Jag känner mig tveksam till att droppa mina kreditkortsuppgifter in i en app gjord av ett nystartat bolag utan att kunna avgöra exakt vilka de samarbetar med, och då för min del vilka laddstationer som blir möjliga att använda om jag skulle registrera mig med den. Enda platsen som hintar om vilka laddbolag de samarbetar med är ju i FAQn där det anges begränsningar av typen "du måste ha blipp för vi kan inte aktivera laddning på operatör X ännu".
För oss som haft EV mer än ett par månader och redan har ett antal appar så känns det svårt att avgöra om det kommer tillföra mig nåt eller inte att ha ytterligare en som då kanske bara ger mig laddning+extra roamingkostnad för de operatörer jag redan har. Givet att man har de flesta "betala bara när du använder våra laddare"-appar, vad får jag utöver dem med den här?
Sen är ingen perfekt, men en del av meningarna på deras web ser lite intressanta ut,
"När den lagliga grunden för behandling av dina personuppgifter är behovet av att driva ett legitimt intresse av Charge4Go kan du invända mot behandlingen av data."
eller
"Med rötter i Chile och Ungern, inom teknik och mobilitet, arbetar hälften och hälften för att skapa en livshackande produkt för sig själva, som de delar med oss andra i EV-samhället."
Trots att det är ett svenskt bolag känns en hel del texter robot-översatt från engelska(?), som
* Smart laddstation fungerar inte.
Clever har informerat oss om att de har ett tekniskt problem [...]
eller titeln på ena grundaren:
"Medgrundare. Utveckla expert."
eller ordet för kvitton: "pappersreskårer"
Jag påstår inte att en pizzeria automatiskt gör dåliga pizzor bara för att de lyckas särskriva "lunchrabatt" på skylten utanför, men jag hade kanske mer förväntat mig att engelska eller danska versionen av sidan hade knasiga översättningar från svenska till de språken än tvärsom. Men visst, är tjänsten bra så är det inte svårt att leva med, bara nåt man (jag då) noterar om man läser deras texter.
Sidan som borde haft info om cookies har svart-på-svart enbart texten "weglot integration", så jag googlade upp det, och det visar sig att
"Weglot allows you to make your website multilingual in minutes and to manage all your translations effortlessly."
Så de få minuterna weglot verkar ha lagt på översättningarna kanske inte var de bäst spenderade.

Tesla M3 LR..