Uppgradering - huvudstrålkastare

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Re: Uppgradering - huvudstrålkastare

Inlägg av Lessmog »

e5m1r skrev:
Kan man sätta i 35w xenon lampor och köra "olagligt" frågan är då om balasten är 35w?
Nån som vet ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tror det var i den här norska tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/to ... 8.540.html som jag läste att ballasten i Model S inte är 35W utan 25W. Om jag fattat rätt är det inte fråga om en simpel drossel eller liknande utan en komplett drivkrets med högspänningsomvandling osv, så det passar nog bara med rätt anpassade delar till rätt lampa. Dessutom krävs det tydligen lite slöjd med en Dremel för att lampan ska passa i "fel" uttag.

Nånstans hittade jag den här annonsen: http://factoryxenon.com/shop/oem-osram- ... -wiring-2/ (4 st kvar ... )

Lycka till!
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Lessmog skrev:
e5m1r skrev:
Kan man sätta i 35w xenon lampor och köra "olagligt" frågan är då om balasten är 35w?
Nån som vet ?

Tror det var i den här norska tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/to ... 8.540.html som jag läste att ballasten i Model S inte är 35W utan 25W. Om jag fattat rätt är det inte fråga om en simpel drossel eller liknande utan en komplett drivkrets med högspänningsomvandling osv, så det passar nog bara med rätt anpassade delar till rätt lampa. Dessutom krävs det tydligen lite slöjd med en Dremel för att lampan ska passa i "fel" uttag.

Nånstans hittade jag den här annonsen: http://factoryxenon.com/shop/oem-osram- ... -wiring-2/ (4 st kvar ... )

Lycka till!
Lampan är likadan/lika stor 25/35w xenon
Om det är fel uttag så är det snarare någon som inte tog xenon från början och då finns heller ingen elektronik för detta

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Se där, en sak till som jag inte visste att jag inte visste!
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Jag har problem varje morgon att den automatiska avbländningen inte fungerar som den skall. Den bländar inte av och den kan slå på helljuset precis framför mötande bil istället för efter. Det verkar som om det blir bättre efter några mil. Men som det är nu så blir det väldigt enerverandeatt hela tiden vara på spänn om den skall blända av eller även blända på vid möten.
Någon som upplever liknande och kanske vet hur man kan åtgärda ? Hade jag kört med Tesla orginal helljus skulle ju ingen mötande reagera. Men jag har monterat på extraljus och då reagerar även mina mötande.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
HenrikR
Teslaägare

Inlägg av HenrikR »

jonas skrev:
Jag har problem varje morgon att den automatiska avbländningen inte fungerar som den skall. Den bländar inte av och den kan slå på helljuset precis framför mötande bil istället för efter. Det verkar som om det blir bättre efter några mil. Men som det är nu så blir det väldigt enerverandeatt hela tiden vara på spänn om den skall blända av eller även blända på vid möten.
Någon som upplever liknande och kanske vet hur man kan åtgärda ? Hade jag kört med Tesla orginal helljus skulle ju ingen mötande reagera. Men jag har monterat på extraljus och då reagerar även mina mötande.
Kan det vara samma problem som med autopiloten, dvs imma framför kameran längst uppe på vindrutan? Testa att slå på uppvärmning av bakruta/backspeglar så aktiveras även värmeslingorna framför kameran och får bort imman.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

jonas skrev:
Hade problem med det för någon vecka sedan att helljuset var på hela tiden. Trodde det var snö och is problem. Tills jag tittade i inställningarna där jag såg att automatiken var av slagen. Tror min dotter fick fingra lite väl mycket någon gång :P
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar