Tog leverans december på M3 LR. Någon mer som ibland får trycka 2 ggr på öppna-knappen för att få upp dörren hela vägen? Första trycket öppnar delvis. Andra trycket öppnar helt. Det är exakt samma beteende som i den här videon:
https://tinyurl.com/yckrr67j
Hos mig på förardörren. Händer dessvärre inte alltid. Service kunde inte ge någon fördiagnos utan en exakt tidpunkt, så det måste jag ha bättre koll på framöver, och alla dörrar och lister ser ut att vara inom Teslas specifikationer mätt med mobilens vattenpass.
Nyfiken om någon annan haft detta besvär?
Trycka öppna 2 ggr för att öppna dörren
Moderator: Redaktion
Re: Trycka öppna 2 ggr för att öppna dörren
Absolut massor av gånger. Särskilt för gäster i baksätet. Jag har avfärdat det till 100% av fallen som handhavandefel. Likadant i alla mina tre 3:or.stigjonas skrev:Tog leverans december på M3 LR. Någon mer som ibland får trycka 2 ggr på öppna-knappen för att få upp dörren hela vägen? Första trycket öppnar delvis. Andra trycket öppnar helt. Det är exakt samma beteende som i den här videon:
https://tinyurl.com/yckrr67j
Hos mig på förardörren. Händer dessvärre inte alltid. Service kunde inte ge någon fördiagnos utan en exakt tidpunkt, så det måste jag ha bättre koll på framöver, och alla dörrar och lister ser ut att vara inom Teslas specifikationer mätt med mobilens vattenpass.
Nyfiken om någon annan haft detta besvär?
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
I baksätet krävs det 2st tryck om bilen är låst, ett tryck om den är upplåst. Fram funkar det med ett långtryck så öppnas den även om låst. I våra model 3 2019.
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Baktill har jag inte provat, men förmodar det är funktionen "barnlås" som ägarhandboken skriver om. Det jag hittar om framdörren är att ett tryck "unlatches the door" men att t.ex. om du står på en vinkel så kan gravitationen hjälpa/stjälpa öppning av dörren och göra så du får trycka på knappen en gång till. Då jag upplevt det här i minusgrader och snö så kanske det byggts upp lite fruset slabb vid dörren som gör att den inte kommer loss utan en hjälpande hand. Får vänta och se om det försvunnit när det är plusgrader igen. Tack för alla svar!