Konstant parkeringsbelysning?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare

Konstant parkeringsbelysning?

Inlägg av Olten »

Hur bibehåller jag parkeringsbelysningen på tills jag själv slår av den igen OCH låser bilen? Nu släcker den själv efter låsning. Om jag ev lämnar värmen i läge "på" så kanske det fungerar men har inte hunnit prova det.
Bolder

Re: Konstant parkeringsbelysning?

Inlägg av Bolder »

Testa kliva ur bilen, luta sen in för att slå på parkeringsljuset och därefter stänga och låsa bilen. Funkar på S. Behöver inte ha värmen på.
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare

Inlägg av Olten »

Bolder skrev:
Testa kliva ur bilen, luta sen in för att slå på parkeringsljuset och därefter stänga och låsa bilen. Funkar på S. Behöver inte ha värmen på.
Tack, ska prova. Värmeknepet fungerade ändå inte.
Användarvisningsbild
Skyltspurtaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/thomas36594

Inlägg av Skyltspurtaren »

Det där funkar fint i min 3:a - det räcker faktiskt att lyfta på rumpan bara och slå på parkeringsljuset. Sedan kan du sätta dig ner igen eller gå ut ur bilen utan att det återgår till Auto-läget och därmed stängs av.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Om man inte lyckas få i handbromsen så att bilen stänger av sig så släckningen ljuset. 8h är mitt rekord under en arbetesdag. Gissa hur många gånger folk hördes sig och var oroligast batteriet skulle ta slut… jösses!
Användarvisningsbild
amolin
Teslaägare

Inlägg av amolin »

LarsL skrev:
Om man inte lyckas få i handbromsen så att bilen stänger av sig så släckningen ljuset. 8h är mitt rekord under en arbetesdag. Gissa hur många gånger folk hördes sig och var oroligast batteriet skulle ta slut… jösses!
Blev nyfiken! 8h?! Har du en parkering efter en väg och i mörker eller varför parkeringsljus? :)
Mini Cooper Austin -76 -> BMW 320 -03 -> Volkswagen Golf GTI -10 -> Mercedes CLA AMG -18 -> Audi A5 Coupe -20 - > Slutet på ICE & övergång till
Model 3 -21
.
Skriv svar