Hejsan. Har bestämt mig för att gå över till EL, skall bestämt beställa en model 3 performance. Satt och pratade med några arbetskollegor om detta på jobbet häromdagen, då jag berätta att jag skulle beställa en helsvart 3 performance så sa dem till mig att ”du måste beställa den vita, för att hålla dig under 700k, för om värdet på bilen överskrider 700k så får du ingen miljöbonus på 70k” stämmer detta? Har googlat men blir inte klok på om det är ett beslut som blivit klart? Mvh
Hejsan. Har bestämt mig för att gå över till EL, skall bestämt beställa en model 3 performance. Satt och pratade med några arbetskollegor om detta på jobbet häromdagen, då jag berätta att jag skulle beställa en helsvart 3 performance så sa dem till mig att ”du måste beställa den vita, för att hålla dig under 700k, för om värdet på bilen överskrider 700k så får du ingen miljöbonus på 70k” stämmer detta? Har googlat men blir inte klok på om det är ett beslut som blivit klart? Mvh
Jag tror att beslutet blev uppskjutet så det ska bog gå bra även om du hamnar över 700k.
Önskar dig mycket nöje med bilen när du får den
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det beslutet är väl inte klubbat - däremot är väl miljöbonusen lägre om du tar ut en P som förmånsbil (vill minnas att jag fick 45k när övriga fick 60k).
Fråga på ämnet.
Vad jag förstår så sänks miljöbilspremien från 70tkr till 50tkr år 2023.
Så om man funderar på att uppgradera sin Model 3.
Dvs ta ut en ny och sälja den gamla ska man lägga beställningen lagom så att man får ut den slutet på 2022.
Jag tänker en vanlig M3 ska tilläggas (gamla SR+) så kommer definitivt inte gå över gränsen 700k där det inte blir ngn bonus alls enligt liggande förslag.
Tänker jag rätt?
Är det klubbat att det sänks från 70 till 50tkr årsskiftet 2023?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla: https://---
Eller så väntar man en månad till på modellår 2023 som troligvis blir värd 20` mer vs 2022
Bra poäng
Jag är övertygad om (precis som du) att modellår senare är värt mer än tidigare modellår.
Till skillnad från många andra som bestämt hävdar att ”Tesla har inga modellår, ingen bryr sig om modellår”
Med det sagt…så borde man ändå få modellår 2023 om man får ut bilen i december 2022 va?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla: https://---
Kutym i branschen verkar vara att om bilen är tillverkad efter halvårsskiftet så kan man ange nästa årsmodell.
Dock brukar VW koncernen och Volvo? redan leverera nästa årsmodell i april, vet ej om det är så längre.
Någon bokstav/siffra i VIN brukar ändras, tror dock inte Tesla brukar ändra VIN innan ca debember.
Så vet ej hur det skulle bli rättsligt om man annonserar en beg Tesla som är tillverkad efter halvårskiftet som nästa modellår fast VIN ej är ändrat.
Kutym i branschen verkar vara att om bilen är tillverkad efter halvårsskiftet så kan man ange nästa årsmodell.
Dock brukar VW koncernen och Volvo? redan leverera nästa årsmodell i april, vet ej om det är så längre.
Någon bokstav/siffra i VIN brukar ändras, tror dock inte Tesla brukar ändra VIN innan ca debember.
Så vet ej hur det skulle bli rättsligt om man annonserar en beg Tesla som är tillverkad efter halvårskiftet som nästa modellår fast VIN ej är ändrat.
Det framgår som sagt av VIN vilket modellår bilen har.
Min som levererades 10/12 2020 har modellår 2021, men den lär ju vara tillverkad i oktober eller så.
Dock är den en facelift, vilket är vad som räknas.