Eftermontering av kablage till bagagelucka

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7452
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Eftermontering av kablage till bagagelucka

Inlägg av TiborBlomhall »

Fick mejl från Tesla:
Tesla har beslutat att proaktivt återkalla Model 3 av modellår 2017–2020 för att inspektera och eftermontera kablage i bagageluckan. Våra register visar att ditt fordon kan omfattas av denna återkallelse. Det behövs ingen omedelbar åtgärd om du äger en Model 3 som omfattas av denna återkallelse. Tesla kommer att kontakta dig för att boka in service när delarna blir tillgängliga i din region och inspektera och eftermontera kablaget i din bil, självklart utan kostnad för dig.

I vissa Model 3-fordon är bagageluckans kablage försedd med en solid koaxialkabel för backkamerans signal för visning på touchskärmen. Med tiden kan upprepad öppning och stängning av bagageluckan orsaka alltför stort slitage på koaxialkabeln. Om slitaget gör att koaxialkabelns kärna separeras kan inte backkamerans signal visas på touchskärmen. Om backkamerans visning inte är tillgänglig kan det påverka förarens sikt bakåt. Vi känner inte till några olyckor eller skador med koppling till detta tillstånd.

För mer information kan du besöka supportsidan för eftermontering av kablage i bagagelucka på Model 3.

Tack för att du är kund hos Tesla och vi beklagar eventuellt besvär.
Användarvisningsbild
JonasF1
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 05 dec 2018 20:24

Re: Eftermontering av kablage till bagagelucka

Inlägg av JonasF1 »

TiborBlomhall skrev:
Fick mejl från Tesla:
Tesla har beslutat att proaktivt återkalla Model 3 av modellår 2017–2020 för att inspektera och eftermontera kablage i bagageluckan. Våra register visar att ditt fordon kan omfattas av denna återkallelse. Det behövs ingen omedelbar åtgärd om du äger en Model 3 som omfattas av denna återkallelse. Tesla kommer att kontakta dig för att boka in service när delarna blir tillgängliga i din region och inspektera och eftermontera kablaget i din bil, självklart utan kostnad för dig.

I vissa Model 3-fordon är bagageluckans kablage försedd med en solid koaxialkabel för backkamerans signal för visning på touchskärmen. Med tiden kan upprepad öppning och stängning av bagageluckan orsaka alltför stort slitage på koaxialkabeln. Om slitaget gör att koaxialkabelns kärna separeras kan inte backkamerans signal visas på touchskärmen. Om backkamerans visning inte är tillgänglig kan det påverka förarens sikt bakåt. Vi känner inte till några olyckor eller skador med koppling till detta tillstånd.

För mer information kan du besöka supportsidan för eftermontering av kablage i bagagelucka på Model 3.

Tack för att du är kund hos Tesla och vi beklagar eventuellt besvär.
+1 på den.

Har tid den 11/2 för o kolla på värmeslingan i bakrutan.
Kan man hoppas på att dom fixar detta samtidigt tro?
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 235
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: Eftermontering av kablage till bagagelucka

Inlägg av wector »

Min värmeslinga funkar inte och knappen till bakluckan glappar så hoppas det här fixar det.
Har också fått mejlet. LRawd19
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 192
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Eftermontering av kablage till bagagelucka

Inlägg av SALVETA »

Har nyligen fått bakrutan bytt pga att värmeslingan inte fungerade och att bakluckan inte registrerades som öppen av bilen. Har också fått mail om att byta kabel nu så antagligen gjorde dom inte det när den var inne.
Egentligen skulle man passat på att försöka få kameran bytt bak då jag tycker den är betydligt sämre än dom på sidan och det ser ut som nyare bilar har en bättre kamera. Skulle kunna tänka mig lägga till en peng för detta när den ändå är inne.
Användarvisningsbild
pitemacc
Teslaägare
Inlägg: 132
Blev medlem: 30 jul 2015 13:41
Ort: Piteå

Re: Eftermontering av kablage till bagagelucka

Inlägg av pitemacc »

Synd att det inte gäller MS, min baklucka gick sönder idag..
FD: vw egolf -15 SÅLD, Porsche TT -10 SÅLD, MXP100D-17 SÅLD
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FT:Cybertruck awd beställt
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 671
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Eftermontering av kablage till bagagelucka

Inlägg av Elix747 »

Jag hoppas att sett byte också fixar att bakljusen på trunken inte lyser.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
Krizze
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 02 apr 2020 21:27

Re: Eftermontering av kablage till bagagelucka

Inlägg av Krizze »

Samma dag som jag fick mejlet om att byta kablaget så slutade bakluckan på min bil att fungera. Nu går den bara att öppna genom att krypa in i bagageutrymmet via baksätet och trycka på knappen på insidan av bakluckan. Mindre roligt när jag har 3st bilbarnstolar i baksätet...

Någon som har något tips på tillfällig lösning tills att jag får det fixat? Något som är smidigare än att plocka ur bilstolar, fälla baksäte och sen krypa in och trycka på knappen :roll:
Skriv svar