Även om vi tycker väldigt olika om mycket gällande Tesla så har jag haft respekt för din kunskap om bolaget och din argumentation. Att du på fullt allvar tror att det inte "fanns några garantier" för att Tesla skulle kunna resa pengar oavsett värdering i det läget man var gör att jag helt har tappat respekten. Antingen har du väldigt dålig koll på bolagets läge då eller så förstår du inte överhuvudtaget hur kapitalmarknaden fungerar. Att värderingen potentiellt hade kunnat vara avsevärt lägre än Elon hade velat är diametralt motsatt från att bolaget var nära konkurs. Uttalandet var uppenbart riktat mot de anställda för att få dem att pusha extra hårt, inget annat (och antagligen funkade det). Detta var dessutom under en period då Musk var helt ointresserad av annan finansiering än lån, då han (uppenbarligen helt riktigt) ansåg att bolaget värderades alldeles för lågt.Jordad skrev:Nej jag tror också att de skulle ha kunnat rest men det finns inga garantier för det.Legato skrev:Wow. Jag trodde verkligen du kunde mer om kapitalmarknaden än att ha gått på att de var nära konkurs. Tror man på fullt allvar att Tesla i det läget saknade möjlighet att resa kapital så orkar jag inte ens diskutera.
Mediadrevet mot Tesla var massivt under den tidsperioden. CNBC hade paneldiskussioner varje dag där hela panelen sa att man var kort Tesla och varje dag hade man nya blankare inbjudna som spred skräckpropaganda. Annan media fylldes av konstanta rapporter om vilken katastrof lansering av Model 3 var. Varje negativ artikel koordinerades med blankningsattacker mot aktien. Det var helt sjukt. Samtidigt hade också Tesla mängder av problem med att få igång produktionen. Det tog nästan knäcken både på företaget och Elon Musk.
Anledningen till att Elon Musk ville köpa ut bolaget var mediadrevet och hur aktien attackerades av blankarna. Det var en ohållbar situation och Elon Musk har sagt att han kommer vara ärrad resten av livet pga av den perioden. Hade Elon Musk gått sönder av pressen och Tesla inte kunnat övertyga institutioner om att en resning skulle kunna rädda företaget så hade det blivit konkurs. För Elon Musk var det nog ett högst påtagligt scenario även om jag också tror att hans rädsla var överdriven.
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Aktien TSLA
Det hela med Elons optimistiska tidsplaner är väl att dom är just optimistiska och han vet om det men det är så han driver företaget. Han har väl sagt att han tycker man ska sikta på 10 även om 2 kanske vore det rimliga eftersom man då kanske kommer till 5.Fredrik j skrev:Har han aldrig i intervjusammanhang fått frågan om anledningen till missbedömningarna?Legato skrev:Precis. Det är fascinerande med ansatsen att EM skulle vara hyperintelligent och totalt okunnig på samma gång. Att AP2 inte skulle duga för FSD hade min 13-åriga son kunnat förklara.dd88 skrev:Att vilseleda skulle jag definitivt klassa som en lögn.
Har svårt att tro att Elon har så dålig koll på sin produkt så att han omedvetet sprider falsk information.
Tex. så kanske han vet att FSD kommer inte bli klart till Juli men det är det man siktar på inom företaget, även om alla vet att det kanske blir klart först i Oktober. Men det gör ju också att han kan ju inte säga till omvärlden att FSD kommer bli klart i Oktober medans han internt driver det som om tt det ska vara klart i Juli. Han måste ju hålla fast vid Juli eftersom han tror att det resulterar i en snabbare utveckling än om han siktar på Oktober redan från början.
Det tror jag i varje fall kan vara en bidragande orsak. I början var det ju lite jobbigt för kunderna men nu efter så många år så börjar väl dom flesta veta om hur man ska tolka Elons uttalanden.
Själv har jag ju köpt dete n gång men aldrig fått använda det då bilen redan är såld för länge sedan. Tycker att det hade varit bäst om man hade fått ta med sig FSD till sin nästa bil, tom om det hade kostat en tusenlapp så hade jag gjort det.
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Aktien TSLA
Att Tesla var nära konkurs får Elon stå för.
Men min åsikt är att företag om det hade hänt gjort en rekonstruktion med nya pengar och investerare. Företaget skulle överlevt men med en annan affärsplan, nämligen att tjäna pengar. Det skulle innebära att fri superchargin hade slopats.
Priserna hade höjts på SC.
Jag ser inga sceniarier där företaget med sina tillgångar inte överlevt. Folk tror att konkurs innebär katastrof. Det är långt från sanningen. Det hade istället gjort att alla deras skulder hade frysts. och gäldernärarna hade nog accepteras att företag skulle drivas vidare. Dock ej med Elon vid rodret, men denna skulle nog anställts på någon annan post.
tråkigt för aktieägarna dock.
Men min åsikt är att företag om det hade hänt gjort en rekonstruktion med nya pengar och investerare. Företaget skulle överlevt men med en annan affärsplan, nämligen att tjäna pengar. Det skulle innebära att fri superchargin hade slopats.
Priserna hade höjts på SC.
Jag ser inga sceniarier där företaget med sina tillgångar inte överlevt. Folk tror att konkurs innebär katastrof. Det är långt från sanningen. Det hade istället gjort att alla deras skulder hade frysts. och gäldernärarna hade nog accepteras att företag skulle drivas vidare. Dock ej med Elon vid rodret, men denna skulle nog anställts på någon annan post.
tråkigt för aktieägarna dock.
Re: Aktien TSLA
Om han varit med på spelreglerna hade han sagt att teslas mål är att ha FSD datum x, inte som nu, jag är övertygad om x y z.
Reglerna spelar ju uppenbarligen ingen roll när man har gudastatus på twitter.
Reglerna spelar ju uppenbarligen ingen roll när man har gudastatus på twitter.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Re: Aktien TSLA
Jag håller inte med om att konkurs var helt osannolikt. Det finns en gräns för hur länge negativt kassaflöde kan växa. Hade Elon Musk gått sönder och Tesla helt hade misslyckades med Model 3 och inte gjorde det mirakel man åstadkom när man vände det våren 2018 så finns det inga garantier för att man hade kunnat resa. Det var oron som Elon Musk levde med. För honom kändes hotet om konkurs högst påtagligt och därför är det överdrivet att kalla det för lögn.Legato skrev:Även om vi tycker väldigt olika om mycket gällande Tesla så har jag haft respekt för din kunskap om bolaget och din argumentation. Att du på fullt allvar tror att det inte "fanns några garantier" för att Tesla skulle kunna resa pengar oavsett värdering i det läget man var gör att jag helt har tappat respekten. Antingen har du väldigt dålig koll på bolagets läge då eller så förstår du inte överhuvudtaget hur kapitalmarknaden fungerar. Att värderingen potentiellt hade kunnat vara avsevärt lägre än Elon hade velat är diametralt motsatt från att bolaget var nära konkurs. Uttalandet var uppenbart riktat mot de anställda för att få dem att pusha extra hårt, inget annat (och antagligen funkade det). Detta var dessutom under en period då Musk var helt ointresserad av annan finansiering än lån, då han (uppenbarligen helt riktigt) ansåg att bolaget värderades alldeles för lågt.
Elons uttalanden om hur nära Tesla var konkurs kom väl dessutom långt efter den perioden. Du tänker kanske på aprilskämtet?
Re: Aktien TSLA
Det är väl det Elon har gjort. Han sätter omöjliga mål för sina anställda och förväntar sig att de ska nå dem.Remuz skrev:Om han varit med på spelreglerna hade han sagt att teslas mål är att ha FSD datum x, inte som nu, jag är övertygad om x y z.
Reglerna spelar ju uppenbarligen ingen roll när man har gudastatus på twitter.
Hade Elon sagt FSD innan 31 december 2020 så hade kritiken från bitterhetsmaffian garanterat sett exakt likadan ut.
Re: Aktien TSLA
Återigen, det enda det bevisar är att du helt saknar perspektiv på situationen och/eller förståelse för kapitalmarknaden. Tesla hade en fantastisk produkt med extrem efterfrågan i form av Model 3. Kapitalbehovet var en droppe i havet i relation till börsvärdet. Konkurs fanns givetvis inte på kartan, däremot kunde kapitalbehovet såklart resulterat i ansenlig utspädning för (bla) Elon.Jordad skrev:Jag håller inte med om att konkurs var helt osannolikt. Det finns en gräns för hur länge negativt kassaflöde kan växa. Hade Elon Musk gått sönder och Tesla helt hade misslyckades med Model 3 och inte gjorde det mirakel man åstadkom när man vände det våren 2018 så finns det inga garantier för att man hade kunnat resa. Det var oron som Elon Musk levde med. För honom kändes hotet om konkurs högst påtagligt och därför är det överdrivet att kalla det för lögn.Legato skrev:Även om vi tycker väldigt olika om mycket gällande Tesla så har jag haft respekt för din kunskap om bolaget och din argumentation. Att du på fullt allvar tror att det inte "fanns några garantier" för att Tesla skulle kunna resa pengar oavsett värdering i det läget man var gör att jag helt har tappat respekten. Antingen har du väldigt dålig koll på bolagets läge då eller så förstår du inte överhuvudtaget hur kapitalmarknaden fungerar. Att värderingen potentiellt hade kunnat vara avsevärt lägre än Elon hade velat är diametralt motsatt från att bolaget var nära konkurs. Uttalandet var uppenbart riktat mot de anställda för att få dem att pusha extra hårt, inget annat (och antagligen funkade det). Detta var dessutom under en period då Musk var helt ointresserad av annan finansiering än lån, då han (uppenbarligen helt riktigt) ansåg att bolaget värderades alldeles för lågt.
Elons uttalanden om hur nära Tesla var konkurs kom väl dessutom långt efter den perioden. Du tänker kanske på aprilskämtet?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Aktien TSLA
Extremt konstig företagskultur om man förväntas följa chefens direktiv på twitter, är det inte bättre att interna mål sköts just internt och inte för hela världen att se?Lurad skrev:Det är väl det Elon har gjort. Han sätter omöjliga mål för sina anställda och förväntar sig att de ska nå dem.Remuz skrev:Om han varit med på spelreglerna hade han sagt att teslas mål är att ha FSD datum x, inte som nu, jag är övertygad om x y z.
Reglerna spelar ju uppenbarligen ingen roll när man har gudastatus på twitter.
Hade Elon sagt FSD innan 31 december 2020 så hade kritiken från bitterhetsmaffian garanterat sett exakt likadan ut.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Aktien TSLA
Om det sker på twitter så finns det ju chans att det även påverkar konkurrenternas värdering.dd88 skrev:Extremt konstig företagskultur om man förväntas följa chefens direktiv på twitter, är det inte bättre att interna mål sköts just internt och inte för hela världen att se?Lurad skrev:Det är väl det Elon har gjort. Han sätter omöjliga mål för sina anställda och förväntar sig att de ska nå dem.Remuz skrev:Om han varit med på spelreglerna hade han sagt att teslas mål är att ha FSD datum x, inte som nu, jag är övertygad om x y z.
Reglerna spelar ju uppenbarligen ingen roll när man har gudastatus på twitter.
Hade Elon sagt FSD innan 31 december 2020 så hade kritiken från bitterhetsmaffian garanterat sett exakt likadan ut.
Så har det ju blivit med Tesla. Konkurrenterna har ansets vara långt efter, 10år efter har man läst, eftersom man inte presenterat något i närheten av vad Tesla presenterat. Tänker då närmast på robottaxi level5 som ska åka runt och tjäna pengar åt sina ägare.
Att Tesla i verkligheten inte heller har det försvinner närmast som en detalj i sammanhanget. Det faktum att man redan tagit betalt för funktionen stärker ju förståss trovärdigheten enormt. Tesla säljer redan bilar med själv körande möjligheter. Konkurrenterna gör det inte.
Re: Aktien TSLA
Om det där var ett slags argument mot det jag skrev är det ingen idé vi fortsätter. Jag pratade om regler för publik information i publikt handlade bolag och du pratar om mål för anställda...Jordad skrev:Det är väl det Elon har gjort. Han sätter omöjliga mål för sina anställda och förväntar sig att de ska nå dem.Remuz skrev:Om han varit med på spelreglerna hade han sagt att teslas mål är att ha FSD datum x, inte som nu, jag är övertygad om x y z.
Reglerna spelar ju uppenbarligen ingen roll när man har gudastatus på twitter.
Hade Elon sagt FSD innan 31 december 2020 så hade kritiken från bitterhetsmaffian garanterat sett exakt likadan ut.
Hade han sagt 2020-12-31 och inte varnat så snart man vet att man inte når det hade jag varit precis lika irriterad ja.
Man säger, vårt mål är 2020-12-31. När man sedan märker 2019-12-31 att man har mer än ett år kvar så säger man vad det nya målet är. Man säger inte, jag är övertygad om att vi är i mål om 2v osv. Det är oseriöst och ganska exakt vad alla små fintechs jag jobbar med säger för att blåsa upp sin värdering
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Re: Aktien TSLA
Ja, jag håller verkligen med om att en konkurs var osannolik och att det går inte att bortse från efterfrågan.Legato skrev:Återigen, det enda det bevisar är att du helt saknar perspektiv på situationen och/eller förståelse för kapitalmarknaden. Tesla hade en fantastisk produkt med extrem efterfrågan i form av Model 3. Kapitalbehovet var en droppe i havet i relation till börsvärdet. Konkurs fanns givetvis inte på kartan, däremot kunde kapitalbehovet såklart resulterat i ansenlig utspädning för (bla) Elon.
Men frågan gällde Elon Musks upplevelse och för honom var det nog högst påtagligt att om de misslyckades med masstillverkning av Model 3 skulle de inom ett visst antal veckor inte kunna driva företaget vidare. Man måste även komma ihåg att den förhärskande bilden vid tidpunkten var att det var omöjligt att bygga elbilar i den volym som Tesla försökte åstadkomma, det var omöjligt att öka produktionen så snabbt och det var helt omöjligt att samtidigt gå med vinst. Hade Tesla misslyckats med massproduktion av Model 3 hade de bekräftat den bilden och det är kanske överdrivet att påstå att det fanns garantier för att de lätt hade kunnat resa då.
Re: Aktien TSLA
Vilket annat företag har lovat leverans av självkörande Level 5 privatbilar till kunder?Fredrik j skrev:Tänker då närmast på robottaxi level5 som ska åka runt och tjäna pengar åt sina ägare.
Att Tesla i verkligheten inte heller har det försvinner närmast som en detalj i sammanhanget. Det faktum att man redan tagit betalt för funktionen stärker ju förståss trovärdigheten enormt. Tesla säljer redan bilar med själv körande möjligheter. Konkurrenterna gör det inte.
Att Tesla "säljer redan bilar med självkörande möjligheter" är en super-scam. Det är precis som vilket pyramidspel som helst. Det finns inte en chans att Tesla levererar något som liknar robotaxi inom tio år på den plattformen man har idag där man kan sova i bilen.. Den kan ju knappt köra alls idag i mer än några minuter.
Det ska bli spännande att följa den här soppan. Det lär inte sluta väl.
Re: Aktien TSLA
spacecoin skrev:Vilket annat företag har lovat leverans av självkörande Level 5 privatbilar till kunder?Fredrik j skrev:Tänker då närmast på robottaxi level5 som ska åka runt och tjäna pengar åt sina ägare.
Att Tesla i verkligheten inte heller har det försvinner närmast som en detalj i sammanhanget. Det faktum att man redan tagit betalt för funktionen stärker ju förståss trovärdigheten enormt. Tesla säljer redan bilar med själv körande möjligheter. Konkurrenterna gör det inte.
Att Tesla "säljer redan bilar med självkörande möjligheter" är en super-scam. Det är precis som vilket pyramidspel som helst. Det finns inte en chans att Tesla levererar något som liknar robotaxi inom tio år på den plattformen man har idag där man kan sova i bilen.. Den kan ju knappt köra alls idag i mer än några minuter.
Det ska bli spännande att följa den är soppan. Det lär inte sluta väl.
Tror Fredrik menade att det är den bilden man får. Att Tesla säljer bilar som kan köra själv har blivit en "sanning". Alla tror det iaf och det har fått brett genomslag. Folk skojar med mig ibland och säger nåt om att min bil ju kör själv eftersom det är en Tesla.
Re: Aktien TSLA
Precis.MWall skrev:spacecoin skrev:Vilket annat företag har lovat leverans av självkörande Level 5 privatbilar till kunder?Fredrik j skrev:Tänker då närmast på robottaxi level5 som ska åka runt och tjäna pengar åt sina ägare.
Att Tesla i verkligheten inte heller har det försvinner närmast som en detalj i sammanhanget. Det faktum att man redan tagit betalt för funktionen stärker ju förståss trovärdigheten enormt. Tesla säljer redan bilar med själv körande möjligheter. Konkurrenterna gör det inte.
Att Tesla "säljer redan bilar med självkörande möjligheter" är en super-scam. Det är precis som vilket pyramidspel som helst. Det finns inte en chans att Tesla levererar något som liknar robotaxi inom tio år på den plattformen man har idag där man kan sova i bilen.. Den kan ju knappt köra alls idag i mer än några minuter.
Det ska bli spännande att följa den är soppan. Det lär inte sluta väl.
Tror Fredrik menade att det är den bilden man får. Att Tesla säljer bilar som kan köra själv har blivit en "sanning". Alla tror det iaf och det har fått brett genomslag. Folk skojar med mig ibland och säger nåt om att min bil ju kör själv eftersom det är en Tesla.
Ingen annan har vare sig lovat det eller ännu mindre påstår sig sälja hårdvaran redan nu.
Det blir ju till slut svårt att hålla isär grunden till Teslas värdering. Sånt man gjort eller sånt man säger sig ska göra.
Ponera vad som skulle hända om Elon tydligt sa att självkörande bilar level4 eller level5 inte kommer bli möjligt med nuvarande hårdvara. Dagens Teslaägare kan inte förvänta sig mer än högst level3.
Vilken effekt skulle det få på aktiekursen?
Re: Aktien TSLA
Elon kommer nog hellre att avgå än att erkänna att Tesla misslyckades med att infria hans L5-löften med FSD. Jag tror inte dagens Teslaägare kommer att få mer än L2. Det ska bli spännande att se hur alla lurade fans och köpare reagerar när det blir uppenbart inom 12-24 mån.Fredrik j skrev:Det blir ju till slut svårt att hålla isär grunden till Teslas värdering. Sånt man gjort eller sånt man säger sig ska göra.
Ponera vad som skulle hända om Elon tydligt sa att självkörande bilar level4 eller level5 inte kommer bli möjligt med nuvarande hårdvara. Dagens Teslaägare kan inte förvänta sig mer än högst level3.
Vilken effekt skulle det få på aktiekursen?
Det jag undrar är vad alla myndigheter har för ursäkt för att låta detta fortgå.
Re: Aktien TSLA
Eller så lyckas han. Jag vet inte. Jag tror inget av alternativen är 100% säkert.spacecoin skrev:Elon kommer nog hellre att avgå än att erkänna att Tesla misslyckades med att infria hans L5-löften med FSD. Jag tror inte dagens Teslaägare kommer att få mer än L2. Det ska bli spännande att se hur alla lurade fans och köpare reagerar när det blir uppenbart inom 12-24 mån.Fredrik j skrev:Det blir ju till slut svårt att hålla isär grunden till Teslas värdering. Sånt man gjort eller sånt man säger sig ska göra.
Ponera vad som skulle hända om Elon tydligt sa att självkörande bilar level4 eller level5 inte kommer bli möjligt med nuvarande hårdvara. Dagens Teslaägare kan inte förvänta sig mer än högst level3.
Vilken effekt skulle det få på aktiekursen?
Det jag undrar är vad alla myndigheter har för ursäkt för att låta detta fortgå.
Jag är fortfarande förvånad över att det finns kunder som vill betala så mycket för att slippa styra sin bil.
Re: Aktien TSLA
Nä det är väl mer 99% fail 1% success. Eller 90/10 om man är optimist. Elon uttrycker sig som att det kommer att gå med att det kommer kanske att ta ett år till varje år. Undrar hur länge marknaden köper det?Fredrik j skrev:Jag tror inget av alternativen är 100% säkert.
Jag är fortfarande förvånad över att det finns kunder som vill betala så mycket för att slippa styra sin bil.
Ang kunderna... Det har väl mer att göra att dom inte fattar att bilen inte kör själv och högst antagligen inte någonsin kommer att köra själv. Elon och Tesla hjälper ju till med den processen.
Re: Aktien TSLA
Din bil kan säkert köra längre själv, än man kan köra en Toyota på batteriet som den laddat självMWall skrev:spacecoin skrev:Vilket annat företag har lovat leverans av självkörande Level 5 privatbilar till kunder?Fredrik j skrev:Tänker då närmast på robottaxi level5 som ska åka runt och tjäna pengar åt sina ägare.
Att Tesla i verkligheten inte heller har det försvinner närmast som en detalj i sammanhanget. Det faktum att man redan tagit betalt för funktionen stärker ju förståss trovärdigheten enormt. Tesla säljer redan bilar med själv körande möjligheter. Konkurrenterna gör det inte.
Att Tesla "säljer redan bilar med självkörande möjligheter" är en super-scam. Det är precis som vilket pyramidspel som helst. Det finns inte en chans att Tesla levererar något som liknar robotaxi inom tio år på den plattformen man har idag där man kan sova i bilen.. Den kan ju knappt köra alls idag i mer än några minuter.
Det ska bli spännande att följa den är soppan. Det lär inte sluta väl.
Tror Fredrik menade att det är den bilden man får. Att Tesla säljer bilar som kan köra själv har blivit en "sanning". Alla tror det iaf och det har fått brett genomslag. Folk skojar med mig ibland och säger nåt om att min bil ju kör själv eftersom det är en Tesla.
Re: Aktien TSLA
Om det blir tydligt att Tesla inte levererar det jag har beställt och betalat så får jag väl som kund häva köpet och lämna tillbaka bilen. Kan ju bli en intressant diskussion…
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Re: Aktien TSLA
3h och 20 minuter självkörande….
Ny uppdatering varannan vecka. Går snabbt nu
https://youtu.be/uwXbRAswe3Q
Ny uppdatering varannan vecka. Går snabbt nu
https://youtu.be/uwXbRAswe3Q
Re: Aktien TSLA
Körde den mot rött där?Sabbe skrev:3h och 20 minuter självkörande….
Ny uppdatering varannan vecka. Går snabbt nu
https://youtu.be/uwXbRAswe3Q
Re: Aktien TSLA
Orange, här kan du se hela videon i normal hastighetFredrik j skrev:Körde den mot rött där?Sabbe skrev:3h och 20 minuter självkörande….
Ny uppdatering varannan vecka. Går snabbt nu
https://youtu.be/uwXbRAswe3Q
https://youtu.be/di_gZYk2Uqw
Re: Aktien TSLA
Det räcker med att lyssna på tre-fyra minuter av den här videon för att förstå att vi inte "är där än" och varför:
Det är ett bra resonemang om detta efter 12 minuter och tre minuter framåt också.
Yann LeCun är en av världens ledande AI-experter.
Det är ett bra resonemang om detta efter 12 minuter och tre minuter framåt också.
Yann LeCun är en av världens ledande AI-experter.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.