Hur långt vågar man köra
Moderator: Redaktion
- Dan Persson
- Teslaägare
Hur långt vågar man köra
Svaret är enkelt - fem mils radie.
Det kostar en tusenlapp säger något pucko för att installera ett 16 amp. uttag- alla verkar ljuga- det kostar minst fem.
Installera ett mini charger- löjligt då måste Göteborgs energi bytta servis. och även om du får in 65 amp. så håller inte ledningarna.
Du måste bo i närheten av Ringhals.
Elon är vår tids största Muhammed = det är en grym grej, men man har gjort det till en bluff-alla tror på det.
Jag förstår inte varför alla tror på skiten- Elbilen är grym- men man har gjort det till en bluff och ingen vågar eller kan säga hur det egentligen är - precis som vanligt alla är- en Åsa Romson.
" Jag åker till STHLM och stannar två gånger, nästa säger att jag åker utan att stanna, den tredje vad f-n skall du göra i STHM. den fjärde håller käften.
Det kostar en tusenlapp säger något pucko för att installera ett 16 amp. uttag- alla verkar ljuga- det kostar minst fem.
Installera ett mini charger- löjligt då måste Göteborgs energi bytta servis. och även om du får in 65 amp. så håller inte ledningarna.
Elon är vår tids största Muhammed = det är en grym grej, men man har gjort det till en bluff-alla tror på det.
Jag förstår inte varför alla tror på skiten- Elbilen är grym- men man har gjort det till en bluff och ingen vågar eller kan säga hur det egentligen är - precis som vanligt alla är- en Åsa Romson.
" Jag åker till STHLM och stannar två gånger, nästa säger att jag åker utan att stanna, den tredje vad f-n skall du göra i STHM. den fjärde håller käften.
Re: Hur långt vågar man köra
Är du igång nu igen? Det blir väl en helgrysare denna tråd också. Snart kommer massorna och angriper, håll i hatten!Dan Persson skrev:Svaret är enkelt - fem mils radie.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Att säga hur mycket det kostar att installera ett 16A uttag ,är som att fråga hur långt ett snöre är ..så vad menar du ?
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Får man fråga på vilket sätt Elon Musk inte är en stor entreprenör, är det att han är en av grundarna till det lilla betalsystemet som du kanske inte har hörts talas om, Paypal?Dan Persson skrev:Elon är vår tids största Muhammed = det är en grym grej, men man har gjort det till en bluff-alla tror på det.
Är det att han skickar upp raketer åt både NASA och snart även USAs militär då han nästan har konkurrerat ut Boing som har hållet på med raketer i årtionden?
Han måste vara extremt skicklig om han först lyckas lura flera miljoner och inte miljarder att använda Paypal som betalsystem, sen lura flera företag, NASA och USAs militär till att använda SpaceX istället för Boing och sen lura miljoner på att elbilar fungerar genom Tesla som förra året antagligen blev årets mest köpta elbil. Och du är tydligen en av få som ser igenom hans stora bluff.
Nu körde jag 20 mil på 65% så kan inte du bara stänga av o koppla ner. Det enda du skapar här är irritation!!Dan Persson skrev:Svaret är enkelt - fem mils radie.
det är det som är hans mål!bullen skrev:Nu körde jag 20 mil på 65% så kan inte du bara stänga av o koppla ner. Det enda du skapar här är irritation!!Dan Persson skrev:Svaret är enkelt - fem mils radie....
"How many miles can a man walk on?"
"How many times must the cannon balls fly?"
Just hummin' ...
Just hummin' ...

The answer is blowing in the windLessmog skrev:"How many miles can a man walk on?"
Just hummin' ...

Mus rev inuits öra, sa röst i universumfar1far2 skrev:Att någon näns, orkar, tyar svara!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Det kan inte vara lätt att vara bensinstationsbyggare i dessa tider. Antalet stationer har minskat sedan år 2000 även ifall det har varit stiltje de sista 5 åren. Med den utveckling som vi nu har där antagligen etanol kommer försvinna helt förutom som inblandning i bensin och el kommer att ta över allt mer kommer de som bygger bensinstationer få det svårare. Pension kan visserligen rädda en del när fossilerna går ner.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vad är det att "tro på"? Även om du bestämt dig för att det är omöjligt att åka mer än fem kilometer med bilen, så har alla andra teslaägare lyckats med det, varför "tro" har väldigt lite att göra med detta. Finns förmodligen en rad saker som är omöjliga att tro på i din värld, t.ex att låta bli att trolla på Internet, men det finns massor av människor som inte trollar på internet dagligdags, varför även trollande inte handlar om "tro", utan om konstaterade fakta.Dan Persson skrev:Svaret är enkelt - fem mils radie.
Lycka till med ditt fortsatta ägande!
Hahaha Dan. Du snackar så mycket skit. Du säger emot dig själv. Du snackar om att man behöver 65A vilket är helt fel. Går det ens att få i en villa, om det nu är så du bor? Du stavar helt fel. Nej helt oseriös låter du.
Antingen trollar du bara. Du utger dig från att vara "Dan Persson" men egentligen är du varken han eller är någon tesla utan allt du vill är bara att få oss irriterade.
Eller så är du rent utsagt korkad och bipolär. För vi har skrivit enormt mycket bra som du har tackat för info gällande och har velat förstå och sen kommer du med mer smörja.
Om du skulle klaga på dålig laddlucka, att p85d inte har så många hästkrafter som tesla påstår, att de aldrig någonsin håller tidsschema och att mycket av det Elon säger verkar vara timma ord, att panoramataket läcker och strålar kallt, att laddning både hemma och på sc och regen och effektuttag ur bilen funkar dåligt innan batteriet är varmt, kondens i bakljusen, osv osv då skulle vi hålla med dig. Det är mycket som kan förbättras och kanske komma med lite tips och trix men det du säger nu är bara skit. Rent skit. Vadå 5 mil. Radie på 5 mil klarar morfars permobil!
Här är en som åker över 70mil på en laddning
Det beror helt på hur fort man kör och vilket väder det är ute.
Antingen trollar du bara. Du utger dig från att vara "Dan Persson" men egentligen är du varken han eller är någon tesla utan allt du vill är bara att få oss irriterade.
Eller så är du rent utsagt korkad och bipolär. För vi har skrivit enormt mycket bra som du har tackat för info gällande och har velat förstå och sen kommer du med mer smörja.
Om du skulle klaga på dålig laddlucka, att p85d inte har så många hästkrafter som tesla påstår, att de aldrig någonsin håller tidsschema och att mycket av det Elon säger verkar vara timma ord, att panoramataket läcker och strålar kallt, att laddning både hemma och på sc och regen och effektuttag ur bilen funkar dåligt innan batteriet är varmt, kondens i bakljusen, osv osv då skulle vi hålla med dig. Det är mycket som kan förbättras och kanske komma med lite tips och trix men det du säger nu är bara skit. Rent skit. Vadå 5 mil. Radie på 5 mil klarar morfars permobil!
Här är en som åker över 70mil på en laddning
Det beror helt på hur fort man kör och vilket väder det är ute.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Med tanke på språknivån i forumet talar det ju dock för snarare än emot honomapkungen skrev:Du stavar helt fel

Driver sajten Car.info
Gillar man inte Dans inlägg och belägger honom/henne med epitetet Troll = låt bli och svara.
Jo Dan är en riktig person och han köpte i mitten av December en Tesla P85 (den gamla bakhjulsdrivna performancemodellen utan autopilot eller de nya sensorerna). Han har köpt den begagnad från en vanlig bilaffär och har alltså inte haft någon kontakt med Tesla direkt. De eventuella löften och utfästelser han tycker sig ha fått, kommer från den hästhandlaren där han köpte sin bil. Det är en viktig pusselbit att Dan i stort sett är den ende av oss som köpt sin Tesla av precis den typ av handlare som Tesla Motors inte vill ha som återförsäljare, och som är hela anledningen till att de som enda biltillverkare i världen byggt sin egna försäljningsorganisation.apkungen skrev:Antingen trollar du bara. Du utger dig från att vara "Dan Persson" men egentligen är du varken han eller är någon tesla utan allt du vill är bara att få oss irriterade.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Det vore faktiskt riktigt kul att se om Dan kan spela in en video där han bevisar att han lyckas få till 5 mils räckvidd. 

P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
Sponsra min Roadster2! http://---
Nja, ställer man sig i den situationen som Herr X gjorde i en annan tråd och inte ringer efter bärgare så lär man inte komma 5 km ens. Alltså dra på sommardäck och backa ner på en garage uppfart med blank is.AnteF skrev:Det vore faktiskt riktigt kul att se om Dan kan spela in en video där han bevisar att han lyckas få till 5 mils räckvidd.