Min går som en Volvo 960 nu i nysnön med track mode i drift läge

Moderator: Redaktion
Fast säkert inte så många som varken bryr sig om track mode eller någongång ens provar ut det, så tveksam till att det kan värderas till 50.000 för de flesta förare. Kanske för en och annan dock.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
50.000:- vet jag inte, men det är en sorg att min LR inte kan sladda överhuvudtaget.HelectriC skrev:Fast säkert inte så många som varken bryr sig om track mode eller någongång ens provar ut det, så tveksam till att det kan värderas till 50.000 för de flesta förare. Kanske för en och annan dock.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
Alla vill inte köra Volvo 960.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
Håller helt med. super tråkigt, man känner ju att bilen är sjukt stabil de lilla som går att sladda.jontis skrev:50.000:- vet jag inte, men det är en sorg att min LR inte kan sladda överhuvudtaget.HelectriC skrev:Fast säkert inte så många som varken bryr sig om track mode eller någongång ens provar ut det, så tveksam till att det kan värderas till 50.000 för de flesta förare. Kanske för en och annan dock.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
Borde det inte gå att få en Volvo 960 för ganska långt under 50000kr om man vill leka i nysnönmikebike skrev:Alla vill inte köra Volvo 960.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
Ja, och en 740 får man nästan gratis.Maw skrev:Borde det inte gå att få en Volvo 960 för ganska långt under 50000kr om man vill leka i nysnönmikebike skrev:Alla vill inte köra Volvo 960.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
https://www.blocket.se/annons/halland/v ... 9/95942345mikebike skrev:Ja, och en 740 får man nästan gratis.Maw skrev:Borde det inte gå att få en Volvo 960 för ganska långt under 50000kr om man vill leka i nysnönmikebike skrev:Alla vill inte köra Volvo 960.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
740:s håller ett högt värde..mikebike skrev:Ja, och en 740 får man nästan gratis.Maw skrev:Borde det inte gå att få en Volvo 960 för ganska långt under 50000kr om man vill leka i nysnönmikebike skrev:Alla vill inte köra Volvo 960.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
Åhh, sån hade farsan, fast med automat och A/C. Lokala Volvo firman hjälpte till att höja turbotrycketwanderlei skrev:https://www.blocket.se/annons/halland/v ... 9/95942345mikebike skrev:Ja, och en 740 får man nästan gratis.Maw skrev:Borde det inte gå att få en Volvo 960 för ganska långt under 50000kr om man vill leka i nysnönmikebike skrev:Alla vill inte köra Volvo 960.Tellus skrev:Bara track mode är värt 50000kr
Jo, det gör jag gärna. Är ganska mycket effekt som skiljer, och (tycker jag) mycket trevligt med fyrhjulsdrift. Både för körprestanda, men även nu på vintern. Så det betalar jag gärna 70 extra för. Bra bonus även för lite större batteri dessutom.BosseBil skrev:Så bättre range, snabbare bil, AWD och bättre ljud är ingenting man betalar för?
1. NejZee skrev:Vi var och provade en M3 LR idag, frugan gillade den.
Lite frågor:
1. Vi har nyligen beställt en annan elbil från en annan leverantör, där fick vi över 12% rabatt. Finns det möjlighet till viss rabatt på listpris via butikerna/säljarna?
2. Det står på hemsidan att estimerad leveransdatum är ”Juni 2022”, hur träffsäkert brukar det vara?
3. I demo-bilen vi provade fungerade inte trådlös laddning, antar att det har med komponentbrist att göra. Om man beställer idag och bilen levereras utan detta, eftermontera detta av Tesla gratis?
4. Om man tar ett bilån på 1.95% / 36 mån, och vill betala av lånet i förtid (säg efter 18 mån), går det bra? Behöver man då betala av räntan för 36 månader eller 18 mån?
5. Vilka service-behov / serviceintervaller finns det krav på för att garantier ska gälla?
6. Finns det en lista på vad som ändrats från innan facelift? Kom facelift 2021?
7. Miljöbonusen, är det en bonus per person? Eller per bil?
8. 3-årig vagnskadegaranti inkluderad, vad är självrisken på denna?
Tack på förhand.
MVH
1. Nej. Helt omöjligtZee skrev:Vi var och provade en M3 LR idag, frugan gillade den.
Lite frågor:
1. Vi har nyligen beställt en annan elbil från en annan leverantör, där fick vi över 12% rabatt. Finns det möjlighet till viss rabatt på listpris via butikerna/säljarna?
2. Det står på hemsidan att estimerad leveransdatum är ”Juni 2022”, hur träffsäkert brukar det vara?
3. I demo-bilen vi provade fungerade inte trådlös laddning, antar att det har med komponentbrist att göra. Om man beställer idag och bilen levereras utan detta, eftermontera detta av Tesla gratis?
4. Om man tar ett bilån på 1.95% / 36 mån, och vill betala av lånet i förtid (säg efter 18 mån), går det bra? Behöver man då betala av räntan för 36 månader eller 18 mån?
5. Vilka service-behov / serviceintervaller finns det krav på för att garantier ska gälla?
6. Finns det en lista på vad som ändrats från innan facelift? Kom facelift 2021?
7. Miljöbonusen, är det en bonus per person? Eller per bil?
8. 3-årig vagnskadegaranti inkluderad, vad är självrisken på denna?
Tack på förhand.
MVH