Nu har jag varit ute och kört en timma - fick igång både Spotify och autopiloten. Spotify började fungera av sig själv efter en stund (några tryck på Retry). Autopiloten gick inte igång efter tre reset av stora skärmen, men startade med den gång när jag gick in i menyn Settings -> Driver assist, slog av den och sedan slog på den igen (och accepterade beta-varningen igen).
Jag körde på lite blandade vägar; motorvägar och mindre vägar, och det känns direkt att autopiloten har blivit
väsentligt mycket bättre. Den ligger stabilare i vägen, den är mycket mindre känslig för dåliga väglinjer och kan till och med klara att köra hjälpligt i snömodd där inga linjer alls syns. Dessutom ligger den bättre i filerna - den håller sig längre till höger när man ligger i högerfil, och lite mer i mitten när den kör om.
Ett annat stort lyft är den automatiska filbytaren som blivit väsentligt mycket snabbare - nu byter den fil med en gång när man blinkar (
men man måste fortfarande blinka @helectric) och gör filbyten precis likadant som jag själv skulle gjort om jag kört manuellt.
Som en liten bonus blir hastighetsskylten större när och strax efter man överskridit hastigheten, så det är ingen risk att man missar att man kör för fort. Men det är inte störande utan fungerar väldigt behagligt.
Jag märker ingenting av den utlovade hastighetsbegränsningen - på de vägar där maximalt tillåtna hastighet med AP reducerats till 70?, ville jag ändå inte köra fortare än 40-60.
Detta är i huvudsak en autopilot-uppdatering och jag tycker att Tesla verkligen har lyckats!