Ingen värme, fönster immar igen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Ingen värme, fönster immar igen

Inlägg av Curik »

Idag har det varit helt omöjligt att få någon värme i bilen, sidorutorna immade igen totalt men på framrutan fanns det några luckor att titta igenom.
Drog upp fläkthastigheten till 11, satte på 25C och stängde av fotvärmen. Lade jag handen mot ventilationshålen kändes det inte som att det kom någon luft alls. Men jag hörde fläkten jobba.

Jag bytt sedan tillbaka till Auto och då strömmade det ut värme, tyvärr samtidigt som jag kom in i mitt garage... så vet inte om det spelade in. Batterinivån låg på 65%.

Är det någon som har några tips på hur man kan göra när det blir såhär så hojta gärna till. Jag provade reboot, dra ned rutor o.s.v. Det har varit rätt uselt hela vintern men riktigt såhär illa har det inte varit. Fortsätter det så åker den in på garantiservice.
20220131_195936.jpg
Användarvisningsbild
alseC
Teslaägare

Re: Ingen värme, fönster immar igen

Inlägg av alseC »

Kolla om luften cirkuleras i cupén eller tas utifrån.
Tas den inte utifrån kommer inte fukten bort utan rutorna immar igen och värmen blir heller inte OK.
Så var det på vår X tills jag kom på att ändra inställningen.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

Aktivera defrost av vindrutan. Det brukar ta bort innan på min.
Användarvisningsbild
peter69
Teslaägare

Inlägg av peter69 »

Hade samma dilemma idag när jag drog på fläkten på hög nivå. Vet inte om det är nytt, men det går över till recirkulation när man drar på fläkten över en viss nivå. På auto igen utan recirkulation försvann all fukt på rutorna.
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ola13743

Inlägg av sven-labil »

Det händer när man höjer fläkthastigheten till över 8. Jag märkte det vid nyår. Idiotiskt!
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

Jag höjde från 7 till 11 eftersom det immade igen, och återcirkulation var av. A/C på. Jag ogillar att köra manual men det har alltid immat igen på auto. Lite ironiskt att det nu verkade tvärtom..

Antar att det bara är att lägga ett serviceärende om det uppstår igen. Eftersom det knappt kom ut någon luft alls.
Tack för alla tips!
MWall skrev:
Den ska jag prova! Tack!
Kriper

Inlägg av Kriper »

Curik skrev:
Jag höjde från 7 till 11 eftersom det immade igen, och återcirkulation var av. A/C på. Jag ogillar att köra manual men det har alltid immat igen på auto. Lite ironiskt att det nu verkade tvärtom..

Antar att det bara är att lägga ett serviceärende om det uppstår igen. Eftersom det knappt kom ut någon luft alls.
Tack för alla tips!
MWall skrev:
Den ska jag prova! Tack!
Ett tryck på defrostknappen, all luft på vindrutan, två snabba tryck ger full värme och all luft på vindrutan. Ett tryck till ger tillbaka till Auto. Tvätta noga insidan på vindrutan ger mindre imma.
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

Säkert bra tips Kriper, men hjälper ju inte mot att det inte kommer någon luft. :)
Skriv svar