Funderar på om jag skall beställa 19 tums Gemini eller 20 tums Induction ...Induction är snyggast men dyra...om däcken är sämre så kanske det kan vara en bra förhandlings detalj mot frun...

Är det någon som har fått sin Y och har koll ?
//morgan
Moderator: Redaktion
Funderade länge över just det där själv. La först en beställning med Gemini fälgarna men ångrade mig efter att ha sett en MY med dessa i verkligheten.eramocu skrev:Har försökt ta reda på vilka sommardäck (märke o modell) som kommer monterade på Tesla Y när dom kommer till Sverige...men hittar ingen tidigare tråd.
Funderar på om jag skall beställa 19 tums Gemini eller 20 tums Induction ...Induction är snyggast men dyra...om däcken är sämre så kanske det kan vara en bra förhandlings detalj mot frun...
//morgan
Vi är också på gång att beställa en MY och jag föreslog för frun (i syfte att få igenom ett köp) att vi skulle nöja oss med 19", dels för att spara lite pengar men även för förbättrad räckvidd och inte lika stötig gång. När hon tittade på de båda alternativen så konstaterade hon krasst att ska vi lägga så här mycket pengar så ska vi ha de snyggaste fälgarna (= Induction). Min fru har aldrig någonsin haft åsikter om fälgar förut. Jag har inte försökt övertala henne i den här fråganil_concorde skrev:Funderade länge över just det där själv. La först en beställning med Gemini fälgarna men ångrade mig efter att ha sett en MY med dessa i verkligheten.eramocu skrev:Har försökt ta reda på vilka sommardäck (märke o modell) som kommer monterade på Tesla Y när dom kommer till Sverige...men hittar ingen tidigare tråd.
//morgan
Håller med om att Induction är svinigt dyra men jag kunde inte med och beställa bilen med de fula Gemini fälgarna… även utan kapslarna så tycker jag de är fula.
Är heller inte intresserad av tredjeparts fälgar, för min del ska det vara original.
Hahaha, så lustigt för min fru sa exakt samma sak! Och visst är det så, håller med fullt ut!The Gentleman skrev:Vi är också på gång att beställa en MY och jag föreslog för frun (i syfte att få igenom ett köp) att vi skulle nöja oss med 19", dels för att spara lite pengar men även för förbättrad räckvidd och inte lika stötig gång. När hon tittade på de båda alternativen så konstaterade hon krasst att ska vi lägga så här mycket pengar så ska vi ha de snyggaste fälgarna (= Induction). Min fru har aldrig någonsin haft åsikter om fälgar förut. Jag har inte försökt övertala henne i den här fråganil_concorde skrev:Funderade länge över just det där själv. La först en beställning med Gemini fälgarna men ångrade mig efter att ha sett en MY med dessa i verkligheten.eramocu skrev:Har försökt ta reda på vilka sommardäck (märke o modell) som kommer monterade på Tesla Y när dom kommer till Sverige...men hittar ingen tidigare tråd.
//morgan
Håller med om att Induction är svinigt dyra men jag kunde inte med och beställa bilen med de fula Gemini fälgarna… även utan kapslarna så tycker jag de är fula.
Är heller inte intresserad av tredjeparts fälgar, för min del ska det vara original.
Den vita klädseln är vi överens om att den inte är något för oss, med två inte helt renliga barnil_concorde skrev:Hahaha, så lustigt för min fru sa exakt samma sak! Och visst är det så, håller med fullt ut!The Gentleman skrev:Vi är också på gång att beställa en MY och jag föreslog för frun (i syfte att få igenom ett köp) att vi skulle nöja oss med 19", dels för att spara lite pengar men även för förbättrad räckvidd och inte lika stötig gång. När hon tittade på de båda alternativen så konstaterade hon krasst att ska vi lägga så här mycket pengar så ska vi ha de snyggaste fälgarna (= Induction). Min fru har aldrig någonsin haft åsikter om fälgar förut. Jag har inte försökt övertala henne i den här fråganil_concorde skrev:Funderade länge över just det där själv. La först en beställning med Gemini fälgarna men ångrade mig efter att ha sett en MY med dessa i verkligheten.eramocu skrev:Har försökt ta reda på vilka sommardäck (märke o modell) som kommer monterade på Tesla Y när dom kommer till Sverige...men hittar ingen tidigare tråd.
//morgan
Däremot fick jag inte igenom vit interiör hos fruganhon total vägrar.. så det blir en vit bil med svart inredning och Induction fälgar