Lackskada

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daviday
Teslaägare

Lackskada

Inlägg av Daviday »

Hej alla

Fick en mindre lackskada på en dörr. Är det farligt (lack...rost?) att inte få den reparerad nu? Jag tänkte lägga en service request i appen om några månader. Har redan fått godkänt från försäkring. Tacksam för hjälpen.

Mvh
20220114_112437.jpg
Fredrik j
elbilist

Re: Lackskada

Inlägg av Fredrik j »

Vad säger försäkringsbolaget om att du väntar? Normalt är dom ju inte så sugna på det eftersom skadan ju kan förvärras. Ganska säker på att det finns en bortre tidsgräns för reparation från det att dom lämnat klartecken.
Användarvisningsbild
Daviday
Teslaägare

Inlägg av Daviday »

Fredrik j skrev:
Vad säger försäkringsbolaget om att du väntar? Normalt är dom ju inte så sugna på det eftersom skadan ju kan förvärras. Ganska säker på att det finns en bortre tidsgräns för reparation från det att dom lämnat klartecken.
Ringde som och de säger "ingen tidsgräns"
Användarvisningsbild
Ostberg
Teslaägare

Inlägg av Ostberg »

Kan vara så att en lackeringsfirma gör jobbet billigare än självrisken. Det var det för mig nämligen.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristian389856

Inlägg av Bira »

Rent generellt så brukar väl inte finnas någon tidsgräns på det sättet, men jag skulle gissa på att typ alla försäkringsbolag kräver att skadan åtgärdas INNAN den förvärras i form av rostangrepp etc. Om du nu tänker vänta några månader så kan det ju vara en bra idé att fylla i med lackstift för att förhindra rost.
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare

Inlägg av Elix747 »

Dörrarna är väl aluminium. Så det skall ju inte rosta Kan ju oxidera men det är ju inte lika problematiskt. Är det bara in dörren är det nog ingen fara att det tar några månader innan det lagas.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Användarvisningsbild
Daviday
Teslaägare

Inlägg av Daviday »

Tack för tips och råd :D
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare

Inlägg av Front242 »

Jag ser bara det lilla märket och det duttar man enkelt i lite färg själv. Det tar nån minut eller så
Skriv svar