Drömtydning :-D

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Drömtydning :-D

Inlägg av Jerker »

Härom natten hade jag en väldigt märklig dröm. Ska återge en kortversion av den med det som gör det värt att skriva om den här.

Jag satte mig i min röda Tesla 3 och körde iväg. Men så hörde jag nåt konstigt ljud från bilen, lät som om jag fått varningsljud som lät väldigt nära en vanlig förbränningsmotor. Jag stannade och klev ur och då såg jag att bilen inte längre var min Tesla utan en lika röd Volvo 740, och den gick mycket riktigt på tomgång och lät därefter. Jag konstaterade att jag antagligen hade blivit förflyttad bakåt i tiden där det inte fanns några Teslor, satte mig i bilen och körde vidare. Sen stannade jag vid nåt matställe och klev ur. Där såg jag Tibor stå i kön och tänkte gå fram och hälsa på honom. Men så insåg jag att eftersom detta var bakåt i tiden så visste han ju inget om Teslor och än mindre om mig, så jag avstod från att ta kontakt.

Fritt fram för tolkningar! :D
Användarvisningsbild
steffe68
Teslaägare

Re: Drömtydning :-D

Inlägg av steffe68 »

Jerker skrev:
Härom natten hade jag en väldigt märklig dröm. Ska återge en kortversion av den med det som gör det värt att skriva om den här.

Jag satte mig i min röda Tesla 3 och körde iväg. Men så hörde jag nåt konstigt ljud från bilen, lät som om jag fått varningsljud som lät väldigt nära en vanlig förbränningsmotor. Jag stannade och klev ur och då såg jag att bilen inte längre var min Tesla utan en lika röd Volvo 740, och den gick mycket riktigt på tomgång och lät därefter. Jag konstaterade att jag antagligen hade blivit förflyttad bakåt i tiden där det inte fanns några Teslor, satte mig i bilen och körde vidare. Sen stannade jag vid nåt matställe och klev ur. Där såg jag Tibor stå i kön och tänkte gå fram och hälsa på honom. Men så insåg jag att eftersom detta var bakåt i tiden så visste han ju inget om Teslor och än mindre om mig, så jag avstod från att ta kontakt.

Fritt fram för tolkningar! :D
Ingen idé att tolka :D Men jag kan kontra med nattens dröm:

Kompisen demar sin Volvo XC90 som han menar är en väääldigt bra bil på alla sätt. Jag provsitter i förarsätet och upptäcker att vindrutan bara är ett par decimeter hög från taket sett (utifrån och in ser det normalt ut :D ).
Jag påtalar detta och undrar hur han öht kan se ut ur bilen när han kör, och han svarar att "ja, det är det enda dåliga med bilen. Jag måste sitta på ett par höga kuddar för att kunna se ut och då når jag inte pedalerna." Dröm slut. Heeeelt skruvat :lol:
2023 M3P vit/vit
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Såntdär är kul. Jag brukar sällan drömma så jag kommer ihåg nånting efteråt. Men om jag drömmer så vet jag oftast i drömmen om att jag drömmer, och dessutom brukar jag alltid drömma samma bullshit. Vet inte hur man ska tolka det.
I ditt fall skulle jag tro att du känner undermedvetet en förlustångest, antingen relaterat till din bil, eller nåt helt annat som bara manifesterar sig i bilen. Hur Tibor passar in där vet jag inte riktigt. Kanske förstärker Tibors närvaro i drömmen förlustkänslan.
Tur att det bara var en dröm. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Nu ska jag berätta för frugan att det finns folk minsann som drömmer om mig :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Bäst idag ju! :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Vi har den senaste tiden Netflixknarkat och en hel del serier där övernaturliga saker händer, bl.a. tidsresor, så jag tror att det var därför jag i drömmen tog det som den troligaste förklaringen till att bilen förvandlats till en gammal Volvo.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Vilken mardröm alltså. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar