Köpa elbil till mamma?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare

Köpa elbil till mamma?

Inlägg av borgward »

Här är några underhållande videos om en nyfiken "late adopter" ... och hennes oväntade val av första elbil för att ersätta gamla Seaten...
Mitsubishi Outlander PHEV 2015
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023

Wokeswagen ID.5 GTX 2023
Dafro
elbilist

Re: Köpa elbil till mamma?

Inlägg av Dafro »

Den har sett, lite kul men att säga late adopters tycker jag ör fel, mer normal eller t.o.m. något tidig. Men det är min vy som blev elbilsägare för en vecka sedan och omger mig fortfarande främst av ice bilar.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Är bekant med ett äldre par (75+). De har varit enbilshushåll ett längre tag. Deras två tidigare bilar var gasdrivna kombibilar från VAG-koncernen (10+ år tillbaka i tiden). Så vitt jag vet är de nöjda med en av de första Model 3 AWD LR som levererades i Sverige.

De hade så klart hellre haft kombi- eller åtminstone halvkombilucka. Och dragkrok. Men inget av det var ju tillgängligt då. Men på grund av Man-Made Global Warming och YOLO så blev det en M3 i alla fall trots det...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

Fast det där är ju inte en late adopter. Men kul när äldre testar nya saker!
tommyd

Inlägg av tommyd »

borgward skrev:

Här är några underhållande videos om en nyfiken "late adopter" ... och hennes oväntade val av första elbil för att ersätta gamla Seaten...
Wow vilken rar mamma han har. Både intressant, gulligt och roligt att se hur hon resonerar kring vilken bil hon helst vill få från sin son. Ska bli intressant att höra vad hon tycker om bilen hon valde efter några månaders ägande.

Hmm. Videon är 5 mån gammal. Har de inte gjort nån ny video med samma mamma så man får höra vad hon tycker?

Jag hittade nästa video med hans mamma:

Nån som hittat fler?
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare

Inlägg av borgward »

Dafro skrev:
Den har sett, lite kul men att säga late adopters tycker jag ör fel, mer normal eller t.o.m. något tidig. Men det är min vy som blev elbilsägare för en vecka sedan och omger mig fortfarande främst av ice bilar.
Nä jag håller med - tanten är egentligen motsatsen - väldigt öppen för att tänka nytt.
Möjligtvis "later adopter" relativt några här på forumet ;)

Ser också fram mot videon när hon har kört nya bilen i några månader.
Senast redigerad av borgward, redigerad totalt 1 gånger.
Nissan Leaf 40kWh 2018

Wokeswagen ID.5 GTX 2023
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Lustigt det där med att hon var så bestämd med att hon ville ha en SUV/Crossover som många andra. Men sen visar det sig att hon bara vill se mer direkt framför bilen. Egentligen ville hon ha lägre instrumentpanel och huv och inte högre som på en SUV. Undrar om det är många som lever i den vanföreställningen?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
Lustigt det där med att hon var så bestämd med att hon ville ha en SUV/Crossover som många andra. Men sen visar det sig att hon bara vill se mer direkt framför bilen. Egentligen ville hon ha lägre instrumentpanel och huv och inte högre som på en SUV. Undrar om det är många som lever i den vanföreställningen?
Det tror jag säkert att det är faktiskt. :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare

Inlägg av borgward »

Nästa rafflande avsnitt med Matt's mamma

Mamma testar supercharger och autopilot.
Nissan Leaf 40kWh 2018

Wokeswagen ID.5 GTX 2023
Skriv svar