Ny uppdatering med spotify!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Martinen »

Kollar man release notes är det en hel den andra förbättringar. Bland annat Trip planner kan va intressant att kolla hur bra den funkar nu.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Martinen »

Nu har jag suttit i bilen och lekt i 40 min. Får kanke gå in till familjen igen. :D
Användarvisningsbild
FAJ
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 12 nov 2014 09:50
Ort: Lomma

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av FAJ »

Jag upplever att kartan renderas/laddas mycket snabbare. Upplever fler detta?

Har kört test på några ruttplaneringar och även ruttplaneringen verkar vara bättre. Kartan väljer effektivare vägar till slutdestinationen tex väljer den färjan mellan Danmak och Tyskland istället för att åka landvägen genom Danmark för att komma till apleran.
Användarvisningsbild
FAJ
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 12 nov 2014 09:50
Ort: Lomma

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av FAJ »

Martinen skrev:
Kollar man release notes är det en hel den andra förbättringar. Bland annat Trip planner kan va intressant att kolla hur bra den funkar nu.
Fungerar bättre nu tycker jag :-)
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Surfaren »

Jag gick ut och sa till bilen att börja uppdatera 23:30 som den föreslog. Så kommer man på att man behöver åka nånstans under kvällen så är man inte helt rökt.

85D levererad 1 december. Svag Wi-Fi i garaget.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
wotottw
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 06 sep 2015 16:03
Ort: Bromma

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av wotottw »

Ett tips är att skaffa en wi-fi repeater, jag har full mottagning i garage och på uppfart
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av bullen »

Martinen skrev:
Kollar man release notes är det en hel den andra förbättringar. Bland annat Trip planner kan va intressant att kolla hur bra den funkar nu.
Kan det vara så att man lägga in rutter med flera mål? Det är nåt jag längtat efter
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Martinen »

bullen skrev:
Martinen skrev:
Kollar man release notes är det en hel den andra förbättringar. Bland annat Trip planner kan va intressant att kolla hur bra den funkar nu.
Kan det vara så att man lägga in rutter med flera mål? Det är nåt jag längtat efter
Har inte testat, men tror inte det. Det står inget i release notes. Fortfarande massor med arbete att fixa på navigeringen, men det är på rätt håll.
Användarvisningsbild
andersw
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 07 okt 2015 21:54
Ort: Skåne

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av andersw »

andersw skrev:
Min 70D (lev nov -15) började ladda ner 120MB över HTTP klockan 17:11:48 och var färdig 17:20:05. Någon gång då fick jag notifieringen i mobilen (tyvärr missade jag exakt när så vet inte hur lång fördröjningen är där). Flyttade bilen och startade uppgraderingen 18:30.
Uppgraderingen misslyckades.

Jag gick förbi bilen efter kanske 45 min och då såg jag att båda skärmarna lös och det var något meddelande i den lilla skärmen. Tänkte "Oh redan färdig". Satte mig i bilen och läste "Emergency break disabled" eller dyl. Stora skärmen svarade inte alls på touch, men uppdaterades när jag bytte radiokanal med ratt knapparna. Tänkte att uppgraderingen väl pågick och att det var dåligt att det inte fanns någon indikation på att den gjorde det.

Nu 21:30 gick jag ut och tittade igen, precis likadant fortfarande. Ringde tesla support. Inte helt oväntat bad de mig göra båda-scroll-hjulen-reset. När den bootade upp kom en "Upgrade completed" dialogruta. Men den kör fortfarande 7.0 :(

Support sa att han i sitt system kunde se att de hade problem på den siten som bilen tillhör.

Edit: Support sa också att jag skulle ringa igen om jag inte fått uppdateringen på torsdag. Så man kan gissa att de räknar med att ha rullat ut den till alla då?
Senast redigerad av andersw, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Martinen »

Nu har jag kommit på varför vissa spellistor inte visas. Det visade sig att vara PGA att det var en gemensam spellista som både jag och min bror kan redigera. Jävligt störigt att denna inte funkar.

Det funkar inte riktigt att välja spellista mm via mobilen. Jag kan välja en låt i mobilappen för att spela i mobilen, men då spelar den bara den låten. Försöker jag byta till nästa låt i mobilen, så slutar den bara funka. Spelar inte så stor roll, men hade varit bra eftersom det är enklare och snabbare att hitta låtar i mobilen, och sen spela dom i bilen, men funkar ju att köra på skärmen direkt.
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 859
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av JonasH »

7.1 är nu installerat. Tog 1h40min.

Lite oroväckande att det kom upp ett felmeddelande på lilla skärmen att en uppdatering behövdes och att jag skulle kontakta Tesla support.

Jag avvaktade, och det löste sig av sig själv...
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Eliard
Teslaägare
Inlägg: 323
Blev medlem: 26 feb 2015 19:10
Ort: Uppsala

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Eliard »

Om AP'n är så pass försämrad, som jag befarar ...ja då vet jag inte vad jag gör , skulle vara förödande...så nu vågar jag inte ut och prova

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 914
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Nicklas »

Eliard skrev:
Om AP'n är så pass försämrad, som jag befarar ...ja då vet jag inte vad jag gör , skulle vara förödande...så nu vågar jag inte ut och prova Bild

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Jag var ute precis runt Skövde och den fungerar mycket bättre nu :D
- säkrare på vägen (vinglar inte på de ställen den varje gång vinglat förut) och trevligt med de uppdaterade bilarna/lastbilarna.
Eliard
Teslaägare
Inlägg: 323
Blev medlem: 26 feb 2015 19:10
Ort: Uppsala

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Eliard »

ja det var en fröjd för örat! För jag har fått indikationer på AP'n som mer eller mindre vägrat ..

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Herr X »

Är det bara jag som har problem med autopiloten efter uppdateringen? Den ville inte alls enablas.. inte farthållaren heller, trots fina vägar och tydliga linjer.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8752
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Pontus »

I'm in the game now!!!
Uppdaterad med 3g. Blir till att ta lite extra tjänsteresor under dagen. Vad ska versionen heta, alla siffrorna? Är det ...154 som gäller.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Martinen »

Ny har jag testat nya autoparkering. Funkade fint. Tycker fortfarande det är lite nervöst när den backar så nära. :D

Märkte även att cyklister syns i displayen när man kör om dom.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11885
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av HelectriC »

Görkul med 90 grader parkering, funkar hur fint som helst. Äntligen kan jag använda parkeringsfunktionen eftersom vanlig parallellparkering är så ovanlig här att jag bara fått testa den 1 gång.

Det står i realease notes att AP ska fungera annorlunda med tanke på max hastighet på vägar utan mittdelare? jag märker ingen skillnad alls. Körde +20 idag på en landsväg utan mittdelare. Inte heller nåt problem att accelerera under tiden AP är aktiverad upp till betydligt högre hastighet. Dvs. precis som tidigare. Nån som märkt några inskräkningar?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
Nån som märkt några inskräkningar?
Min fungerar över huvud taget inte, och inte Spotify heller :(
Har resettat båda skärmarna. Funderar på att formatera fluxkondensatorn, men den sitter så illa till :(


Bild

Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11885
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
Görkul med 90 grader parkering, funkar hur fint som helst. Äntligen kan jag använda parkeringsfunktionen eftersom vanlig parallellparkering är så ovanlig här att jag bara fått testa den 1 gång.

Det står i realease notes att AP ska fungera annorlunda med tanke på max hastighet på vägar utan mittdelare? jag märker ingen skillnad alls. Körde +20 idag på en landsväg utan mittdelare. Inte heller nåt problem att accelerera under tiden AP är aktiverad upp till betydligt högre hastighet. Dvs. precis som tidigare. Nån som märkt några inskräkningar?
Min fungerar över huvud taget inte, och inte Spotify heller :(
Har resettat båda skärmarna. Funderar på att formatera fluxkondensatorn, men den sitter så illa till :(


Bild

Bild
om varken spotify eller AP funkar hos dig, så känns det som nåt har gått fel i uppdateringen. hur är det med 90 graders parkering?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
om varken spotify eller AP funkar hos dig, så känns det som nåt har gått fel i uppdateringen. hur är det med 90 graders parkering?
Har inte testat parkeringen ännu, men den automatiska garagedörr-öppnares funkar.

Kan det vara något script som inte körts vid installationen? Nån som hört om fler med problem?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare
Inlägg: 613
Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
Ort: Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Alx »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
om varken spotify eller AP funkar hos dig, så känns det som nåt har gått fel i uppdateringen. hur är det med 90 graders parkering?
Har inte testat parkeringen ännu, men den automatiska garagedörr-öppnares funkar.

Kan det vara något script som inte körts vid installationen? Nån som hört om fler med problem?
jag har samma problem Bild
Användarvisningsbild
mikl
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 29 sep 2014 23:34
Ort: Åhus

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av mikl »

Är det fler än jag som har fått högre typical range efter laddning?
Brukade ha 354km innan men efter uppdateringen i natt har jag 366 (Typical) vid 90% laddning
Beställd Model X Long Range
Såld Model X 90D 2016
Såld Model S 85D 2015
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 674
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Bengt »

Jag hade 373 i morse om jag minns rätt, tidigare har det varit runt 362.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8752
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Ny uppdatering med spotify!

Inlägg av Pontus »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
om varken spotify eller AP funkar hos dig, så känns det som nåt har gått fel i uppdateringen. hur är det med 90 graders parkering?
Har inte testat parkeringen ännu, men den automatiska garagedörr-öppnares funkar.

Kan det vara något script som inte körts vid installationen? Nån som hört om fler med problem?
Det kan ju vara så att eftersom Tesla valt att uppdateringarna inte ska ha samma funktioner på alla bilar så kanske dom med vita bilar inte får alla funktioner... Ingen idé att fråga Tesla eftersom dom inte får ge någon information till kunderna så jag bara spekulerar här.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar