen var det en mycket fin överraskning.Rocko skrev:Får man fråga vad dom ger i inbyte?okjellberger skrev:Då får även jag ansluta till tråden och hänga med er andra en stund.
Bra att få en uppfattning och kunna jämföra mot.
Årsmodell/mil/lack o.s.v.?
Jag har skickat in önskan om inbyte på min -21M3P MSilv o svart inr. nu när jag beställt en Y i motsv utförande
Senast redigerad av okjellberger, redigerad totalt 1 gånger.
Fick i förrgår SMS om leveransfönster 14-23/2, men idag på fakturan står det 12/2 som preliminär upphämtningsdatum. Pepp!
Kan man anta att datumet på fakturan gäller? Det är en lördag, har Trosta öppet lördagar?
Kan man anta att datumet på fakturan gäller? Det är en lördag, har Trosta öppet lördagar?
Har för att de har öppet.Exit_gas skrev:Fick i förrgår SMS om leveransfönster 14-23/2, men idag på fakturan står det 12/2 som preliminär upphämtningsdatum. Pepp!
När beställde du och viken modell och färg?
Går och väntar på besked om min - beställde mitten november
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
Tack! Beställde i mitten av januari. LR Silvergrå/Svart med vinterdäck.Choke skrev:Har för att de har öppet.Exit_gas skrev:Fick i förrgår SMS om leveransfönster 14-23/2, men idag på fakturan står det 12/2 som preliminär upphämtningsdatum. Pepp!
När beställde du och viken modell och färg?
Går och väntar på besked om min - beställde mitten november
- Sandalninjan
- Teslaägare
Fått leverans smart, bokat in tid i Malmö 17 feb
beställde 23 november.
dessa 2 veckor får gärna gå fort
Vilken däckdimension rekommenderar ni jag ska köpa på vinterdäcken ?till gemeni 19 fälgarna, 255 45 19?

dessa 2 veckor får gärna gå fort

Vilken däckdimension rekommenderar ni jag ska köpa på vinterdäcken ?till gemeni 19 fälgarna, 255 45 19?