Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Har idag varit och hämtat min LR i Malmö, kroken får jag vänta på precis som alla andra.
Allt gick smidigt och bilen såg bra ut, laddad till 45%.
Min helhetsupplevelse är helt klart godkänd.
Och vilken underbar bil !!!
Allt gick smidigt och bilen såg bra ut, laddad till 45%.
Min helhetsupplevelse är helt klart godkänd.
Och vilken underbar bil !!!
-
Är det någon som vet hur länge det dröjer innan kroken dyker upp?
Är det bara själva kroken som saknas? Allt annat monterat?
2021 model 3 long range
Umeå
Umeå
alidhojd skrev:Är det någon som vet hur länge det dröjer innan kroken dyker upp?
Kära kund,
Vi vill uppmärksamma dig som beställt en Model 3 med dragkrok att den kan komma att saknas vid leverans. Det här på grund av en pågående inspektion på själva dragkroken som utförs av vår service-avdelning.
Så skriver dem. Dem säger ej hur lång tid det kan ta som vanligt..
//
Alx
Alx
Till mig ringde de och sa att kroken skulle skickas hem. Jag lade vid samtalet ingen stor vikt vid exakt tidpunkt, men jag är rätt säker på att han sade i januari(?). Men nu blir man ju orolig att det kommer dra ut på tiden mer. Men det var nog 14 dagar sen det samtalet.
Hämtade en vit/svart LR i Umeå i måndags. Fick den laddad till 75% inför hemresan norrut och i övrigt kändes det mesta helt ok.
Hämtade en vit/svart LR i Umeå i måndags. Fick den laddad till 75% inför hemresan norrut och i övrigt kändes det mesta helt ok.
Ni som hämtat i Malmö, hur var upplevelsen? Upphämtning utomhus gissar jag? Hur lång tid tog besöket och skriver man papper efter att man fått titta på bilen?
Hämtar den 23.e, fick SMS idag om kroken som kan saknas. Skulle komma i Q1 sa Malmö till mig via mail. Rör sig om återkallelse och nyrevision sa de i samma mail.
Hämtar den 23.e, fick SMS idag om kroken som kan saknas. Skulle komma i Q1 sa Malmö till mig via mail. Rör sig om återkallelse och nyrevision sa de i samma mail.
Tesla M3 2021 LR. Beställd 3 sept. Tilldelad VIN 16 nov. SMS leverans 15 dec. Upphämtning 23 dec.
- sunq
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter612963
Någon som vet hur man lättast kommer i kontakt med Trosta för att be om mer laddning i bilen.
Ställde till det lite i mina planer när det blev flyttat från tisdag till onsdag eftermiddag.
Ska åka upp till stugan över jul och hade tänkt åka onsdag förmiddag och på så sätt laddat fullt hemma över natten.
Men nu kommer jag att få bilen 14:40 och sen åka och lämna sommardäcken hos en polare (så man slipper åka genom hela stan då jag bor på södra sidan) och sen åka uppåt direkt.
För att undvika att behöva stanna på ett långt laddstopp direkt så hade det varit praktiskt om den var laddad till 90% eller liknande när man hämtade ut den.
Fick ett telefonnummer av en polare som han sa var till en kontakt på Tesla Trosta, men kommer bara till standardsupportnummret som för övrigt är värdelöst, har aldrig kommit fram till varken säljavdelningen eller supporten där..
Så frågan är egentligen, går det att komma i kontakt med Trosta och be dom ladda mer?
Ställde till det lite i mina planer när det blev flyttat från tisdag till onsdag eftermiddag.
Ska åka upp till stugan över jul och hade tänkt åka onsdag förmiddag och på så sätt laddat fullt hemma över natten.
Men nu kommer jag att få bilen 14:40 och sen åka och lämna sommardäcken hos en polare (så man slipper åka genom hela stan då jag bor på södra sidan) och sen åka uppåt direkt.
För att undvika att behöva stanna på ett långt laddstopp direkt så hade det varit praktiskt om den var laddad till 90% eller liknande när man hämtade ut den.
Fick ett telefonnummer av en polare som han sa var till en kontakt på Tesla Trosta, men kommer bara till standardsupportnummret som för övrigt är värdelöst, har aldrig kommit fram till varken säljavdelningen eller supporten där..
Så frågan är egentligen, går det att komma i kontakt med Trosta och be dom ladda mer?

Undrar detsamma har en resa på omkring 25mil hem. Chattade med tesla och fick till svar att de försöker ladda så mycket som möjligt inför leverans så minst 30%. Fick inget svar alls på om de kunde ladda extra.sunq skrev:Någon som vet hur man lättast kommer i kontakt med Trosta för att be om mer laddning i bilen.

Hej,
Har beställt en M3 LR svart/svart.
Har beställt en M3 LR svart/svart.
Senast redigerad av Erba, redigerad totalt 1 gånger.
Beställde samma konfig ungefär i samma veva, leverans feb-mars (Stockholm).Erba skrev:Hej,
Har beställt en M3 LR svart/svart. Detta gjordes 16 oktober men i appen är det fortfarande endast prel lev december. Vår kontakt på tesla Gbg svarar endast att dom inte vet om/när bilen kommer, ”du får ett sms”. Oftast krävs det 2-3 mail innan någon svarar. Dom är väldigt trötta o ohjälpsamma dom 2 vi har haft kontakt med. Aldrig varit med om någon liknande när vi beställt av Volvo och BMW samt Kia. Dom har stenkoll och är ytterst hjälpsamma. En mycket märklig affär med tesla. Kan man helt utesluta dec?!
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
Vi hade ”åtminstone före jul” som första prognos, sedan blev det första december, och nu senast feb-mars.Erba skrev:Har du haft någon annan prel leverans än feb-mars? Vi har sedan dag 1 haft december. Kan inte förstå att man inte kan veta redan nu om den kommer eller ej. Många andra som beställt efteråt har ju fått bilen redan.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
-
Beställt exakt samma konfiguration själv fast knappt två veckor senare. December anges fortfarande som preliminär leveransmånad. Men redan i slutet av november flaggade Tesla för att leveransen troligen skulle glida till feb-mars (när jag frågade dem) då säljaren såg att jag ännu inte hade fått något VIN vid denna tidpunkt.Erba skrev:Hej,
Har beställt en M3 LR svart/svart. Detta gjordes 16 oktober men i appen är det fortfarande endast prel lev december. Vår kontakt på tesla Gbg svarar endast att dom inte vet om/när bilen kommer, ”du får ett sms”. Oftast krävs det 2-3 mail innan någon svarar. Dom är väldigt trötta o ohjälpsamma dom 2 vi har haft kontakt med. Aldrig varit med om någon liknande när vi beställt av Volvo och BMW samt Kia. Dom har stenkoll och är ytterst hjälpsamma. En mycket märklig affär med tesla. Kan man helt utesluta dec?!
Aldrig haft någon info i appen, enbart muntligen.Erba skrev:Tråkigt att höra! Har tiden ändrats i appen för dig (holden)?
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Jag vet inte om jag ska prata om alla detaljer men i allmänhet är den säljaren jag har haft med att göra ganska okunnig.Rasmussen skrev:Vad har hänt, mer specifikt?np519 skrev:Jag kommer INTE, inom snar framtid, (för att inte säga aldrig) att köpa en Tesla av Tesla Norrköping iaf. De har strulat massor och blir det inte ett fint avslut så kommer jag att hålla det jag säger.
Skulle någon annan tillverkare bete sig så arrogant mot en kund skulle det inte fungera länge.
Det dröjer länge innan jag man får svar och de tar sig friheter att flytta leveranser hur de vill. Om man flyttar om i kalendern som en galning och lyckas frigöra en eftermiddag för att hämta bilen så kommer det ett sms med en ny tidpunkt. Jag vet inte om man skulle säga…tyvärr jag kan inte just då vi tar det efter nyår. Ja då skulle man bli utan bil…för de måste leverera före nyår.
Så okunniga och arroganta skulle inte bmw eller audi vara. Ingen normal bilfirma skulle vara sådana.
Det finns många detaljer men blir bara upprörd.
Det slutade med att jag inte vill ha med säljaren att göra mer.
Jag hopps att allt går smidigt när jag hämtar bilen.
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Har samma känsla, va super trevliga innan vi beställde. Fick låna hem bil över helgen om vi ville och alla frågor besvarades och allt va frid o fröjd. Efter beställning sluta han att svara men till slut fick jag en annan kontaktperson men han svarar på varannan fråga. Är det i Gbg du beställt oxå?
Norrköping!
Först var jag intresserad av en bagagnad men dörrpassni g och skarvar var inte bra. Det var dock nybilsgaranti enligt säljaren. Men dessa saker skulle Tesla inte fixa på garantin. Men, sade jag, om bilen är ny och har nybilsgaranti då fixar Tesla det på nybilsgarantin. Ok då måste det vara skillnad på garantierna, tänker jag. Och ställer då den frågan. Och undrar också om det är något mer som inte ingår.
Killen svarar att tesla kommer inte fixa det på garantin. Men…. Så höll vi på några gånger tills jag sade att vår kommunikation inte verkar komma längre utan jag bad att få prata med någon som kan förklara på annat sätt än samma konstiga sätt fyra gånger. Men jag kom ingenvart och jag köpte inte bilen.
Sedan fick jag samma kille när jag beställde den nya. Nu vill jag inte längre ha med honom att göra. Konstigheter och fel har bara fortsatt. Jag begärde kalkyl av tre personer. Två räknar ut samma pris och han 700kr/mån dyrare. Nu fick jag slutfaktura och de två hade rätt. Nästa…nästa…nästa…sen svarar inte i telefon. Inte på sms och inte på mail på flera daga. Ringer på tel nr till Norrköpings försäljning och kommer inte fram under flera timmar. Detta köp skulle vara trevligt och glädjande.
Det är det inte längre och jag ser INTE fram emot hämtningen.
Saknas bara att bilhelvetet är ett måndagsex.
Verkar som att jag har fått gamla motorerna också!
Först var jag intresserad av en bagagnad men dörrpassni g och skarvar var inte bra. Det var dock nybilsgaranti enligt säljaren. Men dessa saker skulle Tesla inte fixa på garantin. Men, sade jag, om bilen är ny och har nybilsgaranti då fixar Tesla det på nybilsgarantin. Ok då måste det vara skillnad på garantierna, tänker jag. Och ställer då den frågan. Och undrar också om det är något mer som inte ingår.
Killen svarar att tesla kommer inte fixa det på garantin. Men…. Så höll vi på några gånger tills jag sade att vår kommunikation inte verkar komma längre utan jag bad att få prata med någon som kan förklara på annat sätt än samma konstiga sätt fyra gånger. Men jag kom ingenvart och jag köpte inte bilen.
Sedan fick jag samma kille när jag beställde den nya. Nu vill jag inte längre ha med honom att göra. Konstigheter och fel har bara fortsatt. Jag begärde kalkyl av tre personer. Två räknar ut samma pris och han 700kr/mån dyrare. Nu fick jag slutfaktura och de två hade rätt. Nästa…nästa…nästa…sen svarar inte i telefon. Inte på sms och inte på mail på flera daga. Ringer på tel nr till Norrköpings försäljning och kommer inte fram under flera timmar. Detta köp skulle vara trevligt och glädjande.
Det är det inte längre och jag ser INTE fram emot hämtningen.
Saknas bara att bilhelvetet är ett måndagsex.
Verkar som att jag har fått gamla motorerna också!
Senast redigerad av np519, redigerad totalt 1 gånger.
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Jag beställde via hemsidan som brukligt men dagen efter så kontaktade personal från Tesla mig och informerade att specifikationen på min model 3 jag önskade skulle dröja till februari och eftersom jag inte var kunde vänta till dess så ändrade jag till en som skulle vara tillgänglig tidigare. Jag hittade dessutom bilen för en månad sedan med min ursprungliga specifikation bland tillgängliga lagerbilar och det var inga problem att byta. Min erfarenhet av bemötandet är enkom positiv då personen jag har varit i kontakt med alltid har återkopplat och varit mkt hjälpsam. Det är tydligt att våra erfarenheter skiljer sig.
Tesla M3P 2021 - Midnight Silver - Svart Interiör.
Japp, en av dem är bra. Jag vill också ha med honom att göra.
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Om man får spekulera lite så är LR svart/svart en väldigt efterfrågad konfig och när tillgången inte möter efterfrågan måste någon form av prioritering till, vad kriterierna för denna prioritering är vill man nog inte kommunicera, kanske inte ens med sina egna anställda som därmed står svarslösa inför kunderna.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Hur skulle du bete dig om du inte fick förutsättningar för att utföra ditt arbete?
Du och din chef fick då följaktligen klagomål från kunder där kunden i sig inte vill ha med dig att göra?
Du och din chef fick då följaktligen klagomål från kunder där kunden i sig inte vill ha med dig att göra?
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Prioriteringen borde vara först att beställa får bilen först, verkar dock inte vara så då flera som beställt efter mig fått sin. Kräver inte att få bilen före någon utan att man ifrån tesla är öppna direkt med att den kommer komma först om ett halvår och inte som idag ”låsa in ” kunder som har beställt med tron om snabbare leveransdatum. Som det är idag så kan man ju inte byta märke då det är lång leverans tid hos dom med. :/
Jag har ingen insyn i hur det funkar hos Tesla men att man inte vill tappa beställningar genom att vara helt transparent med leveranstiden är inget unikt. Ett exempel är Porsche i USA som har väldigt svårt att få fram några bilar men drar in stora förskottsbelopp från kunder som tror de kommer att få en ”allocation” inom kort, vilket återförsäljarna vet är utsiktslöst.Erba skrev:Prioriteringen borde vara först att beställa får bilen först, verkar dock inte vara så då flera som beställt efter mig fått sin. Kräver inte att få bilen före någon utan att man ifrån tesla är öppna direkt med att den kommer komma först om ett halvår och inte som idag ”låsa in ” kunder som har beställt med tron om snabbare leveransdatum. Som det är idag så kan man ju inte byta märke då det är lång leverans tid hos dom med. :/
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Ett av problemen är väl denna jädra hets att tjäna pengar ett visst kvartal.
Och alla dessa bonusar som styr att folk i ledande position styr på hur mycket pengar de får i egen ficka. Jag vet att det är ett styrmedel och att ledningen ger dessa bonusar för att få ett visst resultat.
Men jag vet också att det kan vara kortsiktigt.
Just nu är jag på ett företag som tar hand om sina kunder på ett ypperligt sätt och det ger resultat. Mycket bra resultat.
Och alla dessa bonusar som styr att folk i ledande position styr på hur mycket pengar de får i egen ficka. Jag vet att det är ett styrmedel och att ledningen ger dessa bonusar för att få ett visst resultat.
Men jag vet också att det kan vara kortsiktigt.
Just nu är jag på ett företag som tar hand om sina kunder på ett ypperligt sätt och det ger resultat. Mycket bra resultat.
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta