I morgon åker jag 40 mil söderut för att hämta en begagnad Tesla S - blir första gången jag sätter min fot i en Tesla
Kommer att ha tillgång till fri laddning när allt är klart, men innan det är jag lite orolig hur jag ska kunna ladda på vägen hem.
Kan jag ladda i Super charger utan att bilen finns i min app? Har skaffat konto och angivit kort för betalning etc.
Har du gratis supercharging knutet till bilen är det den enklaste saken i världen. Bara ställa dig vid första lediga Tesla supercharger och jacka in laddkabeln i bilen, sen är det bara att ladda.
Lycka till
2024 Model 3 RWD Highland med dragkrok 2017 Model X 60D med dragkrok 2020 Model 3 LR med dragkrok 2014 Model S 85 AP1 med MCU2
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
Tack för ditt svar. Säljaren, Riddermark, var inte säker att det skulle funka med Teslas laddare innan bilen står på mig (i appen osv). Men tror du det funkar att bara backa upp till en stolpe, stoppa i sladden och tanka? (jag vet ju inte ens hur man gör det...)
Tack för ditt svar. Säljaren, Riddermark, var inte säker att det skulle funka med Teslas laddare innan bilen står på mig (i appen osv). Men tror du det funkar att bara backa upp till en stolpe, stoppa i sladden och tanka? (jag vet ju inte ens hur man gör det...)
Grattis!
Minns första gången jag skulle ladda på väg hem från bilhandlaren. Stog en bra stund och klurade på hur man både skulle få upp luckan och kunna ladda.
Men något du kan vara säker på är att det ofta finns mycket trevliga Tesla-ägare som gärna hjälper dig, om du frågar.
Jag hade en trevlig granne ett par stolpar bort som gav mig hur mycket hjälp och information som helst. Kommer nog inte ihåg hälften av vad han sa, men mycket som jag hade stor nytta av senare.
Laddningen fungerade för mig, även om den inte var "överskriven" hos Tesla ännu.
Grattis!
Minns första gången jag skulle ladda på väg hem från bilhandlaren. Stog en bra stund och klurade på hur man både skulle få upp luckan och kunna ladda.
Men något du kan vara säker på är att det ofta finns mycket trevliga Tesla-ägare som gärna hjälper dig, om du frågar.
Jag hade en trevlig granne ett par stolpar bort som gav mig hur mycket hjälp och information som helst. Kommer nog inte ihåg hälften av vad han sa, men mycket som jag hade stor nytta av senare.
Laddningen fungerade för mig, även om den inte var "överskriven" hos Tesla ännu.
Tusen tack för svaren! Ja, jag hoppas och tror det finns sköna Teslaägare som hjälper en novis på plats. Det är som du säger - jag vet ju inte ens hur man får upp luckan till laddningen (eller startar bilen). Vissa saker kommer säkert säljaren kunna hjälpa till med, men eftersom det inte är en Tesslahandlare så kanske kunskapen är begränsad.
När jag för snart två år sen köpte min (nu tidigare) Model S tog det nästan en vecka innan jag fick in den på Tesla kontot. Bilen hade dock fri supercharging så det var bara att köra och ladda även innan den kom in på Tesla kontot.
Grattis till bilen
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Grattis! Jag köpte också en S för snart ett år sedan och tesla var otroligt snabba att ordna bytet. Redan ett par timmar in på hemresan (ca 50 mil) kom meddelande att bilen var flyttad till mig, så laddningen på väg hem funkade klockrent. Det var visserligen en vardag så folk jobbade som vanligt. Hoppas det löser sig för dig i morgon.
Något att tänka på om bilen inte har CCS adapter är att den bara kan ladda på v2 Superchargers och då använda den kontakten som ser ut som en Typ2. Borde bara vara kompatibla laddare i bilens navigator så ganska enkelt bara men inte tänker för mycket själv.
Jag tog hem min bil utan att ha den i appen och körde så i bort emot en månad, det funkade bra. Den var också en men fri Supercharger.