Ny uppdatering med spotify!
Moderator: Redaktion
Re: Ny uppdatering med spotify!
Uppdaterar nu vid Supercharger Upplands-Väsby...hopps det går bra. Första uppdateringen 

2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
hoben7 skrev:Hjälp!!!
Satte igång uppdateringen för ca 20 minuter sedan. Nu står det "Software Update Required" "Contact Tesla Service"
Har något gått fel? Det är min första uppdatering. Eller är det bara att vänta lite till?
Fick samma sak nu!!!!
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Väntar .....
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Tog ganska exakt 1h att uppdatera. Största förbättringen är spotify. Ser inget om att kunna styra värmen enligt schema.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Ja man fick ett tesla premium som bara kan användas i bilen. Jag valde mitt eget premiumkonto, under settings appar och media.Eliard skrev:Hur blev det med inloggning till Spotify? Fick man ett eget premium ,eller ?
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Min 70D (lev nov -15) började ladda ner 120MB över HTTP klockan 17:11:48 och var färdig 17:20:05. Någon gång då fick jag notifieringen i mobilen (tyvärr missade jag exakt när så vet inte hur lång fördröjningen är där). Flyttade bilen och startade uppgraderingen 18:30.
Fungerar nu!! Spotify är underbart 

2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
- selfish
- Teslaägare
Jag fick också felmeddelandet i lördags när jag uppdaterade. Contact Tesla Service. Jag pratade med dem då jag var orolig att något gått snett.
Ignorera felmeddelandet sa dem och det kan ta upp till två timmar att ladda ned samt installera denna uppdatering som är väldigt omfattande.
Grattis!
Ignorera felmeddelandet sa dem och det kan ta upp till två timmar att ladda ned samt installera denna uppdatering som är väldigt omfattande.
Grattis!
P3D | Shareholder
Uppdaterat, Spotify fungerar fin fint
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan man bara logga in på sitt eget spotifykonto om man vanligtvis loggar in via Facebook? Står att man måste logga in via Facebook. Jag har för mig att jag inte ha kopplat mitt Spotify via Facebook. Kunde inte logga in i bilen iaf.
Sen har det kommit ett konstigt "buzz"-ljud i förardörrens högtalare med jämna mellanrum när jag inte har på stereon. Vad är det för skit?
Perpendicular Parking blir till att testa imorgon
Sen har det kommit ett konstigt "buzz"-ljud i förardörrens högtalare med jämna mellanrum när jag inte har på stereon. Vad är det för skit?

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag hoppas att du inte höll en plats bland alla taxibilar medans du uppdaterade. Den stänger av laddning medans uppdateringen pågår.znak3 skrev:Uppdaterar nu vid Supercharger Upplands-Väsby...hopps det går bra. Första uppdateringen

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nja, du fick meddelande om att bilen hade laddat ner en uppdatering och att du nu kunde installera den.FAJ skrev:Fick info om att det finns uppdatering att ladda ner via appen
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det står att man ska ange användarnamn eller Facebook-konto.HelectriC skrev:Kan man bara logga in på sitt eget spotifykonto om man vanligtvis loggar in via Facebook? Står att man måste logga in via Facebook. Jag har för mig att jag inte ha kopplat mitt Spotify via Facebook. Kunde inte logga in i bilen iaf.

Jag har bara 3 playlists, men den som jag använder dagligen visas inte i bilen.
Nån annan som råkar ut för detta?
Formulerings-polisen?bylund skrev:Nja, du fick meddelande om att bilen hade laddat ner en uppdatering och att du nu kunde installera den.FAJ skrev:Fick info om att det finns uppdatering att ladda ner via appen

Ahh ok, var så exalterad att jag inte läste ordentligt, får testa igenMartinen skrev:Det står att man ska ange användarnamn eller Facebook-konto.HelectriC skrev:Kan man bara logga in på sitt eget spotifykonto om man vanligtvis loggar in via Facebook? Står att man måste logga in via Facebook. Jag har för mig att jag inte ha kopplat mitt Spotify via Facebook. Kunde inte logga in i bilen iaf.
Perpendicular Parking blir till att testa imorgon![]()

Model 3-24/Polestar 3-24
Har du inte skrivit ut och läst igenom hela nya manualen innan du installerade uppdateringen?HelectriC skrev:Ahh ok, var så exalterad att jag inte läste ordentligt, får testa igenMartinen skrev:Det står att man ska ange användarnamn eller Facebook-konto.HelectriC skrev:Kan man bara logga in på sitt eget spotifykonto om man vanligtvis loggar in via Facebook? Står att man måste logga in via Facebook. Jag har för mig att jag inte ha kopplat mitt Spotify via Facebook. Kunde inte logga in i bilen iaf.

Printern strejkade, tydligen för mycket bensin i förgasaren.Martinen skrev:Har du inte skrivit ut och läst igenom hela nya manualen innan du installerade uppdateringen?HelectriC skrev:Ahh ok, var så exalterad att jag inte läste ordentligt, får testa igenMartinen skrev:Det står att man ska ange användarnamn eller Facebook-konto.HelectriC skrev:Kan man bara logga in på sitt eget spotifykonto om man vanligtvis loggar in via Facebook? Står att man måste logga in via Facebook. Jag har för mig att jag inte ha kopplat mitt Spotify via Facebook. Kunde inte logga in i bilen iaf.
Model 3-24/Polestar 3-24
Ehhh.. utsäkta min fråga men.. måste man ha ett spotify konto själv? Följer det inte med ett "Tesla" konto?
Har precis fått uppdateringen klar, men håller på med nattning av barnen så det tar ett tag innan jag kan gå ut och kolla
Snabbare att fråga här ju!
Har precis fått uppdateringen klar, men håller på med nattning av barnen så det tar ett tag innan jag kan gå ut och kolla

Man måste inte ha Spotify-konto utan Spotify Premium finns i bilen.MSE skrev:Ehhh.. utsäkta min fråga men.. måste man ha ett spotify konto själv? Följer det inte med ett "Tesla" konto?
Har precis fått uppdateringen klar, men håller på med nattning av barnen så det tar ett tag innan jag kan gå ut och kollaSnabbare att fråga här ju!
Denna beskrivning tycker jag är den bästa:
Datordoktorn skrev:Efter att familjens spotifyknarkare (dvs mina barn) testat så påstår dem att det är ett premiumkonto, tydligen eftersom man kan välja musik helt fritt och hittills inte hört nån reklam.
När man startade Spotify i bilen första gången fick man godkänna nåt jag inte läste men uppfattade det som att man skapar ett konto som automatiskt knyts till bilen.
Enda skillnaden med att logga in med sitt eget konto är att man får sina egna spellistor.
Ungefär så sammanfattade barnen det hela, jag har noll koll och är bara glad att jag kan lyssna på hela album eller samma artist som jag vill.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jo fick nästan lite dåligt samvetebylund skrev:Jag hoppas att du inte höll en plats bland alla taxibilar medans du uppdaterade. Den stänger av laddning medans uppdateringen pågår.znak3 skrev:Uppdaterar nu vid Supercharger Upplands-Väsby...hopps det går bra. Första uppdateringen

2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Aha va bra. Tack.Svenssons skrev:Man måste inte ha Spotify-konto utan Spotify Premium finns i bilen.MSE skrev:Ehhh.. utsäkta min fråga men.. måste man ha ett spotify konto själv? Följer det inte med ett "Tesla" konto?
Har precis fått uppdateringen klar, men håller på med nattning av barnen så det tar ett tag innan jag kan gå ut och kollaSnabbare att fråga här ju!
Denna beskrivning tycker jag är den bästa:
Datordoktorn skrev:Efter att familjens spotifyknarkare (dvs mina barn) testat så påstår dem att det är ett premiumkonto, tydligen eftersom man kan välja musik helt fritt och hittills inte hört nån reklam.
När man startade Spotify i bilen första gången fick man godkänna nåt jag inte läste men uppfattade det som att man skapar ett konto som automatiskt knyts till bilen.
Enda skillnaden med att logga in med sitt eget konto är att man får sina egna spellistor.
Ungefär så sammanfattade barnen det hela, jag har noll koll och är bara glad att jag kan lyssna på hela album eller samma artist som jag vill.
Snart ska jag ut och kolla.
Somna nu min käre son!!!!!!
Gott så. Och första gången får man ju ändå spela nybörjarkortet om det skulle behövas.znak3 skrev:Jo fick nästan lite dåligt samvetebylund skrev:Jag hoppas att du inte höll en plats bland alla taxibilar medans du uppdaterade. Den stänger av laddning medans uppdateringen pågår.znak3 skrev:Uppdaterar nu vid Supercharger Upplands-Väsby...hopps det går bra. Första uppdateringenMen det var massor med platser lediga så ingen led av min klantighet