Torkarbladets kondition precis där sensorn sitter har också stor betydelse. Upplever man att torkarautomationen plötsligt förändras till det sämre kan man prova att byta bladen.
Då kommer den ju att fungera ännu sämre om bladen torkar bättre? Jag vill ju att den ska torka när sikten är dålig... Det är ju en sak om den torkar som en galning och det inte behövs, men så är ju inte fallet.
Så blir det ju. Problemet jag menade var när automatiska torkare torkar för mycket. Det är ju det vanligaste problemet jag upplevt på bilar med den här funktionen genom åren. Men nu förstår jag att teslas problem är tvärt om. Märkligt.
ibland när jag ska köra iväg (med blöt vindruta) så brukar den torka som ett psyko (jag vet, inte ett PK uttryck), du vet max torkning men det är redan torrt efter de 10 första torkningarna för det regnar inte? Då brukar jag tänka att jag ska stänga av det så inte grannarna tror att jag att jag slängt i max torkning av misstag
När min torkarautomatik går på max brukar rutan vara torr, gärna när jag kör in i ett parkeringshus där det definitivt inte regnar.
min går på max då jag backar. Verkar vara ett olösligt problem då det varit så sedan jun 2019.
Jag tror i en framtida uppdatering kommer tesla ta bort den funktionen så vi inte har auto läge längre de gör det med ursäkten att det går inte få bra signaler från endast kameran. Samma ursäkt de sa om radarn.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
nu finns en 2021.44.30 på TeslaFi. Får se vad den innehåller ... Endast en installation än så länge.
kan hoppas värmepumpsrelaterad rättning, verkar ju vara många som haft problem med den nu i kylan.
BMW i3 60Ah REX. Såld Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
nu finns en 2021.44.30 på TeslaFi. Får se vad den innehåller ... Endast en installation än så länge.
kan hoppas värmepumpsrelaterad rättning, verkar ju vara många som haft problem med den nu i kylan.
Är samma release note som 25.2 enligt bilder på Twitter som jag såg.
Det ska det vara. Fick detta SMS från Tesla för nån vecka sen (sorry om det är en repost):
Tesla-uppdatering: Du kanske har upplevt ojämn värme i din Model Y under kalla väderförhållanden. Du kan inom kort uppdatera din bils programvara till version 2021.44.30 för förbättrad funktionalitet under vintern. För bästa upplevelse med värmen, använd klimatsystemet på fullt Auto-mode, knappen för AUTO blir blå när du har valt rätt. Svara STOP om du inte längre vill ta emot SMS.
Senast redigerad av PapaM, redigerad totalt 1 gånger.
min går på max då jag backar. Verkar vara ett olösligt problem då det varit så sedan jun 2019.
När du backar trycks ju vatten på taket framåt av kraften vatten du kanske inte alls ser innan den träffar kamera området
Titta uppåt nästa gång det händer så ser du kanske vatten komma från taket
Jag har råkat ut för samma sak, redan när man lägger i backläget hyfsat ren och torr bil men med lite vägstänk på vindrutan men med god sikt, la i backen och torkaren gick en gång eller två och skrattade ut det lilla som var över hela rutan.
Också märkt nu i senaste versionen att album art åter är borta vid uppspelning via blåtand från telefonen, det som äntligen fungerade:(
Efter uppdateringen av vår MY ser vi numera bara en tredjedel av bilfiguren på vänstra sidan av skärmen, resten är ”bakom” menyn på högra sidan verkar det som. Har försökt att hitta någon inställning för att ändra vyn utan resultat. Även i parkerat läge syns bara fronten av bilenfiguren. Allt annat i uppdateringen verkar fungera som det ska. Är det någon som vet hur man ändrar detta?
Efter uppdateringen av vår MY ser vi numera bara en tredjedel av bilfiguren på vänstra sidan av skärmen, resten är ”bakom” menyn på högra sidan verkar det som. Har försökt att hitta någon inställning för att ändra vyn utan resultat. Även i parkerat läge syns bara fronten av bilenfiguren. Allt annat i uppdateringen verkar fungera som det ska. Är det någon som vet hur man ändrar detta?
Har det alltid varit så (utan att jag märkt det) att återcirkulering automatiskt slagits på om man höjt fläkthastigheten till över 8 eller har den idiotiska funktionen införts nu? Visst, värmen (eller AC:n om det blir samma sak när det är varmt) kommer kräva mer effekt men det vill jag få välja själv!
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Sådär ja nu har jag en ny programvaruuppdatering att hämta enligt appen, men frun har bilen så jag får vänta nån timme med att installera den. Hoppas det tar bort värmeproblemet. Har igår tappat all elektronisk körhjälp (styrservo, antispinn, etc..) kanske det också kommer tillbaka nu. Hoppas
Det borde finnas en funktion för att gå tillbaka till förra installerade versionen, istället för att vänta och hoppas på att det är fixat i kommande version.
Tesla-uppdatering: Du kanske har upplevt ojämn värme i din Model Y under kalla väderförhållanden. Du kan inom kort uppdatera din bils programvara till version 2021.44.30 för förbättrad funktionalitet under vintern. För bästa upplevelse med värmen, använd klimatsystemet på fullt Auto-mode, knappen för AUTO blir blå när du har valt rätt. Svara STOP om du inte längre vill ta emot SMS.
Sådär ja nu har jag en ny programvaruuppdatering att hämta enligt appen, men frun har bilen så jag får vänta nån timme med att installera den. Hoppas det tar bort värmeproblemet. Har igår tappat all elektronisk körhjälp (styrservo, antispinn, etc..) kanske det också kommer tillbaka nu. Hoppas
Antispinn o servo?
Fy fan livsfarligt detta alltså ! Herregud
Antispinn o servo?
Yes, Antispinn, servo, ABS, bromsregenerering, farthållare, fillhållningsassistans och något mer tror jag. Men allt fungerade tydligen imorse när frun for iväg innan jag hann uppdatera. Kanske tesla löste det på distans? (Testade igår att starta om skärmen, stänga av bilen i 10 minuter, ändra hjulkonfigurationen, ja alla knep jag kunde googla mig till, allt utan framgång. Körde till och med in bilen i ett varmt p-hus där den fick stå i 2-3h och tina upp ordentligt)
Antispinn o servo?
Yes, Antispinn, servo, ABS, bromsregenerering, farthållare, fillhållningsassistans och något mer tror jag. Men allt fungerade tydligen imorse när frun for iväg innan jag hann uppdatera. Kanske tesla löste det på distans? (Testade igår att starta om skärmen, stänga av bilen i 10 minuter, ändra hjulkonfigurationen, ja alla knep jag kunde googla mig till, allt utan framgång. Körde till och med in bilen i ett varmt p-hus där den fick stå i 2-3h och tina upp ordentligt)
Antispinn o servo?
Helt jävla otroligt, snacka om trafikfara
Mjo, men det började inte mitt under färd utan när bilen startades. Flera varningssignaler och varningar i skärmen, så det gick inte att missa att allt var av innan man körde iväg.
2021.44.30 dök upp nu och installeras.
Har dock inte upplevt några värmeproblem. Har dock bara ägt bilen i 6 dagar o kört 50 mil.
Installerar .30 nu också. Spännande!
Kommer ju sakna .25 som var rätt version för juldagen och hela julen, men kanske passande att lämna den nu när vi snart har tjugondag Knut i antågande!
Har dock inte upplevt några värmeproblem. Har dock bara ägt bilen i 6 dagar o kört 50 mil.
Kommer ju sakna .25 som var rätt version för juldagen och hela julen, men kanske passande att lämna den nu när vi snart har tjugondag Knut i antågande!
Märkte ingen skillnad med 2021.44.30, är nog mest buggfix misstänker jag?
Märkte ingen skillnad med 2021.44.30, är nog mest buggfix misstänker jag?
Läste någonstans att den ska lösa en bugg med att några spjäll inte stängde vid kallt väder, vilket resulterade i ganska kall kupé, vilket jag upplevt ett par gånger, dock också innan 2021.44.25.